♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Maximilian 0-1 år ♥

Av Debora Persson - 4 oktober 2009 16:38

Idag har vi tillbringat två timmar på barnakuten. Lilleman har spytt som en fontän.

Började igår och han spydde som en vuxen karl ungefär varje gång han spydde. Klädbyte 44 gånger på både honom och mig eftersom jag hade oturen att hålla i honom varje gång.

Idag spydde han igen så vi  ringde till barnakuten. Telefonsvarare. "just nu kan vi inte ta ditt samtal.." Hur kan man ha telefonsvarare på en akutmottagning?

Ringde 3765 gånger och tillslut ringde jag istället BB eftersom jag inte visste vart hän jag annars skulle ringa. Skumt tyckte dom att dom inte svarade och dom tyckte vi skulle åka in istället.

Undrar om dom hade personalbrist eftersom där var inte en enda patient i väntrummet och ändå hann dom inte svara i telefon?


Dom undersökte Lilleman och tog lite urinprov på honom och lyssnade på hjärtat och allt det där.

Inget fel på honom eftersom han iallafall hade gått upp i vikt så han får i sig mat även om han spydde så mycket.

Men det ska följas upp iallafall så han går upp i vikt och att det inte blir värre för isf blir det ett besök till.

Som tur är så verkade det ju inte som om lilleman var allergisk mot laktos. Min man var ju det när han var liten.


Av Debora Persson - 3 oktober 2009 11:57

Med tanke på det otroligt perfekta sitta inne vädret idag så kommer det troligtvis inte blir mycket åka barnvagn idag.

Sitta inne hela dagen är planerat och enda gången jag ska gå ut idag är för att vi ska åka till apoteket och sedan ska vi nog åka och hyra en film.

Blir bara mer och mer förkyld känns det som och snat kan jag inte andas mer.


Maximilian fick sig sitt första bad idag.

Eftersom allt kom på en gång, kiss, bajs, kräks och allt vad det nu kan komma så var det lika bra för honom med ett bad.

Han älskade att bada och låg där helt nöjd tills vi inte orkade bada honom längre!

Han var så nöjd Lilleman att han sedan somnade!

Av Debora Persson - 2 oktober 2009 20:24

Idag har vi fått papper från skatteverket om lilleman.

Han har nu fått ett personnummer.

Skulle även ge lilleman ett fullständigt namn.

Visserligen behöver man inte skicka in papprena på det förrän senast tre månader men vi vatt ju tvungna att göra det nu så fort som möjligt eftersom vi inte kan adressändra lilleman förrän han blir folkbokförd.

Han har ett personnummer men inget namn och det måste man ha för att kunna ändra adress tydligen.

Men vi har i vilket fall skickat in papprena nu så snart har han ett namn.Skrattande


Övrigt så fick jag papper på att jag är målsman åt en nyinflyttad och att vi får välja sjukvård åt honom.

Nyinflyttad? Undrar om det inte hade varit bättre om det stått Nyfödd?



Av Debora Persson - 2 oktober 2009 12:14

I natt har vi verkligen fått sova.

Maximilian har sovit sen cirkus 01.00 i natt ända fram till 07.30

Egentligen skulle vi nog väckt honom, men hur lätt är det när man själv sover som en sten för en gångs skull?

Så fick han mat och ny blöja och så steg vi upp vid 10.00

Ny blöja och lite mat.

Nu sover han igen.

Dessutom har pojken sovit i sin egen säng hela natten med!

Det är första gången för hittils har han sovit brevid mig, antingen på soffan eller i sängen.

Så fick dessutom sova brevid mannen i natt med, första gången sen lilleman kom.


Tyvärr så regnar det idag. Jag hade planerat utgång med vagnen idag, men det får vänta tills det slutat regna.

Av Debora Persson - 1 oktober 2009 19:42

Enligt ultraljud skulle Maximilian komma idag.

Vilken tur att han längtade efter sin mamma och pappa så mycket att han hellre kom 8 dagar tidigare!

Tänk om han istället hade valt att vänta yttligare ett par dagar!? Hade aldrig orkat vänta så länge!

 
  

Känner mig dessutom fortfarande helt off.

Ont i hela kroppen och förkyld.

Typiskt att bli sjuk nu för då kan jag inte pussa på min bebis!



Av Debora Persson - 30 september 2009 17:56

Idag mår vi inte alls bra. Både jag och lilleman börjar bli förkylda. Jag har ont i hela kroppen och bröstet så det känns som om det skulle vara mjölkstockning. Men jag ha ringen feber även om det känns som det.

Och så har jag fortfarande ont efter förlossningen. Mår som en apa och har mest legat på soffan idag. Jag har fått vila. Men känner mig inte alls utvilad. Känns som om jag skulle kunna sova en vecka. Mannen min har varit och tvättat och diskat idag. Jag ska asa mig upp nu med och försöka hjälpa honom med städningen för imorgon kommer det en tant från barnavårdcentralen hit.

Måste ju se lite snyggt ut och vi har inte hunnit städa knappt sen vi kom hem från BB.

Sen ska vi ut en runda. Måste få frisk luft för vi har legat inne exakt hela dagen jag och lillen.

Av Debora Persson - 30 september 2009 10:45

Idag just på minuten så kom Maximilian för en vecka sedan!

Tänk att det redan gått 1 vecka! Känns som om det var igår vi kom från BB.

Fan vad tiden går snabbt!

 

 


  

Av Debora Persson - 29 september 2009 23:17

 
  

Vi har världens sötaste.

 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards