♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 25 januari 2013

Uppskattad helg & sista inskolningsdagen

Av Debora Persson - 25 januari 2013 20:21

Jösses vad man uppskattar helgerna nu när man inte är mammaledig längre!

Oj oj oj! När man är mammaledig så är det inte samma sak när det är helg!

Idag har jag varit i skolan.

Hade både engelska och matte och det är de två ämnena som jag verkligen behöver för att kunna söka in till högskolan till hösten.

Har inte tänkt så mycket på det, har ju ändå klarat kurserna på folkan när jag gick där men eftersom frånvaron var för hög med någon procent då jag fick vabba en hel del så klarade jag ändå inte det. Klarade kurserna men fick inte självaste slutbetyget eller vad man ska säga då frånvaron var lite för hög. Sak samma, har ändå tänkt att jag ska klara det galant då denna gången men idag gick det ändå upp för mig att det jag läste på folkan var under ett år, två terminer. Nu ska jag klara ALLT på en endaste termin!

Nu får jag banne mig ligga i med pluggandet! Och eftersom jag ska söka högskolan så behöver jag sluta en vecka tidigare än de andra som inte ska söka högskolan eftersom betygen måste in i tid.

Idag på matten fick vi ett "test" med tal och uppgifter osm vi skulle svara på så läraren kunde se ungefär vad vi kunde... Det började bra tyckte jag. De två första frågorna gick galant men sen stod det helt stilla i huvudet. När det gäller matte så stänger min hjärna av totalt och det gjorde den verkligen idag!

Jag kände igen talen och så men mindes inte alls hur man skulle räkna ut dom och det var så störande! år verkligen hoppas jag klarar det denna gången! :)


När jag kom hem från skolan så mötte två glada barn mig i hallen! Underbart! Inte ofta man kommer hem själv och barnen möter en! Annars är det ju alltid pappan som kommer hem och barnen möter honom i hallen. ♥♥


Idag var dessutom Vilmers sista inskolningsdag!

Och jag lämnade honom idag 9.30 som han lämnats hela tiden innan. Och när jag skulle kryssa i att han kommit såg jag på hans schema att han idag skulle kommit klockan 9 redan. Tusan med att vi missade det. Han blev lite ledsen när jag lämnade ifrån mig honom och han klamrade sig fast i mig när fröken försökte ta honom men jag tror det gick över ganska fort ändå sen när jag gick. Jag hämtade ju inte honon utan det gjorde mannen och Maximilian. Vilmer var på den andra småbarnsavdelningen och lekte och det hade gått bra iallafall.

På måndag ska han vara där längre och då är det 9-14 som gäller. Precis som för maximilian. ♥

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards