♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Gravid Maximilian ♥

Av Debora Persson - 29 juni 2009 17:30

Hemma från stan nu. Vatt först inne på Försäkringskassan. Det är verkligen inte som i Karlshamn, där man kommer in och kan få hjälp direkt, även om Malmö visst har 3 stycken försäkringskassor så vatt det otroligt mycket folk där.

Man fick ta kölapp. Jag fick nummer 151 och turen låg just då på 64!

Vad är det för skit??

Jag stog där ändå i 10-15 minuter och det var fortfarande nummer 64 när jag gick. Att folk verkligen sätter sig och väntar så länge!?


Och jag orkade inte leta upp ett annat ställe så tog en broschyr och gick.

Får ringa och beställa papper istället.


Åkte in till Triangeln istället och gick och tittade tills min man fick sin lunch. Blev Bk idag. Efter det blev det lite mer affärer innan han var tvungen att gå till jobbet igen.


Men jag fick lite handlat. Dock inte skor som jag skulle ha, var nära på att köpa skor men sket i det sen.

Men fick lite smink, en klänning och en tröja mm.


Trött, svettig och varm så åkte jag hem. Ska städa lite nu innan min man kommer hem med Danielsson och vänder, dom ska på fotbollsfinalen sen ikväll. Så ensam exakt hela dagen.




Av Debora Persson - 28 juni 2009 17:49

Du är på dag 185 av 280. (66,1%).

Du är i vecka 27.

Du har gått 26 fulla veckor och 2 fulla dagar (v26+2).

Du är i 6:e kalendermånaden.

Du är i 7:e graviditetsmånaden.

Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Tors 1 okt 2009
Du har 95 dagar kvar till beräknad förlossning.


Vecka 27: 26 jun - 2 jul 2009

Kroppen: Man kan sova lite oroligt på nätterna när man har kommit en bit in på graviditeten, ofta störs man av att man måste gå upp och kissa. Många upplever också att de drömmer mer nu, ofta om förlossningen eller om barnet. Det är troligen kroppens sätt att förbereda sig mentalt, man kanske inte drömmer mer, men eftersom man vaknar oftare så kan det vara så att man kommer ihåg drömmarna bättre.

Barnet: Musklerna på armar och ben blir starkare och ibland kan barnet få in en riktig fullträff mot revbenen eller mot urinblåsan, vilket kan göra ont minst sagt.

Av Debora Persson - 26 juni 2009 20:11

Jag har ont.


Hela dagen har jag plågats av smärta i ryggen. Tur som var stog jag först och höll på att dö av värmeslag i kassan. Tyvärr blev jag tvungen att hoppa in i köket. Som om jag inte hade fått nog av värme. Ingen annan klagade på att det var varmt fast jag höll på att dö.


Pallade inte särskillt länge innan jag fick ta kassan igen. Ont i rygg och fötter. Man vill bara gråta.


Att smärtan kunde komma så plötsligt, visst har jag haft lite småont tidigare men det är nu dom senaste dagarna som jag har börjat få riktigt riktigt ont.


Mamma säger att jag ska uppsöka läkare så det får jag kanske göra på måndag när jag är ledig.

Hon fick själv göra det när hon fick foglossning. Och måste jag gå hemma nu så lär jag ju behöva sjukintyg.




För övrigt så har Bosse fortfarande inte kommit hem. Två dygn snart har han varit borta.

Man kan ju inte annat än att misstänka grannkärringen efter hennes hot om att göra sig av med katterna här i området.



Snart ska jag och Fanny åka och hämta min man på hans jobb. Ta med oss mat hem och sen ska jag nog fan lägga mig inte långt efter det.

Har öppning imorrn. Det kan man kalla lycka.






Av Debora Persson - 26 juni 2009 08:40

Du är på dag 183 av 280. (65,4%).
Du är i vecka 27.
Du har gått 26 fulla veckor och 0 fulla dagar (v26+0).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden.
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Tors 1 okt 2009
Du har 97 dagar kvar till beräknad förlossning.




Av Debora Persson - 25 juni 2009 19:59

Det sparkas inne i mig.

Det är en riktig vilding där inne jag har.


Ikväll blir det grillning med min man och Fanny. 



Av Debora Persson - 25 juni 2009 07:43

Förmodligen passar inte dina vanliga kläder längre, för nu börjar du lagra fett kring bröst och höfter. Graviditetsstrimmor på mage och bröst bör dyka upp nu, om du alls kommer att få några. Ditt hjärta och dina njurar jobbar hårt för att hålla igång blodcirkulationen, och ta hand om den ökade mängd vätska som finns i kroppen.


Du har nu klarat av två tredjedelar av graviditeten. Nu har du nog ökat cirka sju till tio kilo i vikt. Hela kroppen påverkas av graviditeten.


Barnet är ca 23 cm långt från huvud till stjärt och väger ungefär 900g. Ryggraden blir starkare och smidigare, för att den skall orka bära kroppen. Lungorna utvecklas alltjämt och barnet växer till sig mer och mer. Med lite tur kan man höra barnets hjärtslag genom att någon lägger örat mot din mage. Ögonen är nu färdigbildade och barnet har lärt sig att både andas in och ut. När barnet hör ljud reagerar det med högre puls, och spelar du musik kan det hända att hon/han rör sig i takt. Det finns studier som visar att barnet reagerar på beröring runt denna vecka.


Till för tidig förlossning, prematur, räknas alla som föder före 37 fullgångna veckor. En normal graviditet är 40 fullgångna veckor.


Överlevnaden hos mycket för tidigt födda barn, det vill säga under 28 fullgångna veckor har förbättrats radikalt under de senaste åren. Idag räknar man med att gränsen för att barnet ska kunna överleva utanför livmodern ligger mellan 22-23 fullgångna veckor. Därefter ökar chansen för barnet att överleva för varje dag och dramatiskt från vecka till vecka.








Av Debora Persson - 23 juni 2009 18:52

Jobbat klart för denna dagen! Skönt, det var sjukt varmt där inne idag.

Och lugnt, folk vill väl inte gå inomhus när vi väl har så skönt väder ute.

Men lite folk hade vi ändå.


Idag är det bara 100 dagar kvar tills han kommer.

Alltså sista tresiffriga dagen. Får hoppas de sista 99 dagarna går snabbt som fan..Men de gör det säkert.



Av Debora Persson - 22 juni 2009 18:59

Vatt ju hos BM innan.

Gick ju bra. Fick lyssna på bebisens hjärta! Och allt annat såg bra ut!

Fick även väga mig och vikten var ju inte fullt så roligt.

Ska dit om tre veckor till och då blir det glukostest eller vad det var. Får inte käka något innan och så ska jag dricka en massa sockerlösning och sen sitta och vänta i två timmar på att något ska hända.

Får titta på informationsfilmer under tiden. Tråkigt nog. Inget man ser fram emot. Dessutom kommer jag säkert få ta blodprov och en massa äckliga saker.

 



Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards