♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 18 december 2009

Blekinge hela dagen!

Av Debora Persson - 18 december 2009 08:47

Igår var en trevlig dag! Vi åkte ju först och hämtade Karin på hennes skola och sen åkte vi och köpte mina tjocka sköna vinterskor.

Dumpade henne sen i Sölvesborg och vi åkte till Mörrum och mannens mormor och fikade. Där hade tomten redan kommit och lämnat julklapp till Maximilian.


Vid halvtre så körde mannen mig och Maximilian till Fia och han körde bort till Oskar.

Det blev ännu mer fika och mys. Som vanligt gick timmarna alldeles för snabbt och tillslsut skulle Fia iväg på julavslutning med gymnastiken så mannen kom och hämtade oss och vi åkte hem till mamma.


Hos mamma var det lugnt, mamma hade inte kommit hem, mannen hjälpte Göte bära in tvättmaskinen som varit på lagning, Maximilian sov  och Algot visade mig sitt nya rum. Han har flyttat upp på övervåningen så nu har han hela den för sig själv i stort sett. Gästrum där uppe blir det snart med.

Algots gamla rum där nere hade Göte gjort till sitt fina kontor.

Blir ritigt bra där hemma snart.

Algot hade köpt en ny platt-tv för sina pengar som han sålt ägg för. Inte dåligt, för endast äggen han sålt under året har han fått en sprillans ny tv. Duktigt gjort :)


När mamma kom hem hade hon köpt kläder till Maximilian, en tomtedräkt, stickad tröja med Tiger på och en mössa som passar hans overall som ser ut som björnpäls. Tomtedräkt hade vi dock sen innan men denna var mycket finare och mjukare men tjöjan får vi byta idag för där var en fläck på den.

Sen åt vi och umgicks en stund innan vi åkte hem.


Maximilian ligger och myser i värmen på jättekudden hos Fia.

        


 


Mamma, Algot och Maximilian.

   


Inatt har vi inte sovit alls bra någon av oss. Maximilian har knappt kunnat andas eftersom han blivit förkyld så han har legat och snurrat och hatt sig hela natten.

Det blir mest att ta det lugnt idag, vi ska in till stan en snabbis sen och byta en tröja åt mannen och Maximilians tröja. Sen ska vi hem och bada och skruva ihop de förbaskade sängborden som vi aldrig blir klara med.. 


     

 
 
Ingen bild

Fia

18 december 2009 23:05

Herregud, tomten var verkligen större än honom :) och jag håller med, tiden går för fort när man ses, synd att jag tog fel på tiden med, hehe ;p

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards