♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 2 februari 2012

Vi tvingas flytta!

Av Debora Persson - 2 februari 2012 17:30

Först kom rörmokaren hit.

Han började såga sönder duschen då den skulle ut, efter en stund så upptäcker han att vi har tvättmaskin och talar om för oss att vi inte kommer få någon ny dusch då tvättmaskinen står brevid duschen och det är lag på att man inte får ha en "öppen" dusch om man har tvättmaskin eftersom man kan bli grillad som bacon om något händer med vattnet och strömmen..

Så han slutar såga isär vår dusch och börjar ringa runt till gubbarna som jobbar här.

Antingen får vi göra oss av med tvättmaskinen eller så får de som har lägenheterna ge oss en ny duschkabin helt enkelt.


Det ska komma en man lite senare som kan med badrummen och kolla på badrummet så rörmokaren beger sig sålänge då han inte kan göra något mer.


Några timmar senare kommer rörmokaren och mannen som ska kolla på badrummet.

Han mäter fuktigheten i golvet och säger att de måste sätta in ett helt nytt badrum. Det var då värre än de trodde från början. Att vi har så små barn gär att han inte ville att vi skulle vara kvar under tiden, först å främst skulle vi inte ha något badrum och sen blir det massor med oväsen då de river hela badrummet och massor med damm och annat skit som inte blir någon bra miljö för små barn att vistas i. Hade inte golvet varit så illa hade han gått med på att ge oss en ny duschkabin så vi skulle kunnat haft kvar vår tvättmaskin men nu var det så pass illa att de var tvugna att byta ut allt.


Han visste inte riktigt hur vi skulle göra då det aldrig har varit så lite lägenheter lediga som vi kunde få bo i tillfälligt då det skulle dröja med att göra i ordning vår lägenhet.

Men han ringde bobutiken och fick veta att det fanns en lägenhet i närheten av vår lägenhet ledig 1 mars och en lägenhet ledig lite längre ifrån oss ledig nu men då ska man behöva byta dagis och allt annat och det området är det ingen av oss som vill bo i heller så vi får se hur det blir. Helst av allt vill jag bo i närheten så vi slipper byta dagis, jag trivs med dagis vi har nu och Maximilian trivs med där.

Har verkligen ingen lust att flytta heller för den delen då vi precis fått i ordning här hemma och allt med det ena och andra.

Å andra sidan vore det bra med flytt OM vi skulle kunnat få en lägenhet som INTE är på tredje våningen utan hiss.

Får man en lägenhet som inte ligger lika högt upp eller lägenhet där det finns hiss vore det toppen!

Vi skulle sova på saken och antagligen kommer mannen tillbaka i morgon så då får vi veta mer om hur det blir med alltihopa...

 
 
Lisa - mamma till Knut & gravid med nr 2

Lisa - mamma till Knut & gravid med nr 2

2 februari 2012 23:59

Nämen skojja! Hur jäkla otur kan ni ha! Alltså varför har dom inte sett ngt när man besiktat lägenheten? Vilken ska göras när varje hyresgäst flyttar ut! Men det var iaf tur att det var en vettig rörmockare som tyckte att ni inte skulle bo kvar, för barnens skull, för det är inte alla som skulle bry sig om sånt!

http://mammatillknut.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards