♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Maximilian 0-1 år ♥

Av Debora Persson - 5 januari 2010 16:42

Pratade med läkaren innan. Han sa att eftersom Maximilian blivit bättre av Nutramigen så ska vi börja med den gamla vanliga maten igen. Många barn blir bättre av bara bytet på maten för ett tag och sen är dom helt enkelt bra. Blir han inte bättre av det så fortsätter man med nutramigen igen och då kommer vi få det på recept.

Så nu är det bara att hoppas på att det fortsätter vara bra i hans lilla mage nu då så slipper vi nutramigenen mer.

Så ikväll får han sempers igen.


 

Nu ligger Maximilian under gymet så jag ska passa på att fixa lite som måste bli gjort.

Av Debora Persson - 5 januari 2010 10:20

Läkaren ringde i morse precis som dom sa. han ställde en massa frågor( jobbigt det blir när vi kommer dit sen och får samma frågor men jag säger olika svar..) Sen skulle han kolla upp något, antagligen om han kunde skriva ut recept till oss och sen skulle han ringa tillbaka.

Han har fortfarande inte ringt och vi måste SNART ha ny mat. Han kan äta en liten portion till.

Ringer han inte snart får vi gå och köpa maten för 200 igen. Snöar massor ute så har ingen lust att asa ut Maximilian nu. Men han måste ju som sagt ha mat min lilla gullebulle...

Av Debora Persson - 5 januari 2010 09:55

Min fina fina unge.     




 

Av Debora Persson - 4 januari 2010 10:12

God morgon.

Mamma ringde och väckte mig 9.00 idag. Karlsson har fixat dopet nu. Hans telefon hade gått sänder så han hade inte mitt nummer så jag fick ringa honom. Nu är iallafall dopet bokat. Lokal bokad. Och prästens hembesök bokat. Blir inget hembesök här utan hemma hos mamma.Nu kan vi skicka ut inbjudningarna äntligen.


Idag ska jag även ringa barnmottagningen och se om vi inte redan nu kan få recept på Maximilians mat eftersom vi kommer inte ha råd att köpa den maten fram till den 20e.


Idag ska vi även se om vi kan hitta nytt hem för våra små katter. Maximilian har redan nu i morse haft sjukt många nysattacker och han kan inte andas genom näsan för så täppt är han.

Vill inte göra mig av med dom men vi måste helt enkelt om Maxontaxon ska må bra. Han klarar inte av katterna.

Vi vill ju placera dom på ställen där vi vet att de kommer ha det bra. Alltså hos folk som vi vet om. Vi tänker inte annonsera ut dom för då vet man aldrig var de kommer hamna. Men jag hoppas på min farfar, att han kanske vill ha en av katterna iallafall:) Men just nu är han i Indien och har det finast.

Av Debora Persson - 3 januari 2010 16:43

Maximilian uppskattade sin julklapp. Dom används redan flitigt!


   

Av Debora Persson - 31 december 2009 21:41

Tänk att snart är detta året slut. 2009 är borta.

Vi har ätit och druckit gott. Spelat vårt nya spel vi fick av mamma i julklapp. Ett roligt spel men fick dock avbryta. Maximilian uppskattar inte Nyårsafton alls. Ont i magen hela kvällen. Och övertrött. Han har inte sovit på hela dagen mer än 10 minuter i sträck. Sen vaknar han igen och vill vara med. Vill inte missa något alls denna stackars lilla pojk..

Den nya maten tycks inte hjälpa? Han har ätit den hela dagen idag och halva dagen igår. Borde den inte börjat hjälpa nu? För det är inte normalt att ligga och skrika av magont hela dagen. Snart ger jag fan upp.

Men nu ligger mitt Gull däckad hos sin far:)... Fast inte nu längre nej..

Men dagen till ära är han ialla uppklädd och fin i sin lilla frack:)


Bilden är dock inte från ikväll.


 

Av Debora Persson - 31 december 2009 18:04


Medans jag väntar på att maten ska serveras så blir det slösurf.
Hittade lite om Maxon taxon på svenskanamn.se

 
  
Populäritet idag: Ökar trend upp
Placering på namntoppen 2008: 74
Antal män med namnet i Sverige: 2499
Antal kvinnor med namnet i Sverige: 0

Maximilian betyder "Den störste" och är från början ett tysk-romerskt kejsarnamn. En kortform är Max. Namnet är mycket ovanligt bland äldre män, det finns ungefär 100 män över 30 år som bär det. På 1990-talet ökade dock namnet i popularitet och det tillhör numera de 100 vanligaste mansnamnen. Namnsdag: 1 februari (sedan Namnsdag#2001 års namnsdagslängd 2001).

KommunAntal bärare
Karlskrona23
Karlshamn5
Ronneby4
Olofström2
Sölvesborg2

Maximilian - År bland topp 100

ÅrPlaceringBärarePer 1000
2008741943
2007881463
20061001052
2005961042
2004831332
200398932
2002891072
20019879

2

Av Debora Persson - 30 december 2009 18:11

Det var mycket viktigt att läsa igenom lappen som följde med maten. Så det gjorde jag och man skulle som med all annan mat använda måttet som följer med. Nu låg där dock inget mått överst i burken. Fick gräva och hittade det längst ner på botten, under all mat. Smart att placera den där..


När det var dags för mat högg han in som vanligt, spärrade upp ögonen, rynkade ihop ögonbrynen och slutade äta. Det här var ju inte den mat han brukar äta, det märkte han.

Men han insåg nog rätt snabbt att det är den maten som serveras så det var bara att fortsätta äta. Han såg dock väääldigt misstänksam ut. haha nu kunde han inte äta lika snabbt som han brukar heller för han måste pausa och rynka på sin lilla näsa emellanåt. Men den går ju ner iallafall. Haha men han ser absolut inte nöjd ut.


Jag smakade på den för att se om den verkligen var så illa som alla säger.

Och Ja, det var inget jag skulle äta frivilligt. Faen vilken hemsk smak det var på den. Usch.



Förövrigt så har vi ett par ligister till katter.

Det var inte såhär jag ville ha min blomma...


 

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards