♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 11 maj 2011

Tummen ner!

Av Debora Persson - 11 maj 2011 19:00

Onsdagar brukar för min del vara den jobbigaste dagen på hela veckan.

Idag var det inte så farligt jobbigt eftersom vi tillbringade hela eftermiddagen i stan för att gå tipsrunda. En lång sådan som tog lite mer än en och en halv timme tror jag.

Jobbigast var ju att man hade helt fel skor! Tygskor med världens tunnaste sulor är inte roliga när man går på stenig grusväg största delen av rundan.

Lagom ont i fötterna nu;)

Mina pojkar samt Khaled kom och hämtade mig efteråt och vi tillbringade sen en bra stund i Tivoliparken och lekte på lekplatsen och tittade på ankorna!



För övrigt så fick vi idag från försäkringskassan, så jäkla uselt brev fick vi!

Vi har ju ansökt om jämnställdshetbonus för en tid sen eftersom jag och mannen varit föräldralediga rätt lagom lika mycket.

Ansökan skulle kommit in senast 1 mars och vi skickade det i slutet på februari men fick tillbaka det eftersom det blev ngt krux med det.

Men ansökan var stämplad i februari så det tyckte man att det kunde räcka för det skulle kommit in i tid då med andra ord.

Vi blev såklart nekade bonusen som skullr varit några härliga tusenlappar till sommaren.

Vi överklagade men det blev nu nekat igen eftersom de inte fick in det till 1 mars.

Lagom bittert kan man lugnt säga!

När man vet att man skulle fått ut ca 5 tusen kronor så får man dom inte!

Det är riktigt bittert vill jag lova!

Vi hade planerat Ölands Djurpark i sommar med vår lille prins och min söta lillebror Algot skulle fått följa med oss och leka.

Som tur är så får man ju ut en saftig peng från skatten i sommar så man ändå kan åka på utflykt!

Jävla försäkringskassan!

Det är första gången faktiskt vi ogillar dom, annars har vi alltid haft tur när det gäller inbetalningar och annat.

Allt har alltid kommit i tid till oss och vi fått det vi skulle ha, men man kan inte alltid ha tur med dom.

Fan vad jag ogillar försäkringskassan nu.

Deras jobb går säkert ut på att göra allt för att betala ut så lite som möjligt till folk.

Usch!


Jao jao, inget att hänga läpp för, det är inte bara för oss de förpestar livet för. Folk drabbas ju av dom var och varanan dag.

Ikväll kommer vår käre stammis Oskar hit och hälsar på oss. Blir väl att vi tar på oss skorna för att traska bort till lekplatsen.

När vi kom hem i eftermiddags så blev min lilla prins vansinnig, han skulle ju inte vara inne fast han varit ute i flera timmar. Han ville ju ut och leka igen! Men till sist så hade han satt sig i soffan och somnat med sina skor i famnen! Så jag vet mycket väl vem som vill ut och springa sen♥

 
 
Hanna

Hanna

12 maj 2011 10:22

Tävla hos mig http://dennismama.blogspot.com/2011/05/tavla-hos-dennismama-om-harligt-paket.html

senast 29/5 Lycka till!

http://dennismama.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards