♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ღVilmer 0-1 år ღ

Av Debora Persson - 28 juni 2012 09:15

Bilder från i tisdags.

Vilmer käkar majskrokar.

       

Kladdnisse när han äter lunch. Han äter med hela ansiktet kan man kanske säga....

Av Debora Persson - 25 juni 2012 19:42

På midsommaraftons förmiddag kom David och Viktoria till oss på besök som jag skrivit tidigare.

Vi pratade, fikade, myste och barnen fick fina presenter. När de sedan åkt hem till mamma igen så gjorde vi oss i ordning för vårt midsommarfirande som skulle äga rum i Tingsryd där Dennis föräldrar var iväg med husvagn. När vi kom dit kom även regnet efter en stund. Fast det ösregnade hade vi ändå trevligt och när vi sen begav oss hem runt 21:30(?)tiden så kom såklart solen fram och regnet försvann då med.

Maximilian som det varit full rulle på hela dagen slocknade direkt i bilen på vägen hem och sov hela vägen. Han vaknade till lite snabbt när vi kom hem och la honom i sängen. Han sa då att han frös och somnade sen om.

En stund senare kollade jag till honom och då hade han feber, 39.3 hade han då och precis innan vi gick och la oss hade det ökat till 39.8 Stackars hjärtat hade sen ingen lätt natt.


Med för övrigt hade vi en bra(och regnig) midsommar! :)


           

Av Debora Persson - 24 juni 2012 05:25

God morgon!

Igår det blev det ingen uppdatering men vi hade fullt upp på dagen och på kvällen kom min storebror och hans flickvän Viktoria hit. Vi åt middag och spelade lite spel.

Maximilian hade haft feber hela dagen igår. Det började när vi kom hem på midsommarkvällen när han sa att han frös när vi la honom i sängen och 10 minuter senare var han kokhet.

Igårkväll var han dock piggare men inte helt och hållet kry, min lilla stackare.

Men det blev mycket mys. Både Vilmer och Maximilian fick sig rejäla doser av besökarna. Maximilian var dock lite blyg och inte alls pigg ju så han avr lite svårare att charma. Han är ju inte van vid dessa då vi knappt träffas ju men det gick bra ändå tycker jag!

Jag är iallafall glad att vi fick umgås med min bror och Viktoria såhär pass mycket nu när de är nere.

Idag ska Maximilian få leka ännu mer med dom då vi andra ska bege oss mot Ullared. Maximilian ska vara hos mormor och leka hela dagen med de andra. Så får hoppas han är mycket piggare idag så det inte känns så jobbigt att behöva lämna bort honom.♥ Han brukar dock vara som en annan pojk när han fått

sova natten efter feberdag. då brukar han vara lika pigg och glad som vanligt! ♥

Jag uppdaterar med sen om midsommar och allt det där när jag får tid över ikväll! :)


Av Debora Persson - 21 juni 2012 17:41

Igår fick vi hem en ny bilstol till Vilmer.  

En Akta Graco Bilstol Duoflex XTP är det.

Den är från 5 månader och det har han passerat nu och sen är den upp till 25 kg.

Tänkte häromdagen att det var ju perfekt att han den hann komma nu innan helgen då vi ska åka till Ullared men sen kom vi ju på att han ändå inte kan åka i den stolen upp dit eftersom han ska sitta i babyskyddet när vi handlar.

Vill inte ha honom sittandes öppet i en babysitter som det brukar finnas på kundvagnar.

Gillar inte det så därför kopplar vi inte in hans nya bilstol ännu utan väntar till nästa vecka iallafall.

Men han provsatt den igårkväll här hemma och han sitter ju som en liten kung i den. ♥










 

Av Debora Persson - 21 juni 2012 17:21

Maximilian tog ledig från dagis idag. Han har nog sovit bra men vi andra har haft en jobbig natt. Vilmer har hostat och hostat så tillslut fick Dennis gå upp och lägga sig på soffan för att få lite sömn eftersom han började jobba 07 idag. Men Vilmer hostade vidare så tillslut kom Dennis in och hämtade Vilmer. Varför vet jag inte men jag fick sova iallafall. Tror dock bpda killarna somnade i vardagsrummet ändå.


Så vi har haft en mysdag idag. Tagit det lugnt och slappat på soffan medans Vilmer inte varit på bästa humör, stackarn. Ett tag hostade han så han kräktes rejält ett par gånger och sen slutade han hosta men var ändå trött och gnällig. Ingen feber iallafall och det är väl bra det!


Lite efter 16 kom Dennis hem, vände i dörren och fick bege sig bort till bvc för att hämta D-droppar som jag skulle bett om för massor veckor sedan men hela tiden glömt bort och sen fick han hämta ut Vilmers mat på apoteket med innan han åkte hem för att hämta Maximilian. De är i Mörrum just nu medans jag precis har slängt upp fötterna på soffbordet och tar det lugnt, snart vaknar nog min lilla prins och ska äta nämligen. ♥

Resten av dagen kommer bli mys bara. Det är fint väder ute så blir kanske en promenad lite senare. Hoppas det blir lika bra väder ute i morgon! Men vad vore midsommar utan regn liksom? Perfekt kanske.


I morse när Maximilian steg upp så var det första han sa att han hade ont. Jag frågade vart han hade ont, och han svarade "ont här, åka buss till fukhuset(sjukhuset)" Aha, åka buss var det frågan om då... ;) Han hade inte ont någonstans utan det var mest bara bussresan han var intresserad av. ♥

En glad liten prins

Båda bilderna är från igår.  


Av Debora Persson - 21 juni 2012 10:10

När vi var och hälsade på lillasyster i helgen så fick Vilmer sin doppresent av henne och Khaled.

Den hade inte kommit när dopet var så det fick bli en senare present.  

En jättefin vas där det är ingraverat hans namn, födelsedag-klockslag- vikt och längd samt dopdatum och ett hjärta. ♥ Visst är den fin!?

 


Av Debora Persson - 19 juni 2012 23:02

Häromdagen var vi inne i stan.  

Skulle byta den body jag fick bytt i helgen eftersom den första inte var som den skulle.

Nu bytte jag den igen eftersom jag ville ha en större storlek och kände samtidigt att jag ville ha något färgglatt till lilla prinsen

istället för den svartvita bodyn.

Och färgglatt blev det som ni ser. Jag gillar färgglatt, inte på mig själv kanske men på mina barn. Dom passar fint i glada färger! 

Förutom att få bodyn bytt så var jag inom Name It som ska stänga ner sin butik här i stan som då har 50-70% på hela butiken. Hittade lite till Vilmer men det var proppfullt med folk i butiken och det fanns inte mycket till luft där inne så jag blev inte långvarit. Hittade tyväärr inget till Maximilian men vi ska ju till Ullared i helgen och då ska vi hitta lite kläder till honom med :)

Hittade iallafall två bodysar och en dregglis till Vilmer för 70 kr.

 

Nu blir det snart läggdags för vår del. Dennis har jobbat kväll så han kom hem för en stund sedan och då var det såklart fotboll som var viktigt. Viktigt? Sverige har ju åkt ut så för min del är det ingen viktig match men den var tydligen det. Imorgon bär det upp tidigt igen med dagis och läkarbesök på eftermiddagen för Maximilians del. Jag ska åka buss med två ungar och jag ser inte fram emot det.

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards