♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Maximilian 1-2 år ♥

Av Debora Persson - 11 oktober 2010 18:01

Ja, så kan det gå när någon lämnar choklad framme så lilleman som ska pilla på allt hittar chokladen..

När han gör något som han vet att han inte får så gör han det tyst, så är han tyst en stund så vet man att det är något lurt på gång..


Nu kunde jag heller inte få någon bra bild på honom eftersom han visste att han inte fick äta chokladen. Så fort jag kom i närheten av honom så bara flydde han och skrattade, nöjd över sitt kap det var han med...

  


 


Av Debora Persson - 11 oktober 2010 16:49

När jag skulle gå ner till dagis och kom utanför porten hängde lilltjejen där igen.

"du måste hämta ditt barn, ska du det eller?"

Sen skriker grannungen från balkongen på andra våningen: "VA?! vad sa du, ska du hämta din bebis?"

Jag är för gammal för att skaffa mig femåriga ovänner men snart struntar jag i hur jäkla gamla de är.

Djävulsbarn är vad de är.


Barnen var ute och lekte på dagis och Maximilian låg i vagnen och sov. Lunchen dög inte för min lilla herre idag, Pytt i Panna så han åt knappt någonting. Inte heller mellanmålet var någon större hit så han fick lite välling och sen somnade i vagnen.

Synd bara att det blir pytt i panna här hemma ikväll med ;)


Frågade om jag fick ha honom på dagis något under höstlovet men deras regler säger nej. Är någon förälder hemma och har semester eller lov så ska barnet med vara hemma egentligen..

Men om jag hade mycket på G i skolan skulle jag kunna få lämna honom någon dag eller så för att kunna plugga.

Sånt är livet. Man hör så mycket olika hela tiden om hur dessa regler är för det verkar vara olika i alla kommuner... Var ju värt ett försök iallafall :)


Nu ska vi ta och mysa lite innan vi ska ta och plocka undan lite..

Min lilla herre sitter just nu och småpruttar i soffan samtidigt som han käkar äpple :)  




Av Debora Persson - 10 oktober 2010 07:51


Dax att komma några undertill snart :)

Sjätte uppe nu iallafall :)

 

Av Debora Persson - 9 oktober 2010 20:08

Det var ju synd att de inte passade i somras....

Nu får han helt enkelt gå i dom inomhus.. :)


   

Av Debora Persson - 9 oktober 2010 19:19

Hemma efter blekingevisiten igen.

I förmiddags tog vi på oss och gick en runda, jag, Dennis, Maximilian, Tina & Tommy i det fina vädret innan vi begav oss mot Sölvesborg.

I Sölvesborg tog vi det ärtt lugnt. Förutom mormor och morfar så var även Kalleponken och Sofie där hemma.

Mat fick vi, och vi fick det vi önskade och det var så galet gott att jag inte ens orkade äta äppelkakan jag gjorde till efterätt.

Maximilian tyckte med om maten, han föredrar att äta själv och idag skulle han dessutom äta med händerna. Kladdigt blev det och det blev även ett bad efter maten.

Efter badet satte sig Maximilian och Dennis i soffan för att glo på sporten. Tydligen inget intressant eftersom båda somnade..

 

       

Körde sen KalleP och Sofie in till Sölvesborg och sedan bagav vi oss hemåt. Inom affären för att köpa godis först..


Har även pratat med min käre mor & bror idag. Snacka om att de har det bra där borta i värmen! I morgon skulle de snorkla och i onsdags hade de varit i Kairo och tittat på pyramiderna

(dock var det ju 14 timmars bussresa den dagen men det kan det vara värt det, ångrar att inte vi gjorde det när vi var i Egypten för ett par år sedan)


Resten av denna kvällen ska spenderas med mina pojkar för mys i soffan!

Av Debora Persson - 7 oktober 2010 14:10




   

           

Av Debora Persson - 5 oktober 2010 14:29


Bilder som pappa skickat till mig från dopet i söndags. Tyvärr fick jag dom inte att bli större än så här?

                                


Födelsedagspresenter till Maximilian som han fick i helgen. Han tackar så hemskt mycket för presenterna. Hann väl inte riktigt tacka just då eftersom vi hade en övertrött pojk en sjuk mamma så vi gick och la oss tidigt..


Från Faster med familj och gammelmormor.

  Från farmor och farfar Från gammelfarmor och Nisse. 



Hemma hos mormor och fikar.

   



Även jag fick lite bilder från dopet. De flesta blev suddiga och inte alls bra. :/

Här har vi iallafall Farfar och Sonja med lille Hugo

  Maximilian med Moster Karin      

Av Debora Persson - 1 oktober 2010 19:39

Efter bvc har min lilla pojk varit gnällig så det är väl från vaccineringen.

Nu har han precis somnat. Förhoppningsvis för natten. Han har knappt sovit sen i förmiddags när vi låg och vilade båda två. Han somnade på vägen hem från bvc men det det är bara några minuter bort så han sov inte alls länge.

Har dock inte hunnit göra något speciellt alls idag eftersom jag underhållit min pojk med allt han krävt idag.   

Så nu ska vi strax äta lite tacos och sen ska jag fortsätta att märka Maximilians kläder och börja packa ner allt som ska med till blekinge.


Mellanmålet åt han utan mammas hjälp idag..:)

 


Min lille plutte när vi hade morgonmys!

   

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards