♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Maximilian 1-2 år ♥

Av Debora Persson - 1 oktober 2010 15:16

Vi beslutade oss för att gå till bvc idag eftersom han inte hade någon feber alls.

Så först var det vägning och mätning. Gick bra och han växer och frodas. Han var först på toppenhumör, pratade, skrattade och pekade. Sen försvann bvcsköterskan för att hämta vaccinet han skulle få idag. Så fort hon kom tillbaka blev han på dåligt humör och ville absolut ingenting längre.

Efter första sprutan var han vansinnig. Och efter andra sprutan var han ännu mer vansinnig. Så fort han lugnat ner sig så vinkade han Hej Då till sköterskan fast vi inte ens var klara så han hade nog ingen lust att vara kvar efter hon gett honom sprutorna. Blev lite prat om hans stora problem med att sova och lite annat.

När vi sen skulle gå så vägrade han vinka till henne.

Nästa besök blir om 6 månader och då blir det spruta igen...

Men om man vill så får man komma när barnet är ca 15 månader så efter jul ska vi nog gå dit ändå för att se hur mycket han växer:)



Vikt:

Födelse: 3490 g


1 oktober, 1 år gammal: 11215 g


Längd:

Födelse: 50 cm

1 oktober, 1 år gammal: 78 cm


Huvudomfång:

Födelse: 34

1 oktober, 1 år gammal: 46.8 cm

Av Debora Persson - 26 september 2010 20:45

Maximilians andra födelsedagskalas är avklarat.

Alla kunde tyvärr inte komma idag heller men vi hade trevligt iallafall.

Det var min mamma, min mormor, lillebror Algot och kusin Leo som kom på besök. Eftersom mamma hade för önskemål att bli bjuden på käk så fick det bli tacos att äta. Efter maten blev det paketöppning.


Tacodags

 

Till mamma...

  Mannen  

Av mamma & Göte fick Maximilian ett par vinterskor (inte köpta än men när det är dags för vinterskor köper mamma det)

Av hans morbror Algot som även är gudfar fick han en bobbycar.

Av morbror David fick han en Brio Helikopter. Tyvärr så var det något fel på den så den funkade inte som den skulle så den ska vi åka och byta till en ny.

Av min mormor & morfar fick han DuploLego.

Av min morbror med familj fick han ett par skitsnygga gummistövlar från Vincent.

Stövlarna

  Bobbycar.

Klistermärkerna är ännu inte på men snart blir det en polisbil:)   Brio Helikopter   Kort..  


...men om det är någon som kan göra snygga kort & presenter så är det Eva. Det är så man inte vill öppna paketen för de är så fina för man vill inte förstöra det ;) Älskar det!

 

Duplolego   

Efter paketöppningen gick Algot och Leo ut för att leka och vi plockade i ordning efter maten, lekte på Maximilians rum och plockade fram fika.

När det var dags för fika och vi ställde oss upp för att sjunga började Maximilian stortjuta. Vi sjöng antagligen väldigt falskt skulle jag tro :s

Sen slukade han en hel gräddbulle(?) och en bit tårta innan det var dags att sätta sig i badkaret för det blev en hel del kladd.

Pojkarna stack ut och spelade fotboll igen innan det var dags för dom att åka hem.


Dagens tårta

 

Gottis

 

Maximilians tårta


Lillebror Algot

   


Tårta är gott!

 


Min mormor

   

Gottegris

 


Inväntar tårta..

  Vem behöver sked? Mormor    Kusinerna Leo & Algot Fikadags   

Reaktionen när vi började sjunga för honom. Han är inte alls för nöjd...     


Debban

    


Älsklingen

     

Mammamormor

 


Pillipill på tårtan         

Även jag och gubben fick lite presenter:)

   


           

Av Debora Persson - 26 september 2010 07:56

God Morgon!

Idag är det Maximilians dag igen. Vi ska fira hans ettårsdag.

Så kalas blir det.

Tyvärr kunde ju alla inte komma idag så vi blir inte så många denna gången heller :(

Men det är Maximilians dag ändå  


 

Av Debora Persson - 24 september 2010 18:34

Så underbar.

Så fin.

Så helt fantastisk.

Så älskad.

Han är min.


Av Debora Persson - 24 september 2010 17:11

Äntligen helg igen!

Efter skolan hämtade jag Maximilian på dagis som låg och sov men han vaknade när jag kom.

Då hade han sovit i 2 ½ timme så det var verkligen dags att vakna.

Vi satte oss på bussen och åkte in till stan och shoppade.

Maximilian shoppade mest såklart:)

Jag handlade ingenting till mig själv men däremot blev det även en doppresent till lille Hugo som vi ska på dop hos nästa vecka.


Maximilian shoppade loss på en tjock tröja, en t-shirt, en  mössa, lego och så fick han såklart födelsedagspresent inne på BR leksaker eftersom han fyllt år.

Så där fick han en lastbil.


Hemma nu med en trött bebis ettåring som förjäves försöker hålla ögonen öppna men orkar inte så länge till  :)

Mannen har precis slutat jobba så han kommer hem om ca två timmar.


T-shirt..

  Tröja..   Pälsmössan som jag älskar. Mannen kommer bli tokig när han får se den.. ;) Men det är varm iallafall.. Och skitsnygg blir han i den:)  


Av Debora Persson - 23 september 2010 20:53

Eftersom det var vår älskades första födelsedag så tog jag och Maximilian en liten sovmorgon. Mannen var ju tvungen att fara iväg mot jobbet vid 6. Men jag och Maximilian passade på att mysa lite extra idag. Maximilian fick äta sin frukost själv och det slutade med att han fick ta ett bad för han hade gröt överallt :)

Sen blev det dagis vid 9 och jag åkte till skolan.

Hämtade min plutt vid halv 5 och sen gick vi ner för att tvätta vid 5. Senare kom K och Julia och hälsade på oss. K hade med sig mer presenter till Maximilian och han fick lite gubbar till hans Fischer Price leksaker.

Nu ikväll är mannen hemma och vi har ätit bakad potatis.

Känner att Maximilians dag hade kunnat bli mycket bättre så är inte helt nöjd med dagen tyvärr.

Men i helgen blir det mer kalas och firande för honom och vi ska åka in till stan för att köpa presenter till honom då. Nu blev det ju inte någon speciell dag eftersom vi har varit iväg hela dagen allihopa. Så i helgen firar vi med pompa och ståt. Maximilian fick ju givetvis presenter i morse med men inga roliga. Bara nödvändiga. Han fick bestick som är lätta för honom att hålla när han ska äta själv. De är böjda. Sen fick han byxor och en overall.

Mannen hade med varit iväg igår och köpt lite kläder till honom. Vilket han verkligen behöve nu när han växer och har börjat dagis.

Så även om jag inte är helt 100 med dagen får vi igen det i helgen :)

Och i vilket fall ändå så är det faktiskt Maximilians dag!


Nu har vi K hemma och ska sova här till i morgon. Jag har verkligen noll lust med att gå till skolan i morgon! :/


    

         

Av Debora Persson - 23 september 2010 10:45

Dagen D är kommen.

Jag kan verkligen inte förstå att det var för ett år sedan, på minuten som vår fina Maximilian föddes!

10:45.

Minns dagen som om det var igår han kom!

Och idag ett helt år senare kan jag fortfarande inte förstå att jag den där onsdagsförmiddagen födde en son.

Vaknade av vattnet som gick men tänkte inte alls på jag skulle föda barn idag.

Gick och la mig igen och tänkte att det inte skulle bli en bebis på ett bra tag iallafall så sa inget till mannen förrän han frågade.

Inte ens när Maximilian fattade jag att han kommit.

Jag var bombsäker på att jag skulle behöva gå över tiden och få ett oktoberbarn.

Och jag var bombsäker på att jag skulle behöva åka fram och tillbaka till förlossningen flera gånger och bli hemskickad för att det inte hände något och att jag sen skulle få ligga inne på förlossningen i över 24 timmar.  

Så tänkte jag men allt tog ju bara fem timmar.

Nu är han stora pojken.

Han överraskar oss varje dag med att visa nya saker han lärt dig.

Han växer så det knakar.

När han föddes hade han storlek 50.

Nu har han storlek 80 och snart kan han även använda 86:or.

Snart går han själv utan problem.

Han springer fram när vi håller honom i händerna.

Han pratar på för full rulle men inte så mycket riktiga ord än. Han tycker "mamma" räcker med att säga ;)

Han vinkar, klappar händerna, diggar till musiken som spelas och hoppas till det och han har börjat dagis.

Snacka om att detta året har gått galet snabbt!


Klicka här för att se vad som hände på dagen för ett år sedan!


Vi säger iallafall grattis till vår lilla stora älskling idag för idag är det verkligen hans dag!

 


 


 

Av Debora Persson - 23 september 2010 07:50

♪♫ ♫♪ ♫♪

För det är ingen vanlig dag för det är Maximilians Födelsedag

Hurra Hurra Hurra...

♪♫ ♫♪ ♫♪

    Jag väckte honom med sång i morse så det blev paket öppning. Noll procent intresserad av kläderna han fick.

Men vem gillar mjuka paket när man är liten?

Nej de andra paketet var roligare..

  Snart är det dags för dagis och Maximilian har med sig glass som han ska bjuda på:)




Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards