♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 8 september 2012

Vilmer 8 månader

Av Debora Persson - 8 september 2012 17:00

Idag är våran lilla prins hela 8 månader gammal!

Tänka vad tiden går fort egentligen! 

För 8 månader sen var han visserligen inte ens född (född 19:37) men gud vad han har vuxit på 8 månader vår lilla kille!

Senaste tiden har han varit sjukt envis och gnällig (tänder?).

Men glad är han såklart med väldigt ofta! Men måtte de där jäkla tänderna komma nu!


Förra torsdagen tror jag det var började han krypa. Han tog sina krypsteg på dagis när vi hämtade Maximilian. Nu kryper han mer och mer hela tiden! :)


Att klappa händerna tycker han med är roligt. När man frågar honom om han kan klappa händerna så klappar han händerna :)


Han tar sig från det ena rummet till det andra på nolltid. Det går inte sätta ner honom innan han hunnit iväg på äventyr.


Att riva ut allt som finns längst ner i bokhyllorna är såklart en favoritsyssla och när ingen ser tar han sig snabbt bort till skohyllan och smakar på Maximilians favorittofflor.


Han sover hela nätterna med vissa undantag att han ibland vaknar till och behöver nappen men annars är det lugna nätter. Dock är det ju roligt att vakna mellan 06-06:30 varje dag...

Och när man precis stigit upp med honom och låtit honom leka ett par minuter somnar han om lagom till en annan piggnat till...


Om Maximilian missat att stänga dörren till sitt rum så är Vilmer där inne på nolltid och rotar runt bland hans leksaker så det gäller att stänga dörren så han itne får i sig några små leksaker...


Han börjar resa sig upp mot saker nu med. Lite till så är det inga problem med att resa sig upp med hjälp av soffbord eller annat...

MEN, nu bara för det så helt plötsligt stog han upp nu! Han hade ställt sig upp med hjälp av soffan!:) Han skulle ha tag i min telefon som låg i soffan! :)


 


 
 
Ingen bild

Fia

8 september 2012 23:37

Herregud vad tiden går. Känns som att han bara borde vara liten liten bebis, sen kan han redan så Mkt, inte klokt. Så nu tycker jag allt att vi måste ses, vi saknar er <3

Debora Persson

9 september 2012 07:26

Eller hur, han växer så det knakar!
Absolut det ska vi göra. Jag har inte svarat på ditt sms än men jag är seg när det gäller sms. Tycker det är så jobbigt att skriva när det inte finns några knappar på telefonerna längre;)
Men någon dag nästa vecka? Hur jobbar du då?

 
Ingen bild

Fia

9 september 2012 21:37

Ja inte klokt.
Ingen fara, jag är med seg :-P
Vi har inget planerat på onsdag när jag slutar vid 2, har ni något bestämt?

Debora Persson

10 september 2012 19:37

På onsdag blir kanon! :)

 
Ingen bild

Fia

10 september 2012 21:18

Vad roligt :-) Vi kan väl höras av imon och bestämma hur vi gör?

Debora Persson

10 september 2012 21:43

Ja absolut det gör vi!:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards