♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under maj 2009

Av Debora Persson - 11 maj 2009 22:38

Min man är hemkommen nu. Man vi hinner umgås mer än en halvtimme idag för bytte tid på jobbet. Ja, jag vet att jag har sagt att jag inte ska byta tid med andra hela tiden, men nu kunde jag inte låta bli. Istället för öppning jobbar jag 10-19 och det betyder lite sovmorgon. Passar bra eftersom jag inte är ett skit trött efter att jag somnade innan 1 1/2 timme.

Så nu behöver man inte snart lägga sig.


Mamma sa häromdan att David varit med på nyheterna i torsdes och att man kunde gå in på svt och kolla på klippet.

Lät ju på henne att det varit i sverigenyheterna och att han hade varit med och pratat och allt. Det handlade om militärer osv.

David skickade klippet till mig idag eftersom jag inte hade hittat det.


http://svtplay.se/v/1549050/vasterbottensnytt/7_5_19_15


Nu var det ju så att han inte var med och pratade. Men han syntes i bild iallafall. Med en gasmask. Så man hade aldrig känt igen han om man inte visste att det var han;)

Och det var dessutom de lokala nyheterna i Umeå.





Av Debora Persson - 11 maj 2009 18:30

Pratade med min man 16.30 och tänkte jag skulle ta fram köttfärsen för han hinner inte göramat ikväll som vi ska ha imorrn utan det skulle jag göra.

Men plötsligt vaknade jag 18.00 så hade visst somnat. Nu vetefasen om jag kommer orka göra mat. Eller jag skulle kunna, men om jag tar fram det så pallar jag säkert inte. Så får se om jag hittar något annat.Men fan vad skönt det var att vila lite iallafall. Inte bra visserligen får då kommer jag ha svårare att somna ikväll. Och imorrn har jag öppning och en heldag. Kul.

Av Debora Persson - 11 maj 2009 15:26

Kom hem för 20 minuter sen. Skönt när man bara jobbar halva dagen. Slutade redan 14.30 idag.

Började visserligen 8, vatt lite tungt att komma upp, vi somnade kanske inte förrän 24 igår och så vaknade jag mitt i natten av att Sally kom och la sig på min kudde och ville kela.

Men kom upp tillslut.

Dom ville jag skulle stanna lite längre, men när man väl har en kort dag så tar man gärna det. Inte ofta man får sådana dagar!

Det är fint väder ute så borde hålla mig på utsidan idag men är sjukt trött så ska nog ta och käka något och sen vila en stund innan jag gör något alls.

 Min man jobbar eftermiddag idag såklart. Bara för jag jobbar förmiddag. Tror han har gjort ilte mat till mig som jag skulle äta när jag kom hem så isf slipper jag göra mat med:)


Av Debora Persson - 10 maj 2009 20:24

Dagen har varit helt okej.

Vi var på väg in till sjukan innan men jag ångrade mig. Åkte en sväng och tittade i affärer en stund.

Sen åkte vi hem och jag la mig på soffan och tittade på film och vilade.

Käkade kinamat med.

Slappat restan av dagen och bara vilat.

Men sen tog vi oss en sväng i med bilen, åkte och köpte glass och åkte en runda.

Sen blev det en lite promenad med Fanny.


Av Debora Persson - 10 maj 2009 11:03

Samma med magen idag som det var igår. Får kolla upp det. Ska in i duschen först innan.

Har en del att pyssla med idag om jag kan orkar stå upp.

Min man är ju hemma idag för det blev ingen fotboll för deras del.. Så han får serva mig:)


Av Debora Persson - 9 maj 2009 23:23

Vi har tvättat klart.

Hade en massa kläder vi hittade som vi ska försöka göra oss av med som vi inte kommer behöva. Så det är en massa sådana vi har tvättat med.

Får se när vi får det gjort.

Så har vi käkat pizza med. Jag åt nästan hela pizzan! Hur ofta händer det?


Magen bråkar fortfarande med mig. Han är jävligt jobbig. 

Jag får ont och kan inte stå upp knappt. Kan knappt röra på mig.

Det krampar eller något. Svårt att förklara. Spänner som fan. Nästan så man börjar lipa.


Nu är det mys med min man och Sally.

Av Debora Persson - 9 maj 2009 23:01

Jag blir så trött på folk man bestämmer saker och ting med och sen när man väl ska göra det så passar det inte.

Varför ska man hålla på och bestämma saker då för??

Och så  ska man bara höra av sig när det passar en själv? Aldrig annars.

Tröttsamma sådana personer och tillslut kommer man strunta i dom helt och hållet.


Av Debora Persson - 9 maj 2009 18:32

Vi tvättar nu.

Min man fixade en tvätttid 18.00

Massor av tvätt verkligen.

Men lika bra att tvätta allt  så har man det gjort iallafall.

Magen krånglar fortfarande.

Börjar blir irriterande.

Skanog plocka fram symakinen jag fivk av mamma innan så jag kan sy upp mina gardiner.

Får se om nålarna funkar i den med.

Behövde ju köpa nya sa mamma men inte hunnit kolla in maskinen än så får la se.

Vad vi mer ska göra idag är att ta kort på den förbannade servisen så vi kan få den skiten såld.

Det är bara i vägen hela tiden fast den ligger i en kartong.

En hel flyttlåda ligger den i.

Sjukt mycket delar till den. Den är inte särskillt ful egentligen.

Med rosor på och guldkant.

Men det är en kärringservis.

Kopparna är som äggkoppar ungefär.

Fast lite större.

Men för kärringar helt enkelt.

Snart springa ut till tvätten igen...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards