♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 2 september 2009

BM och Förlossningsföreberedande Kurs

Av Debora Persson - 2 september 2009 10:50

Då har vi hamnat under 30 strecket!

Börjar dra ihop sig nu!

 

 Du är på dag 251 av 280. (89,6%).
Du är i vecka 36.
Du har gått 35 fulla veckor och 5 fulla dagar (v35+5).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden.
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 1 okt 2009
Du har 29 dagar kvar till beräknad förlossning.



Hos barnmorskan skulle vi vara klockan 8.

Kvart över kommer hon.


Sen som förra gången. Snabbkontroll på detta.


Hjärtat slog som det skulle.


Magen hade växt till 34.5

Inte växt någonting nästan för förra gången låg magen på 34.


För övrigt gick det väl bra.

Fick papper om någonting eftersom mina leder i händerna inte är som dom ska.


Blir det värre kan man få sådana stödskenor att ha på sig.


Lillemen låg dessutom kvar så som han gjorde förra gången och så som han ska ligga. Så han är helt fixerad och sitter fast där han ligger.


8.30 började Förlossningsförberedande kursen.


Sjukt trötta men denna gången hade vi en bättre kvinna som var roligare att lyssna på.


Dessutom fick man veta lite mer som man inte visste.

Filmen mot slutet var dock värdelös för den tog upp allt som vi just fått lyssna på.


Men blev mycket prat om tiden efter förlossningen, amning, hur man ska amma mm, hur barnet ska sova, hur ofta den ska äta, svininfluensan.


( vi är sista gruppen som fick gå på sådana här kurser denna hösten för sen blir det inte av pga influensan och smittorisken på det.)


En massa annat snack på det med.

Ex. att man oftast ligger kvar på BB i två tre dagar.

Absolut vill jag inte det.


Jag skulle kunna åka hem innan jag ens kommit dit känns det som.

Fattar inte varför man ska ligga kvar där så länge om allt är som det ska och allt funkar? Jag lämnar hellre plats till en annan.


Vi fick dessutom gå en halvtimme tidigare och tur var det för är inte långt ifrån att somna just nu.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards