♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 29 maj 2012

Sjukhuset med Maximilian igen..

Av Debora Persson - 29 maj 2012 21:33

Idag mina vänner har vi hunnit med en hel del vill jag lova!

Maximilian lämnades på dagis vid 9 och det var som vanligt inga problem för den lille mannen.

Därefter hade jag en tid att passa på sjukhuset för cellprovtagning.

Var väl tillslut tvungen att gå dit när man bokat av tiderna hela tiden så det var väl dags.

Därefter ringer vårdcentralen eftersom jag bokat telefontid med dom.

Maximilians eksem blir bara värre och vi skulle komma dit vid 13.00 idag. Ringer dagis och säger att jag kommer tidigare och hämtar honom och beger oss sen in till stan för att handla kläder till bland annat dopet.

Maximilian fick en hatt och ett par röda byxor som han ska ha på dopet.

Vilmer fick sig en solhatt och Dennis handlade röda shorts så han och Maximilian matchar varandra på dopet samt någon skjorta och lite till.

Slängde sen i oss lunch innan det var dags att hämta Maximilian på dagis. En glad gosse följde med och jag sa att vi skulle till sjukhuset "FUKKUSET, JAAAA!" fick jag till svar från den lille mannen.

Han fick Miniderm och Emovat (medelstarkt verkande kortisonpreparat) utskrivet.

Minidermen ska smörjas mycket och ofta medans den andra salvan bara två ggr per dag.

Har på senaste tid blivit sjukt fattig på Maximilians alla mediciner.

(snart uppe i högkostadsgränsen eller vad det heter och detta då sen i slutet på dec..)

Tycker inte han borde ha sådan otur mer nu stackarn. Med orden att han bör max bada/duscha 2 ggr i veckan begav vi oss därifrån. 2 ggr i veckan!?

Nu på sommaren!? Aj, aj aj..

För min del går det bra, men att säga till en 2½åring som ÄLSKAR att bada att han inte får bada är inte särskillt roligt..

Vi får väl se, smörjer vi honom ofta kanske det blir bättre på honom.

Efter besöket på sjukhuset begav vi oss bort till affären för att handla veckans middag och en del saker till dopet på lördag innan vi äntligen kom hem igen.

Hemma har vi fixat och jag har donat inför dopet och sen kom Danne på besök.

Full rulle hela dagen och har knappt haft tid att sitta ner någon längre stund.

Maximilian har varit duktig idag och låtit mig smörja in honom ordentligt, hela han är knallröd och det svider på honom när jag har smörjt honom, stackarn.   

Jag tycker det är lite konstigt att de inte försöker ta reda på vad det är som han reagerar på nu när vi varit inne med honom ett par gånger. Blir det inte bättre på några dagar får vi väl åka in och be dom ta reda på det. Så här kan vi knappast ha det längre.


Mammas gosse

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards