♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 30 mars 2012

Pepticate- Mjölkfri ersättning

Av Debora Persson - 30 mars 2012 16:00

Äntligen fredag och helg! Denna afton har jag och Fia väntat på. Det är nämligen så att vi tar ledigt ikväll. Vi tar ledigt ifrån våra familjemedlemar. Jag lämnar mina och Fialottan kastar ut sina. Vi ska förtära vin och äta god middag. Det är precis vad vi behöver.


Idag har vi även fått tid till akupunktur på Vilmer. Vi ska dit nästa vecka och därefter får vi se om fler tider behövs bokas till honom till honom eller om det räcker med en gång bara.

Jag har med pratat med sköterskan på bvc.

Det är alltid bra att ha ersättning hemma ifall Vilmer behöver det. Ikväll kommer han få mat som jag pumpat ut men man vet aldrig heller om det sulle räcka. Ringde bvc för att höra om man kunde få det utskrivet eftersom han behöver mjölkfri ersättning.

Att köpa ersättningen på apoteket utan ha recept på det kostar 235 kronor per burk. Galet!

Får man recept på den kostar det endast 120 kronor per uttag. Vet inte direkt hur mycket man får på ett uttag så kan lika väl vara dyrt som billigt. 

Sköterskan sa att hon skulle prata med barnläkaren om det men att han ofast brukar säga att man ska köpa en burk själv först och sen får man det på recept isåfall.

Hon sa också att hon skulle prata med läkaren om pricktest på Vilmer för mjölkallergin.

Jag ska såklart inte sluta amma men det kan vara bra att ha extra mat hemma ifall.


Hon ringde tillbaka efter en stund och sa att hon hade burk med Pepticate (mjölkfri ersättning)

till oss som vi kunde hämta idag.

Vilken tur vi har!

Vi slapp därför köpa

maten till honom.  


Och på tal om mjölk så skulle vi om inte akupunkturen riktigt hjälpt som vi ville ringa till barnkliniken så de kunde göra pricktest på vår lille herre för att se om det är något med mjölken.

Det går framåt nu!








De senaste dagarna har Vilmer haft ont i magen mer på dagtid. Nu är det inte bara eftermiddagarna/kvällarna utan det blir mycket förmiddagar med nu.

Men det är bara till att stå ut. Det bästa är att man njuter ännu mer de stunder vårt lilla hjärta är glad och nöjd med livet. När han pratar mycket med oss och skrattar tillsammans med oss.

Då är de stunderna värda så mycket mer än om han skulle varit glad jämt kan jag lova er.

  


 
 
Sojkas Framtid

Sojkas Framtid

30 mars 2012 16:54

Nu presenteras vinnaren av en valfri mössa i min blogg! :) Kolla och se om du blev den lyckliga! :)

KRAM!

http://www.sojkasframtid.se

 
Sandra

Sandra

31 mars 2012 09:11

Man betalar 120 för 6 st burkar så man blir inte ruinerad :)

http://sandrazzz.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards