♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 12 april 2009

Loppis

Av Debora Persson - 12 april 2009 20:56

Återligen hemma i Malmö igen.

 

Dagen har varit som följande:

Upp tidigt som fan. Åkte till Ronneby 6.30

Algot åkte med tidigt med. Meningen var annars att han och mormor skulle komma lite senare.

Redan när vi kom fram var det sjukt mycket folk,  morfar lastar av en låda åt mig, och innan jag ens hunnit fram var där folk som rotade i min låda.

Och nästa låda, och nästa. 

Dom skulle ha och ha och ha. Blev yberstressad, och där stog jag helt ensam. Algot kunde ju inte göra mycket. Mormor och morfar hade åkt redan med.

Alla var som gamar. Men till slut kom min man, Negern och Fanny till min räddning.

Sedan vatt det ju ganska lugnt, sålde lite då och då.

 

Fanny och Algot hann tillochmed lösa lite korsord.

 

Kallt och pissigt till en början men sen kom solen fram. och sol hade vi resten av dagen.

Mormor och morfar kom senare och så tog dom med sig Algot hem till Bjäraryd.

Pojken hade 60 kronor med sig till loppisen idag. 

Mamma hade sagt att han inte skulle handla upp alla pengar, utan han skulle mest ha pengarna till fika.

Han köpte givetvisprylar för pengarna, eller han köpte Simpsontidningar.

Och jag sa " Du skulle ju inte handla upp pengarna på saker, du skulle ju köpa fika för pengarna med"

" Det gjorde jag ju. Jag köpte ju fika"

" Ja för Sunes pengar ja."

 

Han tiggde till sig en munk av Sune, och med de hade han ju fikat.

 

Vi fick inte så mycket sålt som vi planerat. Det beror på att alla i Ronneby var otroligt SNÅLA.

Även om vi sålde en sak för en 10 kr så skulle dom bara betala 5 kronor.

Sådana här affärer tjänar man ju inte ett skit på.

Men bättre lycka nästa gång, blir en loppis till i sommar. Dock får inte min man följa med. Han uppskattade inte riktigt denna utflykten så han får stanna hemma nästa gång.

 

Efter loppisen bar det av till McDonalds i Karlshamn för att käka.

Sedan hem till Bjäraryd och lämna en del saker. Sen kom min man och hämtade mig. Han hade Danne med sig. Och så lämnade vi lite mer saker från loppisen.

Hemfärd sedan.

 

Handla korv för vi trodde vi skulle grilla. Ingen kol hemma så fick steka skiten. Inte lika gott men det fick gå.


Sally hade inte kommit hem. Men efter en bra stund var hon hemma med. Raka vägen till matskålarna, även om hon fick mat som vi ställt ut, och efter maten har hon kelat hela tiden.

Hon har saknat sin mamma.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards