♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under september 2010

Av Debora Persson - 27 september 2010 15:58

Kom precis hem från skolan. Riktigt seg dag idag, men nu är skoldelen över för idag iallafall... :)


Hade matteprov i morse och det gick mycket bättre än jag väntat mig

eftersom jag inte ens hann plugga till det i helgen som jag hade tänkt att göra. Provet var i två delar (två kapitel) och på första delen hade jag endast 1 fel som jag såklart såg efteråt att jag faktiskt kunde egentligen.

Andra delen hade jag fyra fel på och även där kunde jag felen egentligen. Så typiskt. Men jag är såklart nöjd eftersom jag inte behövde göra om det och jag var dessutom långt ifrån av att behöva göra om det.


Nu i slutet var det info om skolresan till våren. En vecka i Hamburg blir det men jag skall icke med för så länge klarar jag mig inte utan min Maximilian ;)

Hade varit roligt annars men jag är hellre hemma med mina pojkar.


Nu ska jag strax gå och hämta min son på dagis. Han hade fått present i brevlådan idag av min morbror Bengt.

Den bestod av ett kort samt pengar som ska stoppas ner i hans sparbössa som sen hamnar på banken :)

 

Av Debora Persson - 27 september 2010 07:59

Grattis mamma & mormor på


43 årsdagen!


   



   

Av Debora Persson - 27 september 2010 06:36

Vi är vakna allihopa nu. Mannen har åkt till jobbet för en halvtimme sedan, jag och Maximilian sitter i soffan och myser. Tittar på Tweenies och gosar.

Allra helst hade jag velat stanna i sängen hela dagen. Inte vara i skolan och ha matteprov som jag ska ha idag. Nej, en hemmadag till hade inte skadat. Gå med mjukisar hela dagen. Lagom taggad till ett matteprov med.

Men nu är det måndag och ny vecka igen!

God morgon!

Av Debora Persson - 26 september 2010 20:45

Maximilians andra födelsedagskalas är avklarat.

Alla kunde tyvärr inte komma idag heller men vi hade trevligt iallafall.

Det var min mamma, min mormor, lillebror Algot och kusin Leo som kom på besök. Eftersom mamma hade för önskemål att bli bjuden på käk så fick det bli tacos att äta. Efter maten blev det paketöppning.


Tacodags

 

Till mamma...

  Mannen  

Av mamma & Göte fick Maximilian ett par vinterskor (inte köpta än men när det är dags för vinterskor köper mamma det)

Av hans morbror Algot som även är gudfar fick han en bobbycar.

Av morbror David fick han en Brio Helikopter. Tyvärr så var det något fel på den så den funkade inte som den skulle så den ska vi åka och byta till en ny.

Av min mormor & morfar fick han DuploLego.

Av min morbror med familj fick han ett par skitsnygga gummistövlar från Vincent.

Stövlarna

  Bobbycar.

Klistermärkerna är ännu inte på men snart blir det en polisbil:)   Brio Helikopter   Kort..  


...men om det är någon som kan göra snygga kort & presenter så är det Eva. Det är så man inte vill öppna paketen för de är så fina för man vill inte förstöra det ;) Älskar det!

 

Duplolego   

Efter paketöppningen gick Algot och Leo ut för att leka och vi plockade i ordning efter maten, lekte på Maximilians rum och plockade fram fika.

När det var dags för fika och vi ställde oss upp för att sjunga började Maximilian stortjuta. Vi sjöng antagligen väldigt falskt skulle jag tro :s

Sen slukade han en hel gräddbulle(?) och en bit tårta innan det var dags att sätta sig i badkaret för det blev en hel del kladd.

Pojkarna stack ut och spelade fotboll igen innan det var dags för dom att åka hem.


Dagens tårta

 

Gottis

 

Maximilians tårta


Lillebror Algot

   


Tårta är gott!

 


Min mormor

   

Gottegris

 


Inväntar tårta..

  Vem behöver sked? Mormor    Kusinerna Leo & Algot Fikadags   

Reaktionen när vi började sjunga för honom. Han är inte alls för nöjd...     


Debban

    


Älsklingen

     

Mammamormor

 


Pillipill på tårtan         

Även jag och gubben fick lite presenter:)

   


           

Av Debora Persson - 26 september 2010 07:56

God Morgon!

Idag är det Maximilians dag igen. Vi ska fira hans ettårsdag.

Så kalas blir det.

Tyvärr kunde ju alla inte komma idag så vi blir inte så många denna gången heller :(

Men det är Maximilians dag ändå  


 

Av Debora Persson - 25 september 2010 19:00

Det är vi det...  


 

Av Debora Persson - 25 september 2010 13:55

Natten har varit en pest och pina. Fattar inte varför pojken sover så hemskt illa. Han vaknar hela tiden och bara skriker och skriker.

Var illafall uppe vid åttatiden sen och satte igång att göra oss i ordning. Först blev det stan för mannen skulle ha en klocka. Och nu sålde de allt i butiken för  halva priset så vi passade på nu.

Sen blev det barnloppis. Var inte så mycket där som vi trodde men vi fick iallafall lite köpt. En del kläder som lilleman kan ha på dagis. Mest byxor, det blev 5 par byxor och två tröjor. Sen fick han sig en leksak och gummistövlar som han kan ha senare.

Allt de för ca 100lappen


Sen var vi och fixade med lite annat medans vi ändå var inne i stan. Och så köpte vi en pläd på Rusta till Maximilians vagn med nu när det börjar bli kallt ute.

Nu är vi hemma och trötta så ska vila en liten stund innan jag ska städa:)

Från loppisen

   


   


----

pläden

 

 

Av Debora Persson - 24 september 2010 21:09

Gokväll.

Maximilian har precis somnat i sin fars famn där han trivs bäst.

Och vi sitter och glor på tv. Har precis mailat på en miljon naturkunskapsböcker.

Hade ett helsike med att hitta en naturkunskap A begagnat eftersom det är inga billiga böcker.

Nu har jag mailat på massor av B-böcker.  

(Ny bok ligger runt 470 kronor. Och på blocket ligger de runt 200-300)

Måste ha så snabbt som möjligt eftersom vi snart ska ha prov i ämnet så kan det vara ett litet plus i kanten om man har en bok att läsa i innan dess.

Men mina flesta böcker jag köpt har faktiskt kommit från blocket och har bara behövt köpa en bok helt ny och det var svenskan eftersom det inte fanns allas många på blocket eller så kostade de i stort sett lika mycket som en ny bok.

Det är dyrt att gå i skolan. Man skulle skött sig på högstadie & gymnasie så hade man sluppit det här med all säkerhet.. ;)

Men men, inget att göra åt nu.


Nu ska vi glo på en "jätterolig" film på trean så får väl ta och lägga ner detta nu.





Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards