♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 6 december 2010

Dag 09 – Mina syskon

Av Debora Persson - 6 december 2010 17:15

Mina syskon


Idag ska jag skriva om mina syskon. Blir roligt faktiskt för jag är så stolt över dem och har tur att just jag fick dem :)

Vi är fem barn i familjen.

All kärlek till dem.

♥♥♥


David

Först ut är David, född -86, så han är alltså 24 år fyllda. Han är inte min riktiga bror utan han är bara min halvbror på mammas sida. Men räknar honom iallafall som min riktiga bror eftersom vi växt upp tillsammans hela livet.

David bor uppe i Umeå tillsammans med sin flickvän Victoria. Han jobbar inom det militära/lumpen, som någon sorts boss eller något. Får ta och kolla upp det lite närmre..

Träffar ju David allt för sällan, förra julen var senast jag träffade honom när han var nere och firade jul. Annars var han nere med jobbet i skåne i våras men då jobbade jag den dagen så blev bara mannen och Maximilian som fick träffa honom. Maximilian har ju bara fått träffa morbror 2 gånger så det är inte alls mycket.. :(

Vi får ta och hoppas att han drar med sig flickvännen ner till varmare breddgrader så man kan få träffa dem lite oftare :) Nu kommer de ner till nyår så det ska bli kul att träffas igen:)



Karin

Efter David kom ju jag och efter mig kom lillasyster Karin. Föddes -90 så hon är alltså 20 år fyllda. Karin bor ju i Kristianstad tillsammans med Khaled så henne träffar vi rätt ofta faktiskt. Hon är av den mörkrädda typen så när inte Khaled är hemma så brukar hon sova på soffan hemma hos oss :) K läser Revisor/controller programmet på Kristianstads högskola och trivs väl med det om jag förstår rätt ;)

Alltid skönt att ha lillasyster i närheten. :)

Blogg har hon som ni borde besöka HÄR efter ni läst klart inlägget;)

 

Alexander/Kalleponken

Nummer tre i barnaskaran är Alexander, som även kallas för Kalle inom familjen, fråga mig inte varför. Jag vet nog innerst inne men är inte helt säker på varför. Vi har alltid sagt Kalle iallafall. Och jag kallar honom oftast för kalleponken.

Kalleponken är ett år yngre än Karin så han är född -91, alltså 19 år fyllda.

Just nu bor Kalle hemma hos mamma och pluggar på komvux. I januari ska den gottegrisen tillsammans med flickvännen Sofie och hennes päron till Thailand och åka runt där i hela tre veckor. Säg någon som inte är avis på det?

Kalle är iallafall bäst på datorer, honom ringer jag alltid så fort det är något med datorn. Försöker förklara så gott jag kan på mitt inte-så-bra-på-att-förklara-sätt. Han har alltid svar på vad felet kan vara, annars så säger han att vi ska skicka datorn till honom så han kan fixa den. En datanörd är alltid bra att ha i familjen :)

 

Algot

Sist ut är lillesladdis Algot. Född -00 så han är 10 år fyllda. Algot är halvbror han med  men självklart räknas han också som helbror han med :)

Algot är gudfar till Maximilian med. En stolt sådan. Alltid när han har kompisar med sig och vi är och hälsar på hemma så glömmer han aldrig att presentera Maximilian som sitt gudbarn:)

Trots att han är 10 år gammal så är han fortfarande min lilla lilla gullebror som han alltid har varit. Har svårt att acceptera att han är stor pojk nu och jag tänker ofta att han fortfarande går på dagis. Men det gör han inte, stora pojken går i skolan, spelar fotboll och innebandy och har alltid flickvän som han bjuder på bio, gullungen :)

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards