♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 8 juli 2009

Vår lilla semester

Av Debora Persson - 8 juli 2009 21:29

Hemma från Göteborg. Känns skönt att vara hemma igen även fast vi hade väldigt roligt där uppe. Men det tär på kroppen märkte jag.

Ont i varenda kroppsdel.


I Måndags började vi med att åka till campingen det första och sen ta bussen därifrån till Liseberg.

Eftersom jag inte får åka några karuseller i stort sett så satsade vi på femkamp och lyckohjul.

En karusell blev det och det fick bli Parisehjulet.



 

 

 

 

 


Efter Liseberg drog vi till Aeroseum. Det låg långt ut i helvete.

Man gick ner under jorden i en kall tunnel.

Men det var intressant faktiskt.

 

 

 

 

 



Tillbaka ut till cilivisationen in till stan och då blev det en tur med Paddan!

Vi har verkligen lekt turister. Haha.

 

Efter Paddan, trötta och förjävliga tog vi oss ut till campingen och checkade in.

Stugan skulle vara på 15 kvadrat men verkade betydligt mycket större som tur var!

For iväg till affären för att handla. Skulle grilla. Jag köpte icas alkoholfria cider och fick visa leg på det!

Helt sjukt.

Resten av kvällen blev det SkipBo och sen läggdags!



Tisdag.

Upp tidigt som sjutton och iväg mot stan och Universeum.

Det var visserligen inte lika roligt där som det var när man var där för flera år sedan, men kanske inte så konstigt egentligen..

 

 

 

 

 

 


Lunch blev det sedan, Pizza och taccobuffé. Inte helt fel.


Göteborgsutkiken nästa, det  var inte roligt alls, men eftersom vi är turister så var det ett måste.


Maritiman nästa. 19 gamla båtar man kunde gå in i. Gick givetvis inte in i alla men några blev det.

Jag min tjockis skulle givetvis gå ner i en ubåt. Trångt var det redan från början men har inte varit i en ubåt tidigare så det blev lite bökigt.


Botaniska var vi med i, typ 10  minuter. Mer för naturmänniskor.


Sista anhalt blev Liseberg igen. Femkamp igen. Spel på lyckohjul. Alla vann utom jag verkligen. Min man han vann 2 kg toblerone,( dvs 57 stycken toblerone!) och 2 kg geischa.

Fanny vann chokladkartonger och Negern vann godis han med. Jag vann inte ett skit och var inte ens i närheten av det heller.


Stugan nästa och sen käk på det. SkipBo och läggdags.


Onsdag.

Upp tidigt och in i duschen innan vi städar stugan. Checkade ut och skulle dragit och kollat in Barbie, men eftersom det öppnade 2 timmar senare sket vi i det och drog till Ullared direkt istället.


4000 kronor fattiagre när vi kom ut ur den affären, men desto rikare på kläder, vinterjackor, bebiskläder, sängkläder, nappar, flaskor, gardiner, schampo, tvål, skivor, oljor och en massa mer.

Blev ju väldigt  mycket till bebisen men nu har vi ju det mesta till honom. (Sängen och babysitter är det som fattas, men sängen är köpt och kommer till oss i sommar.)

Mycket småsaker till honom. Men bra att ha.


Efter dessa dagarna har mina fötter blivit dubbelt så stora.

Skor måste jag köpa nya för mina passar inte längre.

Ont i ryggen varenda eviga dag. Och ont i varenda muskel har jag.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards