♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2009

Nya tider.

Av Debora Persson - 7 augusti 2009 11:38

Nu när man går hemma tänker man mer på det än vad man gjorde innan. Mår inte alls bra här längre, behöver verkligen komma hem igen. Även om jag trivs på mitt jobb och med dom jag jobbar med. Karlshamn måste vara en stad där det pratas mest skit i världen och som har mest idioter på minst yta, men vi behöver komma hem. Här finns det oxå idioter. Men mer utspritt givetvis. Och falska människor som vänder jackan efter vinden. Hela tiden. Männsikor man inte förstår sig på. Männsikor som det känns som om dom tävlar mot mig. På alla sätt, dom ska alltid ha det bättre, värre eller komma först med det ena eller det andra. Det orkar jag inte med. Till och med så vi kan tänka oss att flytta hem till Bjäraryd. Bjäraryd som jag för ett par år sedan flydde från, som jag inte klarade av att bo i med brist på liv och allt annat där ute i skogen. Mörrum som jag aldrig skulle sötta min fot i, som jag visserligen sen gjorde men som jag tänkte att jag aldrig skulle flytta tillbaka till skulle vi kunna tänka oss att bo i igen. Olofström däremot går fetbort för mig, och Svängsta. O och S är bara fulla med sit i stort sett. Stackars mamma trivs visseligen att jobba där och stackars Kalleponken trivs med att bo i Svängsta. Men aldrig jag.

Karlskrona skulle inte min man sätta foten i när det gäller boende. Boende kommer inte vara några problem för oss om vi flyttar hem igen men jobb och utbildning måste vi få ordning på. Trodde aldrig jag skulle tröttna på Malmö såhär snabbt, efter ett år. Tänkte att när vi blir äldre om många år skulle vi flytta hem  igen. Men tiden går snabbt här och snart kommer den lille som jag inte vill heller ska växa upp här. Och så otrevliga folk är här, inte alla givetvis men över lag så är stadsbor otroligt otrevliga. Nej, hem till familjen och riktiga vänner. Skulle göra allt för det. Fattas bara en pusselbit för det, det är det som är så jävla typiskt.

 
 
Ingen bild

Fia

7 augusti 2009 22:47

Det måste var jobbigt för dej vännen, otroligt frustrerande om inte annat.
Jag vill inget hellre än att ni ska flytta hem :) Hade varit underbart. Men det är ju som du säger, det går inte utan ett jobb tyvärr. Jag hoppas att allt detta kommer att lösa sej för er snart. Jag håller tummarna :)

 
Ingen bild

/F

8 augusti 2009 00:15

KOM HEM!!!!! Jag saknar Dig här hemma, förstår du väl!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards