♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under september 2010

Av Debora Persson - 24 september 2010 18:34

Så underbar.

Så fin.

Så helt fantastisk.

Så älskad.

Han är min.


Av Debora Persson - 24 september 2010 17:11

Äntligen helg igen!

Efter skolan hämtade jag Maximilian på dagis som låg och sov men han vaknade när jag kom.

Då hade han sovit i 2 ½ timme så det var verkligen dags att vakna.

Vi satte oss på bussen och åkte in till stan och shoppade.

Maximilian shoppade mest såklart:)

Jag handlade ingenting till mig själv men däremot blev det även en doppresent till lille Hugo som vi ska på dop hos nästa vecka.


Maximilian shoppade loss på en tjock tröja, en t-shirt, en  mössa, lego och så fick han såklart födelsedagspresent inne på BR leksaker eftersom han fyllt år.

Så där fick han en lastbil.


Hemma nu med en trött bebis ettåring som förjäves försöker hålla ögonen öppna men orkar inte så länge till  :)

Mannen har precis slutat jobba så han kommer hem om ca två timmar.


T-shirt..

  Tröja..   Pälsmössan som jag älskar. Mannen kommer bli tokig när han får se den.. ;) Men det är varm iallafall.. Och skitsnygg blir han i den:)  


Av Debora Persson - 24 september 2010 17:00

Har fortfarande blöjor att dela ut till era barn om ni är intresserade? 7- 18 kg är det dom gäller...


   

Nya Active Fit har blivit 20% tunnare, för att göra blöjan skönare för ditt barn att använda.

Trots att den är så tunn, håller den fortfarande ditt barns hud torr.

Förklaringen till detta är en helt ny typ av högabsorberande kärna.

Kärnan vi är vana vid att se i dagens blöjor är en blandning av fluffmassa och högabsorberande material.

Fluffmassan kan endast absorbera vätska fyra gånger sin egen vikt, jämfört med högabsorbenter som har en uppsugningsförmåga på över 25 gånger.


Genom att Pampers ersatt den mindre effektiva fluffmassan med dessa högabsorbenter, kan Active Fit kvala in som den hittills tunnaste blöjan!

Av Debora Persson - 23 september 2010 20:53

Eftersom det var vår älskades första födelsedag så tog jag och Maximilian en liten sovmorgon. Mannen var ju tvungen att fara iväg mot jobbet vid 6. Men jag och Maximilian passade på att mysa lite extra idag. Maximilian fick äta sin frukost själv och det slutade med att han fick ta ett bad för han hade gröt överallt :)

Sen blev det dagis vid 9 och jag åkte till skolan.

Hämtade min plutt vid halv 5 och sen gick vi ner för att tvätta vid 5. Senare kom K och Julia och hälsade på oss. K hade med sig mer presenter till Maximilian och han fick lite gubbar till hans Fischer Price leksaker.

Nu ikväll är mannen hemma och vi har ätit bakad potatis.

Känner att Maximilians dag hade kunnat bli mycket bättre så är inte helt nöjd med dagen tyvärr.

Men i helgen blir det mer kalas och firande för honom och vi ska åka in till stan för att köpa presenter till honom då. Nu blev det ju inte någon speciell dag eftersom vi har varit iväg hela dagen allihopa. Så i helgen firar vi med pompa och ståt. Maximilian fick ju givetvis presenter i morse med men inga roliga. Bara nödvändiga. Han fick bestick som är lätta för honom att hålla när han ska äta själv. De är böjda. Sen fick han byxor och en overall.

Mannen hade med varit iväg igår och köpt lite kläder till honom. Vilket han verkligen behöve nu när han växer och har börjat dagis.

Så även om jag inte är helt 100 med dagen får vi igen det i helgen :)

Och i vilket fall ändå så är det faktiskt Maximilians dag!


Nu har vi K hemma och ska sova här till i morgon. Jag har verkligen noll lust med att gå till skolan i morgon! :/


    

         

Av Debora Persson - 23 september 2010 10:45

Dagen D är kommen.

Jag kan verkligen inte förstå att det var för ett år sedan, på minuten som vår fina Maximilian föddes!

10:45.

Minns dagen som om det var igår han kom!

Och idag ett helt år senare kan jag fortfarande inte förstå att jag den där onsdagsförmiddagen födde en son.

Vaknade av vattnet som gick men tänkte inte alls på jag skulle föda barn idag.

Gick och la mig igen och tänkte att det inte skulle bli en bebis på ett bra tag iallafall så sa inget till mannen förrän han frågade.

Inte ens när Maximilian fattade jag att han kommit.

Jag var bombsäker på att jag skulle behöva gå över tiden och få ett oktoberbarn.

Och jag var bombsäker på att jag skulle behöva åka fram och tillbaka till förlossningen flera gånger och bli hemskickad för att det inte hände något och att jag sen skulle få ligga inne på förlossningen i över 24 timmar.  

Så tänkte jag men allt tog ju bara fem timmar.

Nu är han stora pojken.

Han överraskar oss varje dag med att visa nya saker han lärt dig.

Han växer så det knakar.

När han föddes hade han storlek 50.

Nu har han storlek 80 och snart kan han även använda 86:or.

Snart går han själv utan problem.

Han springer fram när vi håller honom i händerna.

Han pratar på för full rulle men inte så mycket riktiga ord än. Han tycker "mamma" räcker med att säga ;)

Han vinkar, klappar händerna, diggar till musiken som spelas och hoppas till det och han har börjat dagis.

Snacka om att detta året har gått galet snabbt!


Klicka här för att se vad som hände på dagen för ett år sedan!


Vi säger iallafall grattis till vår lilla stora älskling idag för idag är det verkligen hans dag!

 


 


 

Av Debora Persson - 23 september 2010 07:50

♪♫ ♫♪ ♫♪

För det är ingen vanlig dag för det är Maximilians Födelsedag

Hurra Hurra Hurra...

♪♫ ♫♪ ♫♪

    Jag väckte honom med sång i morse så det blev paket öppning. Noll procent intresserad av kläderna han fick.

Men vem gillar mjuka paket när man är liten?

Nej de andra paketet var roligare..

  Snart är det dags för dagis och Maximilian har med sig glass som han ska bjuda på:)




Av Debora Persson - 22 september 2010 19:31


Detta skrevs för ett år sedan.. Ovetande om att jag 15 timmar senare äntligen hade fått min pojk.


Ingen Lilleman idag

Dela - Kommentarer (1 st)
Av Debora Persson - 22 september 2009 20:03

Dagen har bjudit mycket ligg på soffan. Har inte orkat göra så mycket. Kännt av "mensvärken" i magen till och från under dagen men nu har jag inte kännt något på ett tag tyvärr.

Fan, kunde det inte vara på gång nu?

Vi kämpade med att ut och gå i 45 minuter i hopp om att det skulle ske något men det gjorde det inte.

Kändes inte värre än det brukar göra när jag är ute och går.

Så någon Lilleman idag blir det dock inte.

I morgon ska vi ju till Barnmorskan och förhoppningsvis kommer det bli sista gången vi är där.

Känner inte att de där besöken ger mig särskillt mycket ärligt talat.

Det enda som händer är ju att vi mäter magen hur mycket den har växt och så lyssnar vi på hjärtat.

Sen får jag frågan om jag vill ta upp något eller har någon fråga, det har jag aldrig så besöket tar alltid 10 minuter sen är det klart.

Läste dessutom innan att man kunde dricka en blandning med Ingefära, Cayennepeppar, citroner och honung för att hjälpa värkarna på traven. Det hade hjälpt för många. Men det fanns även folk som testat och de sa att det var ren bullshit.

Värt ett försök tänkte vi, men dra åt helvete vad det smakade balle.

Starkt, så till och med min mamma som älskar starkt skulle ryggat. Det stack på läpparna, smakade illa och gav en rejäl halsbränna.

Än så länge har inget hänt, men så har jag knappt druckit något heller...

Vi får helt enkelt vänta och se.

Tror inte på sånt här egentligen.  

Han kommer ju när han är redo helt enkelt.


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards