♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Maximilian 0-1 år ♥

Av Debora Persson - 3 februari 2010 08:51

Maximilian sov i sin egen säng hela natten. Vid 06.20 vaknade han så jag tog upp han för lite mys innan vi somnade igen.

Annars hade han nog sovit i sin säng hela tiden. Vi har märkt att han sover mycket bättre när han ligger på sidan.


Nyss kom Algot hit. Han tog sin andra svininfluensesprutan igår så han hade ont i sin arm. Så det blev hemma från skolan idag.

Maximilian blev genast glad när Algot kom. Han skrattade och så nu sitter han och tittar på Algot hela tiden.


Idag blir det att tvätta och städa en massa. Göra i ordning här hemma och plocka lite. Nu finns här ju lite barnvakt om Maximilian skulle vara på det dåliga humöret:)


Snart kan han vända sig, han är så nära varje gång:)

   

Av Debora Persson - 2 februari 2010 18:10

Ja, idag var det ju föräldrarträff. Var inte så farligt som jag trodde.

( Ingen sitta-i-ring-och-sjunga-med-barnen-träff)

När jag var gravid lovade jag dyrt och heligt att inte springa på alla kurser och föräldrarträffar som erbjds. Jag tycker sånt är skittråkigt. Möte hit och möte dit. Och föräldrarträff med massa skrikiga barn.

Men idag bar det dit iallafall, det var första träffen nu eftersom dom inte haft innan för influensan och allt det där.

Visst var det inte världens roligaste. Blev mest massa prat, nu var där mestadels barn födda september och oktober

(förutom två barn som typ var födda i juli..)  

Så alla mammor skulle givetvis jämföra vem som var äldst, yngst, minst, stösta, vem som sov bäst om nätterna och vems förlossning som var bäst och vem som hade det värst.

Mest ville jag bara gå hem men eftersom jag bad vår bvc sköterska kolla Maximilians navel som blivit röd och infekterad så fick jag vänta tills det var slut.

Fick iallafall en salva som ska användas en vecka.


Nästa gång på föräldrarträffen skulle vi iallafall göra annat. Vad vet jag inte. Skulle iallafall vara 4 träffar. Gången efter jobbar ju jag men då är det babymassage så får se om mannen vill dit med Lilleman. Det var ju faktiskt en stackars pappa där idag.


Efteråt bar det av in till stan för att köpa skärp eller hänglen till Maximilians för stora byxor. Blev hängslen för skärp fanns visst inte till minibarn.

Meeen så stilig han blir. Tog en bild på honom, men då blir det inte kul på söndag så ni får vänta.

Däremot har han skjorta på sig idag så på de kommer en bild.


Nu är vi hemma och kommer inte sätta foten utanför dörren någotmer idag för fy fasiken vilket jäkla väder det är nu!!


 

Av Debora Persson - 2 februari 2010 09:00

Gomorrn. Idag ska jag och Maximilian på föräldrarträff eller vad det var vi skulle på. Får väl se om det är något att hänga i granen.

Efter och innan det har vi en hel del att göra så förhoppningsvis är han på bra humör hela dagen idag:)


     

Av Debora Persson - 1 februari 2010 10:43

Idag har min lilla gulleplutt namnsdag.

Där självaste Max och Maximilian idag.

  


Idag flyttar ju Elsa ifrån oss. Vi ska möta pappa i Karlshamn sen och lämna henne. Sjukt mycket saker till. Klösträd, korg, matskålar, ett mindre klösträd, kattlåda och en jäkla massa leksaker.


Efter att vi har lämnat Elsa hos pappa bär det in tll stan. Fixa lite.

Ska se vad som hänt min dosa till internetbanken.

Bytte batteri på den igår och sen funkar den inte:s

Sedan bär det av till Mörrum innan vi åker till Sölvesborg.

Algotgubben fyller 10 i morgon så jag ska lämna lite presenter och pussa på honom innan vi åker hem igen.



 



Av Debora Persson - 31 januari 2010 09:22

Gomorgon.

Fy fanken vad kallt det är. Kan tänka mig hur jäkla kallt det är ute nu då. Och snöat har det med gjort. Usch.

Sista dagen i januari idag. Skönt. Kan det bli lite varmare nu:)


Maximilian ligger under gymet och leker, eller ligger under vet jag inte. Nu är han så stark så han lyfter ju runt på det. Men där ligger han iallafall och just nu pratar med sin lilla råtta och håller den i svansen.


Idag har vi inte bestämt oss riktigt hur eller vad vi ska göra ännu men klockan är inte så mycket så det tåls att tänka på. Iallafall ska vi packa ner Elsas alla saker eftesom imorgon flyttar hon! :(



   

Av Debora Persson - 30 januari 2010 20:18

Jag har ta mej fanken världens sötaste och gladaste lilla trollunge


           


            

Av Debora Persson - 27 januari 2010 08:48

Vår lilla trollunge har sovit i sin säng hela natten!

Men vid 6 tiden så ville han komma upp och mysa med sin mamma. Men att han har sovit i sin säng hela natten tillhör inte vardagen. Vi är glad om han vill sova själv i två timmar annars:)


Idag så verkar det som om det är jättekallt ute, och så skulle det bli snöstorm som sjutton med så idag ska vi hålla oss inne.

Mannen börjar jobba nu 9 ,så han är hemma "tidigt" idag. 2.000 kommer han hem.


Så när han har kommit hem kommer eventuellt den där snubben och tittar på hyllan vi säljer. Jag vågar inte släppa in dom själv så dom får komma när mannen är hemma. Man vet aldrig vad det finns för typer här.

Och Karin hade en skummis som kom och köpte hennes hyllor för någon vecka sedan.


Maximilian ligger på golvet under babygymet och jag ska se om jag hittar något att äta nu.

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards