♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2013

Nu tar vi helg!

Av Debora Persson - 18 oktober 2013 19:54

Äntligen fredag!

Vaknade när mannen gick till jobbet idag 05.15 och somnade inte om eftersom jag ändå skulle upp ganska tidigt så snozade en bra stund. Hörde regnet ösa ner och jag fick ännu mindre lust att stiga upp ur min varma säng. Och ännu mindre lust att asa ut ungarna i regnet och sen själv cykla till bussen. Som tur var så slutade det mesta regnet falla innan vi skulle bege oss iväg till dagis och skola vid 07. Lagom sena och stressade.

Även om det alltid går bra att lämna barnen då dom inte blir ledsna längre så känns det alltid som att man är världens sämsta mamma när man stressad lämnar barnen på dagis. När man inte hinner ge pojkarna den där extrapussen och man måste rusa därifrån. När man ser deras små förvånade ansikten när dom ser mamma försvinna. Idag satt mina små gull i lekhallen och vinkade till mig genom fönstret innan jag försvann.

Oftast går det ju kanon att lämna men det är just de dagarna man är lite extra stressad som är jobbiga och de känns i hjärtat. För när man är stressad har man inte något tålamod och man kanske låter lite irriterad när man pratar med barnen. Det är jobbigt.

Efter några timmar i skolan så hämtade jag iallafall hem mina små älsklingar. Det fick bli lite fredagsmys direkt. Vilmer parkerade sig med Pippi Långstrump i soffan precis som han ville och Maximilian satte sig vid bordet och vi plockade fram färgerna med tillbehör han fick av farmor och farfar i födelsedagspresent. Han har velat måla i flera dagar nu men vi har inte haft tiden så idag fick det bli målartajm!

Mannen kom hem från veckans sista 12-timmarspass på jobbet och det blev "middag" och vi gjorde det enkelt med korv och bröd för att sen ha HELG!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards