♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 7 mars 2012

BVC Vilmer

Av Debora Persson - 7 mars 2012 18:50

Idag var det åter igen dags för bvc för Vilmers del.

Tvåmånaderssamtal+ vikt och längd stod på schemat idag.

Vi började med att prata lite allmänt som vanligt. Hur det gick med lilla magen osv.

Vi har börjat ge Vilmer te innan matdags.

Te med fänkål som tydligen ska vara bra för kolikbarn. Det hjälper faktiskt och även bvcsköterskan har hört att det hjälper.

Hon har haft ett par mammor som gett sina barn detta te med och det har hjälpt mot deras små magar.

Vi har någon dag fått ge honom ersättning eftersom det inte kommit någon mat. Det har varit otroligt mycket senaste tiden där vi stressat runt och haft mycket att göra. Stressa bör man ju knappast göra. Och Vilmer har inte velat äta riktigt heller så tillslut kom det knappt någon mat. Nu blir det att pumpa så det kommer igång igen!


Vilmer vägdes. Sen sist har han gått upp 40 gram bara, men det är bara på en vecka så inte hela världen.

Så nu väger vår lille herre 4850 gram.

Växt på längden har han inte gjort så han står stilla på 58 cm. Det var som sagt bara en vecka sen vi var där sist så inte särskillt konstigt att han inte växt så mycket.


Efter vikt och längd gick vi till ett annat rum.

Jag fick fylla i enkäten där jag svarade på frågor hur jag mådde nu.

Vi gick igenom lite av vad som stod där, pratade om stress, egentid (inte stressa och man ska ge sig själv egentid för att orka med allt) och allt det där samt om mammagruppen som kommer igång efter påsk.

Därefter var besöket klart. Nästa vecka är det dags för bvc igen och då kommer doktorn för att göra läkarundersökning på lillhjärtat.


 
 
Madde

Madde

7 mars 2012 20:50

Nu är vinnaren i Wrap & Go dragen, titta in och se om du blev den lyckliga. :)

Kram Madde.

http://vhdbrud.blogg.se

 
Agnes agneslauedberg@hotmail.com

Agnes agneslauedberg@hotmail.com

7 mars 2012 22:24

Grattis Debbie!

Du har vunnit ett jättesött babygym med Tigger från Fisher Price i samarbete med Disney!

Återkom med din hemadress så ska jag se till att din vinst hittar hem :)



http://agneslauedberg.blogspot.com

Debora Persson

11 mars 2012 15:05

Taack!! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards