♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 26 mars 2011

Barnloppis

Av Debora Persson - 26 mars 2011 17:30

Idag har vi inget internet här hemma så får sitta på det internet som mannen har på sin telefon. Lagom segt så kommer inte bli många minutrar vid detta internet. Får hoppas vårt vanliga internet kommer igång snart igen..


I morse steg vi upp tidigt eftersom vi skulle iväg.

Först begav vi oss mot högskolan och mötte upp K som skulle på tenta och lämnade saker till henne eftersom hon glömde hälften här igår.

Sen efter det begav vi oss mot Barnloppisen utanför Kristianstad. Det började 10.00 och jag ville vara där när det öppnade eftersom förra gången när vi kom dit en timme efter det hade öppnat var allt det bästa redan taget såklart.

Även om vi var där strax efter 10.00 så var vissa morsor där inne mer galna än kärringarna man krockar ihop med på Ullared. Här skulle alla fram, utan kundvagnar men med barnvagnar istället. Visserligen var vi där med barnvagn med men vi trängdes inte och hade knappast bråttom för att hinna först fram till bordet och sedan rota som en idiot bland sakerna.

Vi var där kanske en halvtimme innan Maximilian fick nog och gav upp shoppinghumöret totalt.

Han hade redan hittat sina favoriter, Teletubbisar och en Barbapapatröja så han var nöjd med sitt köp iallafall.

Det vi fick med oss hem var

tre teletubbisar,

två haklappar,

sommarbyxor som man kan kapa benen på så det blir shorts,

tunn långarmad tröja,

hängselbyxor, jeansshorts,

bil-tshirt, Me&I t-shirt,

Star Wars t-shirt,

Me&I tröja,

Barbapapa t-shirt,

tjock tröja med dödskallar på.

Allt detta för 150 kronor!

Bra dagiskläder kan man säga.


Sen såklart köpte jag lite små pyttekläder till Fias lilla stjärnskott som kommer i april/maj.


Maximilians klara favoriter var ju teletubbisarna och barbapapatröjan.

Mina favoriter var ju Me&I tröjorna.

(den ena kostade 5 kr och den andra 10 kr!!)

Dock så var vi ju på jakt efter annat idag. Han hade behövt regnkläder först och främst. Det är ju pissdyrt i affären annars. Men det fanns inga i hans storlek.

Sommarskor, något pussel och mer barbapapa hade jag med velat ha till honom men det fanns icke.

Sen ville jag ju såklart ha hängselbyxor till honom och det hittade vi ju.. :)

(klicka för större bilder)

                       

 

Nu på eftermiddagen tog jag och Maximilian bussen in till stan och gick en liten sväng.

Avslutade sen i Tivoliparken för att titta på ankorna. Mannen kom sen och hämtade oss och hade bröd med sig så vi kunde mata ankorna innan vi åkte hem.


Just nu kör vi på pott-träning för lilleman.

Han går runt i bara kalsongerna. Har han kallingar på sig så blir det äckligare för honom om han kissar än om han hade varit helt utan kallingar. Så vi får se om han hinner på pottan sen eller om det kommer i kallingarna.

 
 
Andrea

Andrea

26 mars 2011 22:41

Vilka toppenfynd!

http://frusvensson.se

Debora Persson

27 mars 2011 16:20

Ja! :)
Jag är nöjd! :)

 
Ingen bild

Fia

27 mars 2011 20:15

Vilka fynd du har gjort, en massa bra grejer billigt ju :) Och den lill* i magen blir nig med glad :P hehe
Kramar <3

Debora Persson

27 mars 2011 21:08

Ja absolut! Är faktiskt nöjd! :)
Är säker på att den lilla blir glad! ♥♥♥

 
Tova

Tova

27 mars 2011 22:13

vad kul med barnloppis :) underbart när man kan fynda ju!!

http://trasslet.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards