♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 6 november 2011

Bakat chokladmuffins

Av Debora Persson - 6 november 2011 20:58

Idag fick jag sovmorgon av min lilla prins! Jag vaknade 09.00 av att han var uppe och lekte på sitt rum så han hade inte ens väckt mig genom att ropa på mig som han annars brukar göra. Han lekte på sitt rum, ganska ljudligt visserligen och jag låg och snozade en stund innan jag ropade på honom för jag ville ha lite gos, han kom dock in i sovrummet och talade om att han hade bajsat så det var bara att stiga upp direkt istället. Men lite sovmorgon gjorde susen. Jag behövde verkligen det kände jag!


Vi har idag tagit det lugnt på förmiddagen och strax innan mannen kom hem från jobbet så ställde jag och Maximilian oss i köket för att baka. Han hämtade sin pall och sitt förkläde så kollade vi i bakboken för att se vad vi skulle baka. Maximilian ville baka "Bolle" men det fick bli chokladmuffins istället och det gick lika bra det.

Jag tillsatte såklart lite rivet apelsinskal och pressad apelsinsaft i med eftersom jag gillar det bättre när det är apelsin, lime eller citron med. Hade dock ingen citron hemma idag så det fick bli apelsin:)

Iallafall blev det muffins och Maximilian hjälpte till med det mesta förutom när elvispen åkte fram, den gillade han inte. Efteråt så var det dags att smaka smeten såklart, och när jag lämnade köket två minuter så hade han doppat hela skallen i skålen så det fick banne mig bli en dush efteråt! Kladdnisse hade smet i hela håret!


En powernap på det innan vi begav oss in till stan för att hälsa på Maximilians kusin Ebba som ville leka med honom så vi tog nybakade muffins med oss och var där ett tag innan det var slutlekt och vi åkte hem för att ta det lugnt resten av kvällen.


           

 
 
Malin

Malin

7 november 2011 16:43

Haha, sista bilden.. Ska verkligen åt allt i bunken :)

http://sillybarbiie.blogg.se

 
Ingen bild

Fia

7 november 2011 21:44

Världens sötaste :) Saknar honom & dig :) Får snart leka igen :)

Debora Persson

8 november 2011 07:59

Absolut det måste vi göra!
Har lite skvaller på lager nu och Maximilian vill leka med bebisen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards