♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Maximilian 0-1 år ♥

Av Debora Persson - 18 december 2009 18:50

Dopdagen är bokad. Göte känner prällen som jobbar i Gammalstorp så, honom får det blir. Dom snackade idag och datumet blir preliminärt

söndag 7 Februari. Då var det än sålänge inga andra barn som skulle döpas för det sa jag till G igår innan han skulle prata med honom att vi vill inte ha en dag då massa andra barn ska döpas för då sitter man i kyrkan hela dagen och det tycker ingen är roligt.

Både jag och mannen har ju gått ur kyrkan tillochmed. Men det blir nog bra ändå:)

Gudfar och fadder är oxå bestämda och gudfar är Algot och Oskar blir fadder. Många kommer vi med bli, kommer alla som blir bjudna (vilket jag inte tror..) så blir vi hela 67 stycken.

Tur man har en vänlig mamma som hjälper till med detta för annars hade vi nog inte kunnat bjuda HELA släkten och vänner.

 

Av Debora Persson - 18 december 2009 08:47

Igår var en trevlig dag! Vi åkte ju först och hämtade Karin på hennes skola och sen åkte vi och köpte mina tjocka sköna vinterskor.

Dumpade henne sen i Sölvesborg och vi åkte till Mörrum och mannens mormor och fikade. Där hade tomten redan kommit och lämnat julklapp till Maximilian.


Vid halvtre så körde mannen mig och Maximilian till Fia och han körde bort till Oskar.

Det blev ännu mer fika och mys. Som vanligt gick timmarna alldeles för snabbt och tillslsut skulle Fia iväg på julavslutning med gymnastiken så mannen kom och hämtade oss och vi åkte hem till mamma.


Hos mamma var det lugnt, mamma hade inte kommit hem, mannen hjälpte Göte bära in tvättmaskinen som varit på lagning, Maximilian sov  och Algot visade mig sitt nya rum. Han har flyttat upp på övervåningen så nu har han hela den för sig själv i stort sett. Gästrum där uppe blir det snart med.

Algots gamla rum där nere hade Göte gjort till sitt fina kontor.

Blir ritigt bra där hemma snart.

Algot hade köpt en ny platt-tv för sina pengar som han sålt ägg för. Inte dåligt, för endast äggen han sålt under året har han fått en sprillans ny tv. Duktigt gjort :)


När mamma kom hem hade hon köpt kläder till Maximilian, en tomtedräkt, stickad tröja med Tiger på och en mössa som passar hans overall som ser ut som björnpäls. Tomtedräkt hade vi dock sen innan men denna var mycket finare och mjukare men tjöjan får vi byta idag för där var en fläck på den.

Sen åt vi och umgicks en stund innan vi åkte hem.


Maximilian ligger och myser i värmen på jättekudden hos Fia.

        


 


Mamma, Algot och Maximilian.

   


Inatt har vi inte sovit alls bra någon av oss. Maximilian har knappt kunnat andas eftersom han blivit förkyld så han har legat och snurrat och hatt sig hela natten.

Det blir mest att ta det lugnt idag, vi ska in till stan en snabbis sen och byta en tröja åt mannen och Maximilians tröja. Sen ska vi hem och bada och skruva ihop de förbaskade sängborden som vi aldrig blir klara med.. 


     

Av Debora Persson - 16 december 2009 17:08

Nu har jag precis lämnat ifrån mig min son till hans moster. Hemma hos henne är det tjejkalas ikväll för dom kommer vara 4 tjejer som slåss om  honom hela kvällen:)

Själv ska jag börja städa och fixa här hemma. Det behövs verkligen och jag längtar som fasen tills vi får helt i ordning här hemma nu.



Av Debora Persson - 16 december 2009 13:21

Nyss hemkomna från stan så vi var inte där länge, Karin skulle va i skolan nu vid 13-tiden. Men det blev ett fint halsband med hjärtan till Algots tjej iallafall:)


Min gullebulle

     


Igårkväll

     

Av Debora Persson - 15 december 2009 17:46

Idag har det snöat massor. Men det har i stort sett försvunnit nu.

Karin kom innan och passade Maximilian så jag kunde göra mig i ordning och greja lite. Sen gick vi iväg till affären. Köpte babygym till Maximilian. Han har redan ett men det är inte alls roligt enligt honom. Sen skulle katterna ha mat med så köpte det med.

Babygymet är roligare nu. Detta låter låter och har mer saker på.

Så nu har han legat under gymet en bra stund utan att ha tröttnat..:)


     


Här i babysittern. Den har jag fått sätta halva sängmobilen på så han har något att titta på. Det är en spegel där på så han ligger och speglar sig.


     

Av Debora Persson - 15 december 2009 09:28

Vi ligger på soffan jag och Maximilian. Jag tittar på tv och min fina ligger och sover på min mage. Men han vaknar nog snart, det brukar han göra vid denna tiden.

Idag hoppas vi på att dom kan höra av sig från sjukhuset så vi iallafall får komma in innan jul?

Ingenting bestämt idag faktiskt, det enda är att vi ska bort till affären och handla till Maximilian sen ska vi nog ta det lugnt. Om det tillåts så ska jag försöka hinna baka med.

Nu vaknar min son så nu bliir det massa pussar på honom.



Av Debora Persson - 14 december 2009 14:59

Nyss hemkommen från BVC. En jäkla massa barn var där som skulle vaccineras mot influensan så vilken cirkus det var där. Annars sitter man alltid själv och väntar i väntrummet. Nu kryllade det av barn och i varje rum hörde man barn skrika.

När jag fick komma in så var sköterskan där och  läkaren som hade en läkare med sig oxå. Han var nog en såndär praktikant för han sa ingenting.


Maximilian han skrek hela tiden så sköterskan fick gå ut med honom så vi kunde prata. Dom såg att han hade ont iallafall.

Det som talade för att han ej tåler mjölk är att han skriker och har ont. Men det som talar emot är att han växer och går upp i vikt som han ska. Och att han inte är lös i magen för det brukar man vara annars.


Men men, hon kunde i vilket fall inte skriva ut någon mat till oss så hon skickar en remiss till sjukhuset så får vi åka dit och kolla honom så skriver dom ut så vi får mjölkfri mat till honom isåfall...


 


Men men nu ska jag ut igen. Ska bort och möta Karin på skolan och sen ska vi gå och handla lite mat

Av Debora Persson - 10 december 2009 15:39

Ibland kan jag inte sluta titta på honom.


           


Just nu ligger han och sover på min arm. Flyttar jag på den så vaknar han. Men om en stund ska vi gå en sväng. Till affären och köpa frimärken för vi har ett ton papper som ska ner i brevlådan.


Föresten så blir det Turkiet i juni.

En vecka i värmen tillsammans med dom två man gillar mest.

Och så negern med. Han ska följa med oxå:)

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards