♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 22 november 2012

Åldersnoja

Av Debora Persson - 22 november 2012 22:28

Om ett par veckor kommer jag fylla år.

Väldigt länge har jag gått runt med lite smått panik och känslan av att jag snart är gammal.

Jag kommer fylla 25 år.
Man har liksom kommit till de där åren man inte längre har någon lång önskelista på allt man önskar sig. Det enda jag önskar mig denna gång är en systemkamera, det är ju alltid något. Men snart har man kommit till de där åren man inte önskar sig något mer än snälla barn och eventuellt en fin teckning de målat själva. Sen är man liksom nöjd. Det är sånt som alla gamla föräldrar önskar sig. Snälla barn. Det har ju jag. Och jag får jämt fina teckningar av Maximilian som jag sätter in i en pärm och sparar. Ja, ni hör ju.. Dessutom brukar jag lösa korsord. Och jag svär inte så ofta längre.

Men samtidigt är jag ändå sjukt nöjd där jag är nu. Jag är fortfarande 24 år ett tag till, jag har två barn som är världens finaste, jag har varit sambo i över 6 år, jag har varit på utlandssemester tre gånger utan "vuxet sällskap" och ingen av de resorna har varit fylleresa på Mallis i två veckor.


Är man under 25 så är man ung. Man blir glad om man får höra att man ser lite äldre ut än vad man är. Är man över 25 så blir man genast mycket äldre. Man blir knappast glad om man får höra att man ser ut som 30 direkt.. Då vill man bara höra att man ser yngre ut än vad man egentligen är.

Blir man 25 så blir man vuxen-vuxen. Vuxen på riktigt helt enkelt. Är man under 25 så är man ändå vuxen men man kan ändå räkna sig som ung-vuxen. Det är efter 25 man måste börja svara "jag är 25+" när någon frågar hur gammal man är för att man känner sig så jäkla gammal om man måste säga att man är 27 år.

Det är alltså nästa år jag blir 25 och det är nästa år som jag kommer känna mig brutalt gammal.

Jag vet att 25 inte är någon ålder egentligen.

Men det är så jag känner, att jag blir gammal. Ingen annan. Alla andra är unga i mina ögon.

Att alla andra åldras samtidigt som mig är inget jag tänker på.

Man räknar liksom ingen annans ålder. Man räknar bara med att man själv blir gammal.

 Och det där med att bli gammal- det är ju bara att vänja sig. Jag kommer aldrig bli yngre. Jag blir bara äldre och äldre för varje dag som går. Sånt vänjer man sig vid.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards