♥Så Älskade Från Första Stund♥

Direktlänk till inlägg 2 juni 2012

Vilmers dopdag ♥

Av Debora Persson - 2 juni 2012 20:51

Jag måste ju börja med att säga till er som deltagit i Vilmers dop: (och till er som inte kunde komma med såklart!)

Tack så hemskt mycket för idag! Och har ni några fina bilder från dopet får ni hemskt gärna skicka dom till oss, eller bränna på skiva eller liknande.

  

Dagen började sjukt stressigt. Vi hämtade min lillasyster på tåget strax efter 8 och sen blev det raka vägen bort till mamma och Göte. Kaos blev det när alla for runt som virriga höns och visste inte riktigt vart man skulle ta vägen eller göra. Humöret på alla sjönk ganska snabbt då alla körde med alla. Jag hade fullt upp med att fixa ihop frosting till alla mina muffins och göra dom i ordning, någån gjorde sallad, några möblerade och ja, jag vet inte vad alla gjorde. Men när mormor, morfar och mormors syster kom så styrdes allt upp och allt verkade få ett slut på röran. Vi fick ordning och reda och vi kunde göra oss redo för dop. Vi velade fram och tillbaka hela tiden om hur vi skulle ha dopet- inne eller ute? Ibland kom det regn och ibland sken solen.

Vi beslutade att dopcermonin blir utomhus om inte regnet kommer i allra sista sekunden.

Vi klarade oss och vi hade dopet ute! Precis som jag ville!

Klockan 11 startade vi och det gick jättebra, lite tekniska fel blev det som sagt då Dennis sa Vilmers namn i fel ordning när han frågade vad Vilmer skulle heta och att Vilmers farmor och min lillebror Algot råkade ha samma dikt att läsa. Men det var tekniska fel och sånt händer ;)

När cermonin var över var det dags för lite mat.

I väntan på maten hade jag förberett tipsrunda som i sista stund, om det skulle bli regn fick bli på ett papper istället.

Lagom till maten skulle sevreas så kom regnet, alla fick sitta inne och äta.

Göte och min morfar var grillmästare. Grillad korv, sallad och potatissallad bjöds det på.

Därefter blev det fika och vinnare i tävlingen utsågs. Ett vuxenpris och ett barnpris. Barnet som vann var barnens kusin Kevin som hade 10 av 11 rätt och han vann en godispåse. Vuxen som vann var lillasyster Karin som också hade 10 av 11 rätt och fick rosévin.

Presentöppning blev det och vi fick många jättefina presenter till Vilmer och även massor med pengar som ska sättas in på en fond åt honom. Nästa 3000 kronor så det var inte alls illa. Både presenterna och pengarna tackar han så hemskt mycket för!


Fadder Karin, Maximilian, Gudfar Rickard, Vilmer, Dennis och jag.

 

Utomhusdop

 

Dennis häller upp dopvatten

       

Vår duktiga kille, inga ledsna miner under dopet!

 

Erika och Gabriella

 

Dennis




Dopservetterna mamma fixat till oss. Fina var dom men de var till för att användas! ;) Det var nog inte många som vågade kladda ner sig i dom eftersom det var i stort sett lika många fina servetter kvar efter dopet ;)

 

   Min älskade älskling! ♥

 

Korv-kö

 

Dopbevis

    

Cupcakes

 

Presenter...


        

Även Maximilian fick sig en present på dopet eftersom lillebror fick massor med presenter. Maximilian fick sig en grill av sin mormor och här visar han upp den för lille Hugo

 

Grillat någon!? :)

 

Tack igen allihopa! Vi är verkligen nöjda med dagen och vi hoppas att ni med är det! :)

Och tack för hjälpen alla ni som varit med och slitit med allt jobb och särskillt till mamma och Göte som lät oss ha dopet hemma hos dom!♥

Och Maximilian har varit så duktig idag! Han har haft fullt upp med att leka med alla barnen som varit med oss idag så man har knappt sett honom idag. Mitt lilla gull! ♥ Snacka om att han däckade innan vi ens funderade på att dra oss hemåt och sen sov han fram till vi väckte honom hemma när vi skulle äta en bra stund efter vi kommit hem. Trött kille ♥

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Debora Persson - 5 maj 2014 13:16


Ni hittar mig istället här http://debbie.bloggplatsen.se/     ...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 20:23

Idag sken verkligen solen! Vi har varit ute, eller åtminstone grabbarna. Jag höll mig inne och fixade med de som behövdes fixas här hemma. Övningskört har jag också gjort. Gick väl sådär idag. Höll på att krocka två gånger. Jag har verkligen noll k...

Av Debora Persson - 29 mars 2014 08:15


Nu kan jag äntligen titulera som som något så stort som FASTER! Jag är ju den enda i syskonskaran som inte haft syskonbarn. Men nu så äntligen har jag blivit faster till storebros lilla Ines. ♡♡ Hon kom igår på förmiddagen och lika ra...

Av Debora Persson - 28 mars 2014 20:19

Vilken helt fantastisk bra start vi fick på denna helgen! Ett datum att lägga på minnet med andra ord. Och på födelsedagslistan ♡♡ Vaknade upp i morse och med tankarna på helt andra saker! Vilka tvärvändningar! Likaså vädret, i...

Av Debora Persson - 27 mars 2014 10:09

En regnig och grå dag idag. Jag som hörde det fina vårvädret skulle komma idag? Förhoppningsvis kommer det nu till helgen så vi kan tillbringa mycket tid utomhus med grabbarna. Några ärenden inom stan om en stund. Jag ska hämta ut ett nässpray ...

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards