♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Maximilian 0-1 år ♥

Av Debora Persson - 11 november 2009 16:00

Då har Fia åkt hem nu alla redan, Hon skulle på gympa sen så var tvungen att åka hemåt. Men några timmar fick vi ju.

Vid 13 skulle jag på efterkontroll så Fia hade hand om en skrikande bebis så länge:)

Men efterkontrollen gick bättre än jag förväntat mig faktiskt. Var inte så hemskt som jag trodde. Man pratade först om hur allt har varit med och efter förlossningen, preventivmedel, amning och allt det där. Sen kom vi till den där undersökningen som ingen gillar. Visserligen var det ju frivilligt, men lika bra att ha det gjort egentligen och allt var ju bra. Tog typ 2 minuter så var inte så farligt.


Fick dessutom mina journaler från graviditeten och från förlossningen. Är lite kul att ha och läsa.:) Dom papprena har jag väntat på. Trodde ju först jag skulle få dom på förlossningen men när jag inte fick dom där trodde jag inte dom gav ut dom så nu var jag tvungen att fråga efter dom och hon hade gjort kopior till mig:)



Efter kontrollen blev det några rundor i affärerna innan vi begav oss hem igen.

Fia ska ju sy gardiner till Maximilians rum så vi mätte fönster och sen var hon tvungen att åka.


Av Debora Persson - 10 november 2009 18:27

Mitt lilla barn sover. Inte undra på, han har ju varit vaken exakt hela dagen och skrikigt  hela tiden så klart han var trött nu.

Har iallafall fått lite gjort här hemma nu.

Jag har till och med kopplat ihop en lampa till Lilleman utan att få el i mig. Tror dock att sladden behöver kortas lite Tungan ute Haha.

Men jag fick ihop det iallafall. Och den fungerar  :D Klippa sladden får någon annan göra.




   




En sovande skönhet.

 





Av Debora Persson - 10 november 2009 13:55

Att Maximilian var så tyst och lugn i morse får jag äta upp nu.

Han låg till och med kvar i sängen i morse hur länge som helst utan att skrika. Låg och mös tills vi steg upp när mannen skulle åka iväg till jobbet.

Sen var han lugn hur länge som helst.

Men när jag skulle börja plocka och fortsätta packa upp här så började han. Han är så förbannat trött pojken men han kan inte sova många minuter innan han börjar skrika igen för han har ont i magen.

Därför har jag inte kunnat gära något vettigt idag mer än att ta hand om mitt lilla barn.

Får bara hoppas lillasyster har förstånd att komma hit sen när hon kommer hem från Sölvesborg så jag kan få lite gjort eftersom resten av veckan kommer jag ha folk hemma så det är bra om vi har lite ordning här hemma:)


Nu ska jag ta mitt lilla hjärta som har hicka för femtioelfte gången idag och lägga mig på soffan med honom och kolla på Prison Break.


Av Debora Persson - 7 november 2009 16:28


MAXIMILIAN

Populäritet idag: Ökar trend upp
Placering på namntoppen 2008: 74
Antal män med namnet i Sverige: 2499
Antal kvinnor med namnet i Sverige: 0
Namnsdag: 1 Februari

Maximilian betyder "Den störste" och är från början ett tysk-romerskt kejsarnamn.
En kortform är Max.
Namnet är mycket ovanligt bland äldre män, det finns ungefär 100 män över 30 år som bär det.
På 1990-talet ökade dock namnet i popularitet och det tillhör numera de 100 vanligaste mansnamnen.

 
 
    
    
    
    
    
    
    
    
    

Mys

Av Debora Persson - 4 november 2009 19:48

Medans jag packat upp ur lådorna, flyttat sängar hit och dit och fixat med saker så har Maximilian upptäckt hur rolig mobilen ovanför sängen är tillsammans med sally. Nu när han ser så pass bra och kan fästa blicken på saker och ting så är det mycket lättare att lägga ifrån honom en stund utan att han ska börja skrika lika lätt.


    

Av Debora Persson - 2 november 2009 22:56

Idag kom lillasyster över till oss efter mannen gått till jobbet.

Hann fixa lite här hemma innan det bar av till stan.


Idag åkte vi buss för första gången jag och Maximilian. Gick bättre än vad jag trodde faktiskt. När vi kom in till stan böev det lunch innan det blev lite shopping. Mössa och tröja till mig och pingvindräkt/frack?/dräkt till Maximilian. Så stilig han kommer bli!


 


Inatt sover Karin över hos oss eftersom hon aldrig, tydligen sovit ensam i lägenheten och så det blir soffan för henne i natt.



 

Sally och Gösta!



 

Vår lille prins!


 

Maximilian och Karin


   

En glader morfar och Maximilian från i lördags!




Av Debora Persson - 28 oktober 2009 22:48

Efter BVC idag så ringde jag Fanny och vi gick en lång runda. Nästan en timme, ihopp om att Maximilian skulle somna. Det gjorde han aldrig men Fanny skulle iväg sen så vi gav upp.


Dagen har sen varit allmänt jobbig, jag har varit så sjkut trött hela dagen så jag har mest fått sitta och vänta på att Maximilian skulle somna så jag med kunde få sova 5 minuter.


Han somnade aldrig. Lite somnade han och det gjorde han på min mage/bröst, det är typ enda gången han somnar så är det där. Han är väl van vid att höra mitt hjärta. I vilket fall kunde jag själv inte sova sittandes och när jag försökte flytta på honom så vaknade han och visade sitt missnöje över att jag väkt honom genom att skrika en timme.

La honom sen i vagen och gick en timme till med honom i hopp om att han skulle somna så jag med kunde få sova 5 minuter. Han somnade tillslut i vagnen men vaknade samma stund som vi passerade in genom ytterdörren.



När mannen kom hem så satte vi igång att koppla ur min vän Tvättmaskinen. Vi la upp den på blocket igårkväll eftersom vi inte får plats med den i andra lägenheten. På mindre än ett dygn har har vi fått 7 bud på den! Så den blir vi förhoppningsvis av med i morgon!




Av Debora Persson - 25 oktober 2009 17:44



  Han är det finaste som finns.

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards