♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 14 januari 2014

Nya gamla kläder

Av Debora Persson - 14 januari 2014 19:15

Idag har barnen varit på dagis.

De fem timmarna de är på dagis nu om dagarna går ju galet fort! Man hinner inte påbörja något innan man ska hämta hem pojkarna.

Hade tänkt mig att hinna med jättemycket under tiden de var på dagis idag men hann inte någonting nästan.

Vi hann göra oss i ordning och egentligen skulle vi ta promenaden men på grund av att klockan tickade så fort och att det duggregnade så fick det bli bilen till banken.

Vi tömde Maximilian och Vilmers sparbössor häromdagen för att sätta in pengarna på banken åt dom. Vi visste att Vilmer hade sedlar i sin bössa som snart blir ogiltiga så det var dags att sätta in dom på banken.

Maximilian har en fond som han fick i doppresent så där fyllde vi på med alla hans pengar han sparat ihop och som han fått i födelsedagspresent mm.

Vilmer har vi inte fixat någon fond till tidigare så vi startade en fond till honom med och det blev samma som Maximilian har.

Vi gör samma sak till Ellion med sen.

Bankmannen sa att det är en bra fond och sen Maximilian fick sin fond så har den gått upp bra.

 

Efter bankbesöket hann vi hem för att slänga i oss lite lunch innan vi skulle hämta hem barnen.

Har hunnit plocka upp lådor i källaren med kläder som vi gått igenom. Mina kläder som jag inte kunnat använda på länge som jag förhoppningsvis snart kommer i igen. Och barnkläder som vi gått igenom storlekar på. Jag hittade kläder till mig själv som jag köpte innan jag fick veta att jag var gravid som fortfarande hade prislappar kvar. Ja, jag hittade dessutom ett par vita byxor som jag kommer ihåg att jag köpte precis innan jag blev gravid med Maximilian som jag aldrig har använt för de har fortfarande prislappen kvar dom med. Tänk vad kläder man har egentligen som man glömmer bort att man har. Och alla mina gravidkläder ska jag nu göra mig av med så jag får plats för  mina vanliga kläder igen! :)
  

 
 
Lisa - mamma till Knut, Agnes & lillebror William

Lisa - mamma till Knut, Agnes & lillebror William

15 januari 2014 09:31

Visst går tiden fort när dom är på dagis!! Därför så har jag dom på dagis kl 08.30-14.30 (6 tim) tisdag och onsdag, sen på torsdag hämtar jag dom redan kl 11.30 (3 tim). Lite mer tid får man då tisdag och onsdag :)

http://mammatillknut.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards