♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under september 2010

Av Debora Persson - 7 september 2010 17:08

Tisdagar (och onsdagar) är ingen hit direkt.

Dagen började med att jag glömde min mobil hemma (katastrof) och dessutom hade jag heller ingen mat med mig så fick köpa på skolan.

Nu är jag iallafall hemma. Jättetrött och vi ska tvätta nu men mannen är vänlig och fixar det.


Maximilians andra dag på dagis är över. De var där mellan 10-11 idag med.

I morgon ska han vara där mellan 9-11 och då ska han även lämnas själv de två timmarna med!  Även på fredag ska han vara själv i två timmar.


Nästa vecka ska han vara där längre tider.

Måndag: 9-11

Tisdag: 9-12

Onsdag: 9-14

Torsdag: 8-14

Fredag:7.30-15


Tror då han ska vara själv hela veckan på dagis. Sen, måndagen därpå är det ju dags att vara på dagis heltid. Min lilla pojke håller verkligen på att bli en stor pojke!

Av Debora Persson - 7 september 2010 06:48

God Morgon!

Idag var det banne mig svårt att komma upp. Mörkt och kallt.

Och värre blir det..

Men, nu ska vi bli pigga och glada. Lite kaffe och mys med bebis innan bussen ska nog göra susen!


 
     

Av Debora Persson - 6 september 2010 19:11

Har haft skitont de senaste veckorna i nacke och ner på ryggen. Mest på min högra sida.

Kan knappt sitta eller stå rakt. Häromdagen kom jag på varför jag har såå ont.

Och med det resultatet så fick jag hålla tyst. Kunde inte tala om det för mannen för han skulle bli tokig då.


Men idag sa jag det. Värken har jag fått på grund av min handväska som är på tok för tung! Sen jag började skolan har jag haft ont så då är det ju alla böcker som väger.

Mannen klagar alltid på mina tunga väskor i vanliga fall när han känner på den.

Det är inte bara plånbok, våtservtter, läppbalsam, blöjor, nappar, pennor, tuggummi, handkräm, handsprit, mobil, och choklad i min väska. Det är tunga böcker också.

Vägde väskan med allt småplock och ett kolleigeblock (utan böcker) och då vägde väskan ca 2 kg..


Nu tjatar han på mig att jag ska skaffa ryggsäck.

Det var det jag visste han skulle göra och därför höll jag truten. En ryggsäck kan ni glömma att se mig med. Kommer icke ske för fem öre.


Det där med värk i nacke och rygg så jag hållt på att dö har jag haft tusen gånger så det går snart över...

 

Av Debora Persson - 6 september 2010 17:09

Maximilians inskolning på dagis idag gick jättebra.

De var där vid 10.00 (då satt jag i skolan & var dönervös inför detta).

Redan klockan 11.00 var de klara för dagen. Jag trodde de skulle vara där till 12 som de hade sagt tidigare, men han blir väl där längre om några dagar. Barnen skulle nämligen äta lunch kvart över.


Maximilian kröp iväg och började leka själv direkt.

De andra barnen var ute och lekte. Mannen fick sitta en stund och titta på sen fick han gå in i ett annat rum och Maximilian fick leka med fröken. En stund senare kom det in en liten kille som inte ville leka ute längre så han och Maximilian satt och lekte en stund med. Så det gick ju hur bra som helst!


Det är bara 9 barn på Maximilians avdelning

och många av de barnen är bara på dagis 15 timmar i veckan så på det sättet är det bra att det inte är så många barn där faktiskt. Då får ju ungarna den uppmärksamhet de behöver av fröknarna. De får ju mycket tid och blir ju inte "bortglömda".


Finns även en annan avdelning för de minsta

på dagis så de två avdelningarna slår de ofta ihop på eftermiddagarna för då är de så lite barn.


När de skulle gå därifrån så vinkade Maximilian glatt till dagisfröken.

Han kommer absolut stormtrivas!

Hade absolut inget at vara nervös för :) Men det klart, jag hade absolut kunna skippa skolan för att få följa med Maximilian till dagis.

Nu får jag leva med detta på mitt samvete att jag inte följde med honom till hans första dag på dagis.

Tur han har sin pappa som snällt följde med honom ;)


När de varit på dagis kom Maximilians moster på besök och sen körde de henne till tågstationen och sen körde de och hämtade mig.

Pkte och handlade lite middagsmat till ikväll. Maximilian köpte sig två nya nappar med.

Han tyckte han förtjänade dom efter sin första dag på dagis:)


 

Av Debora Persson - 6 september 2010 07:24

God Morgon!

Måndag igen & ny vecka. Vaknade dock inte på alls bra humör idag.

Och Maximilian har sovit hur dåligt som helst nu ett bra tag.

Det tar på krafterna.

Undrar vad det är som är så jobbigt för honom på nätterna?

Han bara skriker och skriker. Vi har börjat få ge honom mat på nätterna igen. Ibland hela två gånger! Så borde det verkligen inte vara. Men undrar vad det kan vara? Växtvärk? Mardrömmar? De nya tänderna? Något annat?


Idag börjar Maximilian iallafall på dagis! Sjukt spännande faktiskt och jag tycker det är himla jobbigt att jag inte får vara med och skola in honom, se hur han kommer trivas och vad han kommer göra under tiden. Det får jag inte vara med och se. ;(


Själv ska man till skolan, börjar inte förrän 10.30 så det är ändå rätt skönt. Men nu blir det till att göra sig i ordning innan jag ska bege mig.

Av Debora Persson - 5 september 2010 20:30

Kan inte riktigt förstå att i morgon klockan 10.00 börjar Maximilian sin inskolning på dagis!

Min stora pojk börjar dagis i morgon!

        


Ikväll har jag rensat bland en massa bilder. Har en massa dubbletter av väldigt många bilder som bara ligger och tar en massa plats. Tar massor av tid att rensa bland bilder!

Hittade iallafall lite gosebilder på min fina!

-

Jösses vad vi gillar denna bilden. Pojken skrek i timmar & jag fick lura honom så han trodde att vi skulle ut & åka bil, i mössa & pyamas ;). Då blev han glad & slutade skrika.

  Hemma hos Fia i julas.  

Herregud vad pojken var glad den gången! :)  

Världens finaste unge!  

Jätteglad även här... ;)♥♥♥    

 

Fotbollskillen

 


Maximilian visar upp sig för första gången för mina kusiner när han var fyra dagar gammal.

 

  


Glad...

 

Morfars favorit med KHK-tröjan :)

 

♥♥♥

  

♥♥♥     Julafton  

4 dagar gammal  

Fotbollskillen   ♥♥♥   ♥♥ ♥   Pytte  

Min fina docka♥♥♥

 


Underbara unge!

 

Av Debora Persson - 5 september 2010 15:05

Blev ingen lekpark innan. Istället blev det skoaffären.

Maximilian skaffade sig ett par nya skor eftersom de han har är för små & nu när han börjar dagis så ska han självklart ha ett par skor.


   


Av Debora Persson - 5 september 2010 10:19

Halloj!

Känns inte alls som om det är söndag idag.

Kändes som söndag igår så idag blir det som en extra helgdag.

Perfekt.

Idag ska vi städa, handla, in till stan och leka på leksplatsen och lite annat plock.


 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards