♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 10 januari 2013

Möte på dagis

Av Debora Persson - 10 januari 2013 11:57

Idag blev det ett litet möte på dagis inför Vilmers inskolning som startar nästa vecka.

Det gick ganska snabbt eftersom jag redan visste det mesta och vi har ju träffat fröknarna varje dag innan eftersom Maximilian gick på den avdelningen med så vi känner fröknarna och allt det där. Men vi fick inskolningstiderna iallafall. Inskolningen börjar med ett hembesök och sen håller inskolningen på i två veckor. Det blir dock inte som med Maximilian då vi var på inskolningen fler timmar. Då knde det vara mellan 9:30 -14 och då var vi där över lunch och så fick man vara med hela dagen. Nu är det bara en timme om dagen första veckan och andra veckan blir det 1½ till 2 timmar. Men de har väl olika för varje avdelning kanske.

Kom hem från dagis 9:40 ungefär och sen dess har Vilmer sovit! Måste va en trött kille då!


Idag fyller även Vilmers kompis 1 år.

Vi var på BB tillsammans men kände inte varandra då. Gubbarna känner varandra så det är lite kul att jag och mamman umgås nu. Vi träffades i mammagruppen och hade då ingen aning om att vi då låg inne tillsammans. Låg dock inte så länge på BB tillsammans eftersom vi åkte hem denna dagen då de kom till BB. Men det skiljer 2 dagar på kompisarna. :)


Om en stund väntar vi finbesök i form av Fia och Hugo som kommer och leker med oss.

Det var ganska längesen vi sågs så det var på tiden nu måtte jag säg. :)

Vilmer har haft feber nu ett par dagar medans tänderna (2 st) håller på att spricka igenom tandköttet men idag har han ingen feber så ska se sen om det ploppat upp några bissingar på honom.

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards