♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Maximilian 0-1 år ♥

Av Debora Persson - 25 december 2009 20:46

Här har vi bordet och de små pallarna Maximilian fick av sin mormor i julklapp.

Blir ju hur bra och snyggt som helst!

 

Pålle ovh Puh  



Av Debora Persson - 23 december 2009 13:18

Idag är det den 23:e och det är dagen innan julafton.

Men det viktiga är att min son idag är tre månader gammal. Tänk att tiden kan gå så jäkla snabbt! Känns som om det var igår vi låg på BB.


Här har vi Maximilian helt nykläckt


    

Tre månader senare är han en stor pojk!

 

Nu ska vi iallafall in till stan och fixa det sista och sen möta upp Oskar inne i stan!

Av Debora Persson - 22 december 2009 21:07

Än så länge har vi klarat oss ifrån feber. Det känner jag på hans panna för den termometern vi har är totalt värdelös. Den visar minusgrader eller nått. Sist vi tog tempen på honom och han var kokhet så visade termometern 35 grader. Hur kan det vara möjligt?

Men men nu är han iallafall inte varm så ingen feber.

Idag har jag dessutom städat Maximilians rum så nu är där snyggt och inget som inte ska vara där är där. Fattas dock lite till hans rum men det har min mamma snackat med tomten om så om några dagar är där snyggt!

I morgon förmiddag bär det av in till stan. Ska köpa julklapp och lite sånt. Dock inte från mig utan jag är bara bud.

På eftermiddagen kommer Oskar hit. Uppesittarkväll med bingoolotto. Nu blev det inte tacos som vi brukar ha utan ddenna gången blir det hemmagjord pizza!

Imorgon fyller Maximilian 3 månader! Det hoppas vi kunna fira med att vinna 1 miljon!

 

Elsa, hon fräser fortfarande mot pojkarna. Kan ju alltid hoppas dom blir vänner till nästa år;)

 

Av Debora Persson - 22 december 2009 14:35

Besöket på bvc gick bra. Först vägdes och mättes Maximilian och sedan var det dags för tremånadersvaccinationen. Det gick mycket bättre än vad jag trodde. Han skrek när han fick de båda sprutorna och lite där efter men sen gick det över. Han var iallafall glad när vi gick därifrån. Ikväll kommer han nog vara gnällig eftersom han kommer ha ont i ena benet och ha feber:/



Vikt:

Födelse: 3490 g

Utskrivningsvikt från BB: 3275 g

12 dagar gammal: 3630 g

19 dagar gammal: 4060 g

4 Veckor gammal: 4470 g

5 Veckor gammal: 4770 g

7 Veckor gammal: 5150 g

2 Månader gammal: 5550 g

2 1/4 Månader gammal: 6030 g

Idag, 3 Månader gammal: 6330 g



Längd:

Födelse: 50 cm

Utskrivningsvikt från BB: -

12 dagar gammal: -

19 dagar gammal: 53.5 cm

4 Veckor gammal: -

5 Veckor gammal: 56.5 cm

7 Veckor gammal: 57 cm

2 Månader gammal: 59 cm

2 1/4 Månader gammal: 61 cm

Idag, 3 Månader gammal: 62 cm



Huvudomfång:

Födelse: 34

Utskrivningsvikt från BB: -

12 dagar gammal: -

19 dagar gammal: 35.5 cm

4 Veckor gammal: 37.3 cm

5 Veckor gammal: 38.0 cm

7 Veckor gammal: 38.5 cm

2 Månader gammal: 39 cm

2 1/4 Månader gammal: 39.7 cm

Idag, 3 Månader: 40.5 cm


Maximilian växer på som han ska och följer sin kurva som han ska.

Nästa besök blir om en månad och då ska vi snacka mat för då är det dags med smakportioner:) Vid 5 månader blir det mer vaccination.

Mjölkskovet i huvudet ska vi fortsätta smörja med olja.




Min Fina Pojk.


                                                 

Av Debora Persson - 22 december 2009 09:22

Idag ska min stackars lilla ovetande pojke få två sprutor i sig.

En i varje ben. TremånadersVaccination på G idag ja.

Absolut inget jag ser fram emot.

Men får hoppas det går bra.

 

Av Debora Persson - 19 december 2009 12:25

Klockan har hunnit bli hur mycket som helst och varken jag eller Maximilian har gjort något vettigt hittils.

Han verkar lite bättre för jag har kunnat lägga ifrån mig honom och springa och duscha, då låg han i babysittern och speglade sig under tiden.

Det snöar hur mycket som helst just nu och jag har verkligen ingen lust att dra ut med Maximilian och barnvagnen i detta vädret.

Mamma hade kanske hunnit åka till apoteket åt mig men visste inte om hon skulle hinna eftersom hon skulle ha hovslagaren hemma idag så får se hur det blir. Ska försöka få Karin att göra det i SBG innan hon åker hem idag så slipper jag gå ut för då kan jag gosa med min son hela dagen!:)


En glad pojke iallafall:)


Roligt att se sig själv när man är så fin!:)

    

Av Debora Persson - 19 december 2009 09:35

Även om vi inte har fått sova alla många timmar denna natten för vår lilla fina gullebulle är sjuk så är han ändå världens finaste. Han har legat och snurrat och skrikit hela tiden.

Frågan är om man kan ge honom alvedon som är från 3 månaders ålder för han är ju 3 månader på onsdag?





Av Debora Persson - 18 december 2009 20:38




Kärlek till min son


    

   

   

 


Granen såg annorlunda ut innan men katterna tyckte det var så roligt med allt smått glitter i granen så de käkade dom upp så fick göra om den sånu fick den se ut såhär istället.

 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards