♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under september 2010

Av Debora Persson - 20 september 2010 08:03

God Morgon!

Vi är uppe. Pigga och glada.

Maximilian sitter i sin fåtölj och klappar händerna till musiken på The Voice.

Vi ska snart göra lite frukost till honom och sen klä på honom för att efter det gå till dagis. Jag ska till skolan. K ska till skolan och mannen befinner sig redan i Malmö på jobbet.

Nu gör vi oss i ordning för dagen.

Av Debora Persson - 19 september 2010 18:27

 ...är såklart bland det roligaste min son vet. Inte lika roligt för mamma och pappa när det är vatten upp till knäna efteråt men det är skit samma för har Maxontaxon roligt när han badar och skvätter så gör det ingenting!


              

Av Debora Persson - 19 september 2010 18:06

Nu har vi varit & röstat!

K kom till oss vid fyratiden så vi väntade på att mannen skulle glo klart på fotbollen innan vi kunde bege oss. Gick först med K så hon kunde rösta och sedan vidare mot vårt röstställe.

K sover hos oss i natt och snart ska vi käka kasslergratäng och sen blir det Ensam mamma söker! Resten av kvällen sen blir det att glo på valvakan.

I morgon är det ny vecka. Sonen ska till dagis, jag ska till skolan och mannen ska till jobbet.

 

Av Debora Persson - 19 september 2010 13:25

Haha, världens sötaste:)

 

Sitter i nya fåtöljen och tittar på tv..

  Provligger:)   Skulle ta kort på honom när han satt med sin nappflaska men just då kastade han iväg den med världens kraft, därav minen :) 


 

Goskillen. Fåtöljen uppe i soffan.

   

Mamma står i vägen för tvn;)

 

Av Debora Persson - 19 september 2010 11:45

Idag är det dags att rösta! Men det blir lite senare för vi ska invänta lillasyster med som ska komma. Hon röstade heller aldrig igår så det får bli idag. Har varit lite tveksam på vad jag ska rösta på men nu har jag bestämt mig vad det kommer bli för min del.

 


Idag ska jag även passa på att plugga. Har inte alls hunnit plugga mycket hittils. Det är verkligen skitsvårt när man har barn hemma som man ska underhålla samtidigt. Men idag ska jag få en hel del gjort tänkte jag. Är svårt att få saker och ting gjorde på kvällarna med eftersom Maximilian har så svårt att komma till ro och somna. Hoppas det kommer bli bättre med sovrutinerna nu när han börjat dagis och är aktiv hela dagen så han blir trött tidigare och kan somna för natten.

:)

Av Debora Persson - 18 september 2010 19:00

Häromdagen fick jag en "Kuriosa om mig- award" av Lisa.

Man ska helt enkelt skriva 7 saker/kuriosor om sig själv och sedan skicka vidare awarden till 7 andra.

 


* Jag är otroligt rastlös trots att jag är så lat.

* När vi sitter och glor på tv eller film måste jag alltid ha något att göra- sitta vid datorn, skriva, lösa korsord, ja vad som helst för annars blir jag så rastlös och risken finns att jag somnar inom det närmsta annars.

* Har alltid coca cola hemma. Har vi inte det blir jag tokig.

Beroende? Ja!

* När jag slutade gymnasiet sa jag att jag aldrig, aldrig mer skulle sätta mig vid skolbänken igen. Nu sitter jag där lik förbaskat. Fast jag nu vill plugga så kan jag inte sluta reta mig på mig själv för att jag saktiskt gjorde det.

* Är jäkligt lättretad och kan bli vansinnig på minsta lilla.

* Jag har fyra syskon, varav två av dom är halva men räknar dom som riktiga eftersom vi växt upp tillsammans. Utöver dessa fyra så har jag sex stycken styvsyskon. Två på mammas sida och fyra på pappas sida.

* När jag var liten ville jag bli läkare. Idag svimmar nästan bara av att se blod och nålar. Så gick det med den karriären.


Sådär, tog mig lite tid att komma på något att skriva men fick ihop det tillslut:) Så nu ska jag helt enkelt skicka vidare awarden till er:

K   Malin  Sofie  Liselotte Frida  Pörnil

Jag fick bara med 6 stycken nu. Det får räcka:)

Av Debora Persson - 18 september 2010 17:15

Första födelsedagskalaset är nu avklarat :)

Maximilian bjöd på kaffe, tårta och chokladmuffins.

Tårtan som jag dessutom fick beröm för av självaste tårtbakarproffset Sofie:)

Maximilian var nöjd med presenterna han fick

(han fick det som han önskat sig:))

och han definitivt nöjd med tårtan!

Den slukade med väldigt god apptit:)

När gästerna försvunnit så somnade han ganska direkt. Tar på krafterna att ha kalas :)


I väntan på att gästerna skulle komma...

  Slipsen är på:)

 

       

Tårtan

 

Ljuset brinner och vi ska sjunga för lilleman :)

       

 

Äta tårta själv ska man göra när man har kalas!

  Även att smaka morfars tårta...        Kalleponken & Sofie

  Ballonglek  Lika bra att smaka på Suss tårta med..     

Moster K

  Leka med morfar måste man göra! Suss 


Presenterna..

Ett kort med pengar i av gammelfarfar & Sonja.

Pengarna har åkt ner i sparbössan som sen kommer hamna på banken:) 

Fåtölj av morfar, Suss & Becca   

Kan även bäddas ut:) 

  Av Moster K, Kalleponken, Khaled & Sofie fick han Fischer Price leksaker...   .. & plåster:)  

     

Av Debora Persson - 18 september 2010 09:00

Idag är det Maximilians dag.

   


Idag kommer hans morfar, Suss, moster K, morbror Kalleponken & Sofie hit för att fira hans e t t å r s d a g.(som är på torsdag)

Min farfar & Sonja skulle med kommit men tyvärr kunde de inte komma idag =(

Men iallafall så är det hans dag & han ska bjuda på tårta och annat gott när han får besök i eftermiddag :)


   

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards