♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Maximilian 0-1 år ♥

Av Debora Persson - 16 januari 2010 13:36

Maximilian har tagit sig ett bad idag så han är fin och inte luktar kräk när han ska hem till mormor:)

Badrocken han har fått är fortfarande en aniiing stor för honom..


 





Sova 10 minuter innan det är dags att vara aktiv igen

 

Jobbar på    

Av Debora Persson - 15 januari 2010 10:30

Snart ska jag gå och göra mig i ordning. Men inatt drömde jag att Maximilian var pytteliiiiten igen.



Ultraljud vecka 17.

   

En vecka innan Maximilian kom

 

På BB

 

4 Dagar gammal och så liten ju


  Mina kusiner och en gääääspande Maximilian    

Nu är han snart 4 månader. Tiden gå verkligen jättesnabbt.

        

Av Debora Persson - 12 januari 2010 14:26

Fastän Maxontaxon varit på bra humör idag och varit jätteglas så har han varit så glad att han inte velat sova. Fick försöka lura honom att han skulle få åka bil så satte honom i stolen med mössa på men han gick inte på den lätte idag.

Men fick honom att somna tillslut i sin säng. En timme bara:)

Han vaknade lagom till hans mamma skulle äta.

Sen var det dags att vara aktiv igen. :)



   

Av Debora Persson - 8 januari 2010 16:53

Om jag hade varit rik. Då hade jag köpt detta och resten av allt det goda i världen till min son:


(klicka på bilderna)



                 

Av Debora Persson - 7 januari 2010 19:13

Att få Maximilian att somna efter maten är egentligen inga problem så när han hade somnat i min famn så gick jag och la honom i sin säng men han vaknade igen.

Så han låg i över en timme och snurrade. Ropade på mig ibland för att han hade tappat nappen.

Tillslut ville han inte ligga kvar trots att han inte ens kunde hålla ögonen helt öppna för han var så trött.

Tog honom och satte mig i soffan med honom på bröstet. Då somnade han direkt. Undrar om man vågar lägga honom i sängen igen utan att han vaknar eller om man bara ska lägga ner honom i soffan...?


 

Av Debora Persson - 7 januari 2010 14:01

Började nyss fylla i ansökan om dagis för maxontaxon. Gick bra så pass länge tills man skulle fylla i hur många timmar i veckan han ska gå, om det blir på obekväma tider, exakt från vilket datum ska ska börja, och sen vill dom ha veckoschema!

Hur vet man hur man jobbar då?? Det kan man ju inte fylla in nu om man inte jobbar 7-16 varje dag, måndag- fredag och vem gör det nu för tiden???

Usch vad krångligt.


Av Debora Persson - 6 januari 2010 23:43

Tossorna Maxontaxon fick är lika roliga att ha på händerna!

 


Hemma hos mormor i förrgår. Snacka om att vara trött?! Och med ena tossan på handen:)

 

Ibland måste man lura Gullebullen, han har pyamas på sig men trodde han skulle få åka bil så då blev han tyst och jag kunde gå och duscha:)  

Mitt hjärta smälter när han är så här glad!

 

Innan vi åkte på kalas idag så var han JÄTTEGLAD.       

Av Debora Persson - 6 januari 2010 12:56

Idag var vi uppe 9.30 Det behövdes sova så länge idag.Hade nog kunnat sova mycket längre men jag hade två pojkar som satt i soffan och skrek på mig att jag skulle stiga upp.

Idag har jag dessutom gjort klart alla inbjudningarna så några ska skickas och resten kan vi dela ut när vi träffar folket. Slipper tänka mer på att man måste få dom klara nu så snabbt som möjligt.

Jag och Maximilian har även hunnit med att ta ett bad idag. Han av någon älskar att bada! Han låg och sprattlade med både armar och ben och arbetade för fullt.

Mitt upp i allt detta fick vi för oss att vi skulle filma honom men när vi väl satte igång kameran så stannade han upp i allt sprattel och bara låg stilla och tittade in i kameran.

Så tråkigt. Tog ett tag innan han kom igång igen men det var iallafall mycket roligare att titta i kameran.

Nu äter han lunch medans han håller på att somna. Man blir trött av att bada!

Om en stund ska vi till affären och handla lite, sen vid 16 drar vi oss till Mörrum för kalas!


 


(Bilden är gammal)

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards