♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 7 februari 2010

Maximilians Dop

Av Debora Persson - 7 februari 2010 22:00

  


Dopet gick jätte bra idag!

Först och främst så var Maximilian JÄTTE duktig i kyrkan, jag var rädd att han skulle hinna bli på taskigt humör men han var glad som tusan.

Algot var jätteduktig som orkade hålla honom större delen ( i slutet langade han över Maximilian till Oskar som fick hålla då. Och jag höll honom medans han läste sin dikt och hällde upp dopvatten)

Dikten Algot läste gjorde han jättebra och han verkade inte alls nervös. Jätteduktig var han faktiskt. Han är nog riktigt stolt själv. Det är vi med.

Hällde upp dopvatten gjorde han med, han visste inte hur mycket han skulle hälla så han öste på och bad prästen säga stopp.

När Maximilian fick vatten på huvudet höll prästen honom så han kunde klappa prästen i ansiktet. Han kände nog efter något skoj som han sedan skulle kunna stoppa i munnen. Det gör han hela tiden annars, så fort han hittar något så stoppar han det i munnen och tuggar på.

En barnkör hade vi som sjöng med innan och efter dopet.



(Klicka på bilderna för att få de större!)


             

       


Efteråt blev det buffé. Kassler, potatissallad, sallad, pastasallad, fläskfilé mm.

Fika på det; tårta, muffins och andra kakor.

Dock så blir det ju så att när man har ett jättekalas så blir det inte mkt matro för oss.

Hann äta en snabbis sist av alla sen ska man direkt börja på med fika. Men som tur var hade vi mycket hjälp med allt!


                                                 

         


Paketöppning till fikat. Maximilian fick MASSOR av fina saker:

  • Fotoalbum
  • Fotoram
  • Halsband med lyckoklöver
  • Leksaker
  • Födelsedagståg
  • Gosefisk
  • Ängel
  • Stora stygga vargen i snällformat- mugg, tallrik, djup tallrik och sked.
  • "haklappströja" eller vad man kan säga. Jättebra för en kladdis som han när han äter gotis:)
  • Krokodildress
  • Skitball skinnjacka
  • Kläder
  • Elsa Beskow serviser. Två stycken, kommer inte på fråga om jag ska byta en av dom. Jag älskar dom. Sjukt fina och dessutom är det olika motiv på dom:)
  • Skattkammarboken
  • Bilsparbössa
  • Maximilians egna bok.
  • En gunghäst. ( Den fick vi dock inte idag eftersom den inte hade hunnit komma med leverans ännu, men kommer vä nästa vecka)
  • Massa kort och pengar
  • Av gudfar fick han en fond med insatta 500 kronor på och på kortet var det skrivet hans dikt han läste upp i kyrkan.
  • Finaste Doptavlan som min mormor gjort.
  • Matstol ( fick dock pengar till den så vi kunde köpa vilken vi ville. Så ska se om vi kan hitta en rejäl stol som han kan växa i)
  • Saccosäck med Bilar på



                                           


Mamma fixade fina dopservetter till Lilleman.

 


Iallafall har dagen varit jättebra.

Är jättenöjd med allt och alla.

Tack alla fina för at ni kom!

Extra roligt var att våra vänner även kom! :)

För övrigt kan jag bara säga att det är FÖRSTA gången hela vår

( min och Dennis ) släkt träffas tillsammans allihopa.

På snart 4 år som vi varit tillsammans.

Vill ni ha några bilder får ni säga till så slipper ni texten på bilden.

Fick lite bilder av pappsen innan med men dom har jag inte fixad vid så de kommer senare:)



Maximilian tackar, bockar och bugar för alla fina presenter!

Och för att så många kom!

 
 
Ingen bild

Fia

8 februari 2010 11:20

Tack själv för att vi fick komma :) Var verkligen supermysigt :) Allt var toppen :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards