♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under augusti 2010

Av Debora Persson - 6 augusti 2010 20:41

När jag pratade med min mamma i telefon innan så sa hon att hon var sugen på thaimat. Självklart blev jag det med! När åt jag thai senast egentligen??

När mannen kom hem från jobbet ringde vi direkt och beställde mat. Jösses vad gott och mätt man blev!

Nu blir det antagligen film och Maximilian är  trött ( han vägrar dock erkänna det) och ska snart sova. Jag ska fortsätta och dricka mitt vin.

gokväll på´re

Av Debora Persson - 6 augusti 2010 16:34

Vi är hemkommna från stan. Tog bussen in. Varmt, fullt med folk och barnvagnar. Som en helt vanligt bussresa då med andra ord ;)

Mötte upp lillasyster, gick till KappAhl och köpte 30 galgor. Kunde köpt fler men skulle blivit bökigt att bära på så får ta och köpa fler när vi är inne med bilen någon dag. Efter köpet gick vi till stationen för K skulle möta upp sin kompis så jag och Maximilian åkte hem igen.


Något som är säkert är att vi måste leta upp kvittot på barnvagnen. Den är rent av livsfarlig. Bromsen på den vagnen är inte som andra bromsar. Vår broms är rätt liten, ingen såndär stålpinne mellan hjulen utan våran är i plast el. gummi något sådant. Har aldrig behövt använda bromsen sådär direkt men idag på bussen skulle jag använda den så trampade ner bromsen, man ser pinnarna sätta sig i hjulen så den ska vara låst. Men varje sväng bussen körde så for ju vagnen all världens fart! Trampade ner bromsen varje gång men lik förbannat gick den upp och vagnen åkte iväg. Tur man aldrig har behövt parkera vagnen i en backe någongång...

Får leta upp kvittot snabbt som attan så vi kan fixa det redan i morgon.

Det var ju inte vi som monterade vagnen heller så har ingen aning hur den ska byggas heller utan det var personalen som byggde ihop vagnen på BabyProffsen.

Av Debora Persson - 6 augusti 2010 13:49

Idag provade Maximilian på att äta själv. Jag matade honom med hälften ungefär och sen tog han över själv. Han visste precis hur han skulle göra men skeden var oftast på fel håll så han fick inte upp så mycket mat. Tillslut gav han upp med skeden och åt med händerna innan tallriken for i golvet.

Dags för bad efter maten... Konstigt nog gillar han inte alls att bada längre! Han gallskriker såfort man sätter ner honom i badkaret. Det har han gjort nu de senaste gångerna när han skulle bada. Undrar varför? Pojken älskar ju att bada annars!!

Så fick helt enkelt bli en snabbdusch eftersom han skrek i ren panik och försökte ta sig ut från badkaret.


         

Av Debora Persson - 6 augusti 2010 08:12

God Morgon.

Inatt har vi sovit väldigt bra faktiskt. Allihopa tror jag. Vaknade 07.00 gjorde vi och låg och myste en stund innan vi steg upp.

Maximilian sitter & leker och jag glor på Amys Domstol. Att amerikanare kan vara så dumma.. Första  paret stämmer varandra för ett par sovrumsmöbler och lite familjefoton..?!

Ja, alltid ska det vara något.


Nu blir det iallafall strax frukost och sen vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på. I eftermiddag ska jag in till stan och möta min lillasyster. för idag ska jag banne mig köpa galgor. Som jag glömt köpa hela veckan! Sen får jag åka hem själv igen för K ska möta upp en kompis från Jönköping på stationen som ska bo hos henne i helgen. Vi får iaf hoppas det blir bra väder ute idag, ser inte ut att bli det tyvärr :s


Idag är det iallafall fredag och det blir äntligen helg!

Vill att det ska bli nästa vecka nu!

Mannen är hemma i helgen och vi kan hitta på lite mer skoj. Funderar på att åka till blekinge i morgon under dagen..


Min kärlek

  Klappa händerna  


Av Debora Persson - 5 augusti 2010 21:47

JAG SER DIG NÄR DU SOVER

Jag ser dig när du sover
så lätta andetag.
Vill ligga här bredvid dig
när natten blir till dag.

Du ligger tätt intill mig
din hud är mjuk och varm.
Jag känner sådan lycka
att ha dig i min famn.

I morgon när du vaknar
då vill jag se dig le,
förväntansfullt mot världen
och allt vad den kan ge.

Vill skydda dig mot ondska
och finnas där för dig.
Att stötta dig i livet
är ett löfte ifrån mig.

Men fortsätt nu att sova
min underbara pojk
För ännu råder natten
och jag vakar över dig.


Men forstsätt nu att sova
och ligga brevid mig
För ännu råder natten
och jag vakar över dig.


Av: Lisa Glans

 

Av Debora Persson - 5 augusti 2010 20:44

Första boken är fixad till skolan nu! Geografi A (vet inte varför egentligen men det är mkt intressantare än kemi & fysik..) Geografi  är ändå rätt intressant.

Boken var i fint skick så köpte den. Visserligen hade han kladdat lite i den men det spelar ingen roll.

Nu är det bara engelska, matte och någon bok till. Eftersom jag inte vill läsa kemi el fysik så får det bli historia eller något. Det märker vi sen vilken den sista kursen jag ska läsa blir :)

 

Nu, resten av kvällen  blir det till att ta det lugnt och umgås med mina pojkar och titta på film :)

Av Debora Persson - 5 augusti 2010 18:23

Idag har vi egentligen inte fått alls mycket gjort. Efter lunch och vila så tog vi på oss och gick till affären för att hämta ut ett paket. Jag ska ge mig på att sy igen. En julkalender med Nalle Puh till Maximilian. I våras gjorde jag ju en klocka med Nalle Puh. Blev inte klar visserligen innan han föddes men så är det ju så bra att mormor finns då så hon gjorde den klar åt mig. Även denna gången lär hon få hjälpa mig och göra det sista. Får se hur mycket jag kommer klara av, kommer ju ha både skola, Maximilian och mannen att ta hand om med :) Men måste ju bli klar till december iallafall, annars rycker mormor in :) Det får hon visserligen göra ändå eftersom jag inte kan göra de svarta linjerna så det jobbet är hennes. Pensionärsvarning på mig :)


 


Efter att vi varit ute och gått så har vi inte gjort någonting. Maximilian är på rethumör och gör allt för att jag inte ska kunna göra något annat än att pussa på honom. Nu är han visserligen väldigt trött (vääldigt övertrött) och ligger brevid mig i soffan och spottar välling och pratar massor och väldigt högt.

Väntar på att mannen ska komma hem nu från jobbet. Förhoppningsvis så är inte tåget sent. När han kommer hem ska vi ta och bege oss iväg för att hämta en bok jag ska köpa till skolan av en snubbe på blocket. Får se om boken är i brukligt skick, är den det så sparar jag ju massor av pengar istället för att köpa en ny... Hoppas verkligen det.

Av Debora Persson - 5 augusti 2010 08:10

Jag sov till 06.30


Maximilian sov till 08.00


Varför kunde inte jag sova


längre när jag hade chansen?

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards