♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under maj 2009

Av Debora Persson - 20 maj 2009 21:22

Jag kanske har hittat kattvakt åt Sally i sommar. Kalleponken och Vilma skulle ju komma ner och bo hos oss när vi var iväg men nu kunde dom kanske tydligen inte..? Och Karin jobbar, annars hade hon säkert kommit ner till storstan och bott ett par dagar..:)

Men min kära mor med sällskap kommer kanske ner. Hon hade semester veckan efter egentligen emn skulle se om hon kunde fixa det. Det borde hon visserligen kunna med den possitionen hon har i sitt arbete.

Så får hoppas att dom kan komma ner och bo här. 

Dom har ju som turister här en massa att göra och titta på. Jag ska säga till Algot att Köpenhamn bara ligger 10 minuter härifrån och dom har ett jättestort nöjesfält som är JÄTTEROLIGT för pojkar i hans ålder! :)





Av Debora Persson - 20 maj 2009 20:59

Det kommer inte bli något plugg för min del i höst.

Inte en chans. En kärring ringde mig när jag jobbade och hon sa att det var inte någon särskillt stor chans att jag skulle komma in att plugga varken engelska eller matte på distans eftesom jag hade IG i engelska och inget betyg alls i matte.

Matte har jag pluggat men det finns konstligt nog inte med på betygen.

Så min chans är minimal. Tack för den. När jag för en gångs skull ville plugga. Hon sa visserligen att chansen var mycket större att komma in på att plugga i skolan om dagarna. Men det kan jag inte så nu lär jag få vänta ett helt år. Och jag har ingen som helst lust att sitta i skolsalen mer än nödvändigt så kan nog pissa på hela detta. Får stanna på donken resten av mitt liv.

Jävla skitkärring, ringa och förstöra sådär. Just när hon ringde hade jag inte tid att prata så bad henne ringa tillbaka senare men då sa hon att hon hade sagt sitt och om jag ville säga något så skulle jag höra av mig till min studievägledare, OCH VEM FAN ÄR HAN DA??

Så kunde inte säga något till henne i vilket fall.

Tack så hemskt mycket.


För övrigt har vi haft sjukt mycket på jobbet idag. Både barnbidrag och MFFmatch. Blev lugnt precis lagom till att jag skulle gå hem. 

Åkte och handlade lite med min man efter jobbet. Blir lasagne här ikväll.


Av Debora Persson - 20 maj 2009 08:30

Jävlar vad det regnade och åskade i natt! Det blixtrade så hela rummet lystes upp. Jag vaknar aldrig till sånt här annars.

Och i natt hade vi fönstret öppet så det hördes rejält, kan ju vara därför jag vaknade av det.

Men nu skiner solen.

Det är härligt.


Iväg och jobba om en timme. Jobbar 10-19 idag. Det är en sur tid faktiskt. Får hoppas den går snabbt.

Frukost nu och Jerry Springer.

Av Debora Persson - 19 maj 2009 23:03

Äntligen snart klar med kläderna. Fick sätta min man i arbete med.

Käkat kvällsmat har vi oxå hunnit med. Mackor och varm choklad.

Pratade med min mamma innan med.

Dom åker ju till Turkiet 30 maj, typiskt nog har jag satt upp mig frivilligt att jobba den dagen. Ledig egentligen. Och så åker dom ju från Malmö så dom hade ju kunnat komma och hälsa på mig innan dom åker för dom åker inte förrän på eftermiddagen.

Men dom får komma in på mitt jobb och käka lite istället isåfall.

Alltid när jag sätter upp mig själv att jobba så ska det alltid vara något jag missar som jag inte hade behövt missa.

Jag hade hellre vinkat av dom på flygplatsen än att jobba kan jag säg.

Min lillebror saknar mig sa han till mig idag, han frågade när jag kom och hälsade på han, Och tyvärr kommer jag hem nästa gång när han inte är hemma för dom är fortfarande i värmen då.

Men vi får la se hur det blir. Hade ju varit roligast om dom hann komma inom innan jag börjar jobba klockan 12. Karlsson

har ju aldrig varit hemma hos oss ens en gång.


Snart gå och lägga sig. Upp och jobba imorrn med. Börjar klockan 10. Taxi imorrn eftersom min man är ledig:)



Av Debora Persson - 19 maj 2009 21:33

Har ganska tråkigt nu, måste ta mig i kragen och skicka iväg kläderna från tradera. Måste göras. år skicka dom imorrn så lika bra att lägga in dom i paket allihopa. Så tråkigt jobb känner jag bara.

Jag vill börja plugga nu faktiskt. Tänk att jag kan känna sånt!

Vill få det gjort. Engelska, matte, historia och rättskunskap. Allt på distans. Undra hur det kommer sluta ärligt talat? Jag skjuter alltid upp saker och ting i sista minuten. Det kommer jag säkert göra när det gäller skolan med.

 Nej, få lite gjort nu känner jag. Titta på Desperate med.

Av Debora Persson - 19 maj 2009 21:02

Hemkommen från jobbet.

Jobbat 11-20. Inte ett skit att göra på dagen, kom lite folk senare mot kvällen men annars helt dött i stort sett.

Folk är fattiga vid denna tiden.

Rätt som det är smäller det på och då jävlar har vi massor att göra.

Får hoppas denna veckan går snabbt. Ingen lust att ha Maj längre. Mycket skönare när det blir Juni. Så mycket mer man ska göra då med som man ser fram emot.

 



Av Debora Persson - 18 maj 2009 21:45

Dagen har gått fan så snabbt.

Men paj har jag hunnit göra. Min man kom nyss hem och pajen är klar i ugnen så får hoppas att den är god. Blev inte den vanliga utan testade en ny, och där var det mandelmassa och dajmkulor i med så får la se.. Den ser god ut iallafall.

Nu har det börjat regna som fanken med. Och det luktar regn. Gott. Blandning mellan regn och paj.

Vi ska titta på Ballar av stål och sen blir det kanske Big Brother.




Av Debora Persson - 18 maj 2009 18:07

Gick till affären innan och handlade till min äppelpaj.

Varmt som sjutton ute.

Så har man fått ett par minuter i solen iallafall.

Sen gjorde jag mat och det blev raggmunkar idag.

Vila 5 minuter efter det.

Plockade fram symaskinen jag fick av mamma för se hur den funkade.

Skulle sy upp mina gardiner i köket och sovrummet med.

Den gick som på räls.

Och jag fick gardinerna uppsydda, även om det inte blev så snyggt.

Har inte sytt med en maskin sen syslöjden i högstadiet.

Så tvättar jag med. Inne på andra maskinen just nu.

Ska snart diska och sen göra paj.

Tänkte se om man kunde lura in Sally i duschen och duscha henne med.

Det kan hon behöva.

Annars vet jag inte vad jag mer ska göra.

Kommer antagligen inte hinna med mycket mer heller för den delen. Klockan är mycket redan som den är.

Konstigt att tiden alltid ska gå så snabbt när man är ledig?


 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards