♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Maximilian 1-2 år ♥

Av Debora Persson - 15 december 2010 21:36

Ikväll har vi ju varit hemma hos moster Karin. Julia kom och hon klippte Maximilian. Någon klippning på mig hann vi inte med tyvärr. Men min pojk fick det gjort iallafall och det var lättare sagt än gjort vill jag lova! Sitta stilla finns inte i hans värld och varje gång Julia kammade till håret så var han där med sina små händer och ruffsade till det igen;) Tur Julia har tålamod! :)

Blev ingen jätteskillnad, men det var vi inte ute efter heller:)


   

Moster hade kakor  halväten KAKA framme och såklart skulle man ju smaka! :)

 

Av Debora Persson - 15 december 2010 16:09

Idag ska min lilla älsklingsplutt klippa sig!


Jovisst, långhårig som han är över öronen ska han få sig ett klipp :)

Men lockarna i nacken sparar vi helt klart!

Kommer antagligen inte bli så mycket ändå..

Så hem till lillasyster där Julia kommer befinna sig. Julia ska agera frisör (hennes mamma är frisör så hon måte vara duktig;)) Får hoppas Maximilian sitter stilla så vi kan åka hem med båda örornen kvar på huvudet:) G

år nog bra, ska ragga in mig lite hos Julia så jag med kan få mig ett klipp!

Av Debora Persson - 13 december 2010 19:24

Maximilian har gått med på att ev kanske börja gå lagom till jul. Han har lovat att fundera på det. (han har gått ett par steg tidigare ju, men det var bara en engångsförteelse tydligen..) Men helt plötsligt när stollen sitter och leker med lego på golvet så ställer han sig upp helt plötsligt! Utan att ha hjälp av någonting, inte ens händerna i golvet! Så har han gjort ett par gånger nu senaste dygnet, ställt sig upp helt plötsligt eller släppt det han hållt i när han stått upp.

Går det undan nu, eller luras han igen, den lilla busen?   


Av Debora Persson - 13 december 2010 09:30

God Morgon!

LUCIA idag!

Vi började dagen med att gå ner till dagis för att fira lucia med alla små barnen! Min lille stjärngosse var så duktig. Han sjöng visserligen inte men det gjorde inga andra barn heller ;)

Han var kvar i luciatåget nästan hela tiden, fram till att ett annat barn blev ledsen och då blev Maximilian med det och satte sig hos mig och njöt av sångerna i mitt knä istället.

Efteråt blev det fika. Lussebullar, pepparkakor och smörgås.

Och det gick jättebra att lämna honom kvar på dagis efteråt. Inga sura miner idag :) Underbart!

Känner på mig att denna dagen kan bli bra!


   


           


     

Av Debora Persson - 11 december 2010 21:45

Maximilian brukar aldrig ha tålamod med att sita och läsa/titta i en bok men en utav pekböckerna han lånade på bibblan idag har varit mycket populär!

Han sitter och tittar i den länge och pekar på bilderna. Säger "titta titta" hela tiden. När man kommer till djuren så vill han att vi ska låta som djuren gör och så försöker han med samma sak. Jäkla gullunge.


För övrigt så slog det mig att vi inte ens har PEKBÖCKER hemma till Maximilian! Vi har massor av böcker med mycket bilder och lite text, men inga som helst pekböcker. Varför inte egentligen? Pekböcker bör ju varenda unge ha så varför har inte Maximilian det?

Böckerna med text verkar inte intressanta för honom, pekböcker ska det vara. Det kan man ju sitta länge och titta i ;)


 

Jag har gjort något konstigt med min dator. Har på något konstigt sätt råkat "spärra" bilder så jag ser inga bilder alls på bloggplatsen längre.... Och vetetusan hur man gör för att få tillbaka det så som det var innan. Jag vill ju kunna se alla bilder!   

444

Av Debora Persson - 11 december 2010 20:00

444 dagar har du funnits hos oss. Otroligt!


 

Lek

Av Debora Persson - 6 december 2010 20:52

Får man inte leka med pulkan utomhus så får man leka inomhus  


 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards