♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2010

Skolböcker & dagis

Av Debora Persson - 4 augusti 2010 10:30

Ringde min skola innan (telefonstammis snart ;)) och berättade jag faktiskt inte kan hitta böckerna jag ska ha när jag börjar. Siffror på böckerna stämmer inte och allt vad det är det ska vara.

Hon i telefonen fick med sitta och leta en stund och så kom vi fram till att den ena boken iallfall kunde jag fixa för det fanns verkligen ingen annan bok, även om de siffrorna inte heller stämde. Men mina engelskaböcker var ett större problem. Där sa hon tillochmed till mig att vänta med att skaffa. Det hade hon gjort om hon var jag eftersom dessa böckerna är då inte billiga! Och skulle jag då få fel bok hade det inte varit roligt. Så lärarna skulle inte bli sura om man inte kom med böcker första dagen lovade hon.

Den boken jag kunde fixa nu har jag hittat en begagnad för endast 250 kr. Ny bok kostar över 400 kronor så där, om jag har tur skulle jag spara en hel del pengar. Skulle ringa han med boken sen så får se om det blir någon.

Jösses, är så stressad med alla dessa böcker och allt nu till skolan.


Ringde även Maximilians dagis, för man skulle höra av sig till dom om tider mm när han ska börja där. Trots att vi redan fått hem tider? Dessutom tänkte jag att vi skulle gå ner någon dag och titta på dagiset innan han börjar. Jag är inte med på inskolningen nämligen för det får bli Dennis jobb eftersom jag går i skolan då. Så hade varit bra om jag med kunde se dagiset. Vi ringde ju redan i våras och skulle ner där och titta men så blev vi sjuka och glömde bort det helt och hållet. Sen visste vi ju inte om vi skulle få någon dagisplats där heller.

Men nu var rektorn på semester och dagisbarnen hade blivit sammansatta med ett annat dagis så de var inte ens här nere på detta dagiset. Skulle ringa nästa vecka om det.

Men nu har jag fått det gjort. Alla viktiga telefonsamtal. bra bra.


Nu ska vi ta och göra oss i ordning för att dra in till stan en runda :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards