♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ღVilmer 0-1 år ღ

Av Debora Persson - 4 maj 2012 20:49

Idag var det dags för första passet med babysim för Vilmers del. Blev inte mycket bad då det var första gången och därmed samtidigt informationsträff men vi badade kanske en tio minuter, en kvart innan det var slut för dagen. Vattnet idag var ovanligt kallt, något strulade med bassängen så värmen var inte som den skulle. Man fick en smärre chock när man klev ner i vattnet. För det första var det tokvarmt inne i salen och sen förväntade man sig att det skulle vara varmt vatten men och inte förrän alla klivit ner i vattnet och fått sig en chock så sa de att vattnet var lite kallare än vanligt....

Men att bada gick bra ändå. Vilmer tyckte det var jätteroligt så han kommer iallafall uppskatta fredagarna lite extra mycket några veckor framåt.

   

Fredagkväll nu och jag har precis tryckt i mig en lättöl. Det ska ju tydligen hjälpa till att få igång amningen. Vilmergubben blir inte mätt på det lilla han få och blir ofta vansinnig när han äter men det är väl för det inte finns mer mat till honom så nu ska vi försöka få igång det. Det är ett jäkla jobb om jag hela tiden ska hålla på att amma och sen behöva ge honom ersättning direkt efter om han ska kunna bli mätt. Antingen eller känner jag så nu provar vi att få igång amningen och hoppas på att det kommer funka. Någonstans i gömmorna har jag amningste som jag ska rota fram och dricka. Smakar ju allt annat än te kan man säga men vi får prova på! Pojken måste ju ha mat för jössenamn!!   

Av Debora Persson - 3 maj 2012 16:20

Lilla Hjärtat♥

Idag är det ett år sedan vi fick veta att du skulle komma.♥

   

Av Debora Persson - 2 maj 2012 19:51

Mina morgonmys killar innan det var dags för Maximilian att bege sig till dagis idag.

Ser ni så mycket färg han fått i ansiktet, de senaste dagarna?!?


Idag är det en månad kvar tills vi ska döpa Vilmer!

Ett utomhusdop kommer det bli så vi håller tummar och tår för det perfekta vädret!

   

Av Debora Persson - 29 april 2012 21:11

Måste ju våga påstå att vi lyckats förbannat bra med denna pojkar!   


                                   

Av Debora Persson - 26 april 2012 13:29

Idag fick vi veta att vi fått en plats för Vilmer på babysim!

När Maximilian var liten anmälde vi oss också till babysim, men jag började jobba när det startade så vi hoppade det då. Gör visserligen ingenting nu, han lever som fisken i vattnet nu och skulle gärna badat dygnet runt om han hade fått. Får ta och kolla om det finns sim för barn i Maximilians ålder med?

Men Vilmer ska vi gå på babysim med nu har vi bestämt.

Nästa vecka hoppar vi i plurret!

   

Av Debora Persson - 24 april 2012 18:54

Idag var det akupunktur igen för Vilmers del. Sista besöket var det så det var skönt. Fast det varit jobbigt att åka fram och tillbaka för ett besök på bara några minuter varje gång, 2.5 mil? så har det varit värt det. Trodde aldrig att akupunkturen skulle hjälpa honom mot koliken men han är som en helt annan bebis nu. Han är en glad herre och har inte ont i magen. Visserligen är det en hel del gnäll från den lille mannens sida, ibland passar ingenting för hans del och det kan vara lite jobbigt. Dock långt ifrån hur det var när han hade kolik.

Nu lämnade jag iväg Vilmers skrikschema till hon som gjorde detta på honom så kaninte visa hur bra det varit senaste veckorna men det har absolut inte varit mycket skrik alls!


I söndags hade Vilmer dock väldigt ont i magen. Orsaken kommer vi till snart. När vi varit på bvc tidigare så har vi pratat om hans magvärk och allt. Jag äter mjölkfritt så gott jag kan och det funkar bra på Vilmer. De sa att om det här med mjölken inte blir bättre efter akupunkturen så ska de göra sk pricktest på honom om det också är komjölkallergi han har. Jag skulle kunna testa mig fram också genom att börja prova komjölk igen.

I söndags testade vi hur det blev om jag drack lite komjölk.

Jag drack ett litet miniglas i Maximilians storlek med mjölk. Kors i krösamos vad jag inte skulle gjort det. Det blev definitivt en jobbig kväll för både oss och Vilmer. Jag njöt av det där glaset med mjölk men jag får nog vänta ett tag till innan jag dricker det igen..

Av Debora Persson - 23 april 2012 21:42


Mammas stjärna. Gråtfärdig och trött innan middagen.

   

Hattkillen



Mammas gullunge

   


Nytattuerad och vacker som en dag. Idag skulle han nya tattueringar då de andra börjar försvinna. 4 stycken valde han ut och han är så stolt varje gång han får sig en ny tattiering och visar gärna upp dom.

 

Av Debora Persson - 22 april 2012 22:06

Storlek 50/56 är ju en klädstorlek för nyfödda. Man vill ju ogärna att ens lilla bebis ska växa ur sina små kläder så fort. Man blir nästan gråtfärdig när bebisen växer ur en storlek samtidigt som man är så glad att det lilla livet växer och frodas. Iallafall så är Vilmer på gränsen nu till storleksbyte. Det skär lite i mammahjärtat då såklart för nu är han ju ingen pyttebebis längre. MEN kläder i storlek 50/56 är oftast ganska neutrala av sig och väldigt lika. Iallafall Vilmers kläder. Mycket vitt, svart, grått och brunt. De färgglada kläderna vi haft till honom har varit stora favoriter. Nu när vi kan så smått börja använda storlek 62 till honom blir det plötsligt skitkul att klä på honom! Det är nu vi kommer till de kläderna med mycket färger och som är mer personliga. Kläder vi fått när Vilmer föddes (och även Maximilian) är ju de flesta i denna storleken med. Nu är det svårt att välja vad han ska ha på sig. :) Men fortfarande kan han ha vissa kläder i storlek 50 och 56. Och fortfarande är många i storlek 62 på tok för stort för den lille mannen! Lustigt vad kläder är olika i storlekar!


      

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards