♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Maximilian 1-2 år ♥

Av Debora Persson - 18 oktober 2010 16:22

Nyss hemkommen från skolan. Kom men en buss tidigare.

Ska aldeles strax gå ner för att hämta min lilla älskling.

Man märker vilka som är hans favoriter bland fröknarna på dagis. När det är en av favoriterna som möter honom på morgonen så är det inga alls problem med att lämna honom. Är det någon annan som möter honom så vill han inte lika mycket. Då blir han ledsen och vill komma till mig igen.

Favvisarna är ju de två fröknarna som är på avdelningen. Men eftersom de samarbetar mycket på dagis mellan avdelningarna så är det ibland andra fröknar med. Eftersom jag lämnar och hämtar på en annan avdelning så kan det då vara andra avdelningens fröknar som jobbar på morgonen.


Idag var det först en annan som mötte upp Maximilian. Då tvekade han och ville bara vara hos mig. Sen kom favoriten och då var det inga som helst problem att lämna över honom.

När man hämtar honom är det inga som helst problem, oavsett vilken som jobbar för han blir lika glad att se mig ändå:)


Så nu ska jag ner och hämta min prins


Av Debora Persson - 16 oktober 2010 17:53

Andy´s Lekland med Maximilian, lillasyster & Julia idag.

Mycket folk och jösses vad man blev trött av att springa efter lilleman och åka rutchkanor och allt vad man gjorde.

Maximilian hade roligast och även vi hade roligt!

Blev inte så mycket bra bilder tyvärr :s

När det var dags att gå hem var min lilla herre trött som sjutton men puggnade till när vi kommit hem till lillasyster för att fika innan vi begav oss hemåt igen...


                           

Av Debora Persson - 15 oktober 2010 22:06

Efter att ha fikat så fick min lilla skitonge ta sig ett välbehövt bad :)

Inga problem där inte, han badade så länge han orkade och fick russinfingrar.

Och hela badrumsgolvet var som en hel sjö så som han skvätte ;)

  

 

Farsan fixade Maximilians frilla efter badet...  

 

Av Debora Persson - 14 oktober 2010 19:21

Som tur var som min lilla herre inte alls länge utan det behövdes bara en power nap så nu kan han förhoppningsvis somna ikväll med :)

Dennis kom just hem och Maximilian blev såklart överlycklig så nu duger inte mamma längre :)

Pappa hade presenter med sig till Maximilian som han fått av en arbetskamrat. Hennes barn hade vuxit ifrån det så lika väl ge det till oss :)

Dressen är visserligen på tok för stor än så länge men en vacker dag när han tycker spindelmannen är rolig så passar den :) Där var både dress, mantel och mask till.

Och så var där lite leksaker med.


   


Våfflor strax, hungrig som en varg!


Av Debora Persson - 14 oktober 2010 17:42

Min lilla herre var jättetrött när jag hämtade honom på dagis idag (antagligen var han sista barn idag med för varken såg eller hörde andra barn när jag kom) så hann precis hem och göra lite välling till honom för någon vanlig mat hade han absolut inte orkat sitta och äta.

Dock så hade han det lite jobbigt att somna men efter att han fick lägga sig i vår säng så slockande han ganska direkt :)


Har arbetat med photoshop i skolan idag. Rätt roligt om/när man kan det. Men man glömmer så lätt om man bara har det en gång i veckan och man har inte tiden för att sitta hemma och lära sig allt. Dessutom har vi inte samma program hemma som i skolan. Har två program hemma och jag brukar ändå nöja mig med att sitta vid picasa för det är så enkelt. Dock så kan man ju inte göra alls sådana här saker med bilderna med det programmet så en vacker dag ska jag sätta mig hemma med det andra programmet och försöka lära mig det.

Men iallafall fick jag ihop ett par bilder på min lilla herre idag.


         


   


Nu ska jag sätta igång med lite nytta. Lite kaffe och sen fixa iordning lite här innan Dennis kommer hem.

Av Debora Persson - 13 oktober 2010 17:29

Gick mycket bättre att lämna på dagis idag, han blev lite ledsen men när han fick en bil att leka med så vatt han glad igen. Så jag kunde gå därifrån med bättre samvete än igår iallafall:)


När jag hämtade honom idag var han ensamt barn kvar där. Inte hänt tidigare för det brukar alltid vara en hel del barn kvar när jag hämtar Maximilian.

Det var han & två fröknar. De var ute och han låg i vagnen och sov.

Så det blev till att väcka honom så vi kunde gå hem. Han hade inte sovit så mycket på dagis idag, ingenting på förmiddagen som han brukar (30 minuter) och så blev det bara knappt en timme efter lunch. Många barn som ska sova betyder att vaknar ett barn och skriker så vaknar nästa och nästa. Han hade inte ätit mycket till lunch när han somnade så när han vaknade så fick han äta upp resten. Tydligen måste han varit för trött för att kunna äta klart allt på en gång:)


 

Av Debora Persson - 12 oktober 2010 15:45

Otroligt jobbigt att lämna Maximilian på dagis idag.


Han ville verkligen inte och så blev han ledsen.

Sträckte sig efter mig och bara skrek och skrek.


Helt röd i ansiktet var han min lilla stackare.

Och så fruktansvärt dåligt samvete man får genom att lämna honom så ledsen.

Det värkte i mammahjärtat ordentligt.

Undrar vad de tänker egentligen när man lämna dom så?

Han hatade mig säkert, undrade kanske om jag lämnat honom för gott?


Men att hämta honom var inga som helst problem:) När jag kom så satt han och gungade och var hur glad som helst:)


Nu blir det mys för vår del :)


 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards