♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Maximilian 0-1 år ♥

Av Debora Persson - 23 oktober 2009 10:45

Tiden går verkligen sjukt snabbt. Idag är vår son en månad gammal!

Helt galet.

Dagen har Maximilian dock börjat fira väldigt tidigt och högljutt.

Som tur är somnade både han och jag om efter att mannen gått till jobbet och så valde han att väcka mig 10.30 igen för då skulle han ha frukost.

1 månad redan och han har växt som tusan både vikt och längd. Och att han kan lyfta huvudet själv och börjat upptäcka saker runt omkring honom.

Känns fortfarande som om vi fick honom igår men ändå känner vi honom så bra!




Nyfödd son.

 


1 Månad gammal son.

 





Av Debora Persson - 20 oktober 2009 15:36

Idag ska jag ha fått in 1050 kronor på kontot..

Första barnbidraget!!


Idag har jag för övrigt inte fått alls mycket gjort. Larmet har gått på lilleman så fort jag lagt ifrån mig honom så har nu fått ta bärselen och satt honom i. Annars har han fått ligga i famnen och sovit. Han har faktiskt sovit större delen av dagen. Mycket bra visserligen men får se hur det kommer bli ikväll...

Ska snart klä på oss så vi kan ut och gå, ska få honom att vakna bara så han kan äta innan.



 


   

Av Debora Persson - 19 oktober 2009 10:35

Gårdagen var ett helvete i stort sett. På kvällen skrek han konstant verkligen.  

5 av 6 timmar illskrek han och det gick inte få tyst på honom över huvudtaget. Vi försökte med allt. Tillslut la vi honom i badet och eftersom han gillar det så mycket hoppades vi på att han skulle bli på bättre humör och det blev han så länge han låg i vattnet. Sen satte det igång igen.

00.30 tog vi vagnen och gick en lång runda så han skulle somna. Det gjorde han men han vaknade så fort vi kom hem igen.

Önskar det fanns en knapp man bara kunde stänga av oljudet ibland. Man har ju huvudvärk hela tiden.

Idag gick min man upp och ringde bvc och hon sa att vi skulle åka till apoteket och handla något som hjälpte mot magen och på onsdag när vi ska dit med honom skulle hon visa hur jag kan massera honom på magen.

Jisses, ibland är han ju som ett brandlarm pojken.


Tycker ju så synd om honom för han kan ju inte tala om vad det är som är fel och det måste ju vara minst lika jobbigt för honom som det är för oss.


Snart går nog larmet igen, han har varit tyst och hur mysig som helst än så länge idag men blir inga glädjeskutt än.

Nu ligger han och sover hos sin far och jag ska in i duschen för att sen åka till apoteket med ilfart.

Jag ska få tyst på min älskade stackars pojke.



 

Av Debora Persson - 18 oktober 2009 10:03

Dagen har tyvätt börjat med en tjurig liten pojk som absolut inte ville sova fast jag ville det. Karin som tydligen precis hade somnat vid 04 i  morse hade inte uppskattat om jag väckt henne för jag själv ville sova, så fick helt enkelt stiga upp. Algot var ju vaken.

Nu har jag fått lilleman att somna i min famn. Ska snart äta frukost, för första gången på länge känns det. Algot har ju varit vaken i flera timmar så han är ju hungrig.


Idag ska vi bara ta det lugnt och jag hoppas på en någorlunda lugn och tyst pojke med.

För övrigt har vår älskling blivit 25 dagar nu. Tiden går jättesnabbt ju!


 

Av Debora Persson - 16 oktober 2009 15:37

Igår fick vi förresten hem papper från skatteverket om Maximilan.

Nu har han fått sig ett namn och är folkbokförd.


Nu heter vår älskling Karl Rickard David Maximilian Sunesson.


 

Av Debora Persson - 15 oktober 2009 13:06

Igårkväll tog mannen Maximilian i vagnen och gick en runda medans jag satt hemma i värmen och tittade på Bonde söker fru.

Hem kom mannen med en sovande bebis som fortsatte att sova resten av kvällen tills vi skulle gå och lägga oss. Var tvungen att väcka Maximilian för han skulle få mat. Det gick ju bra så långt.


Men efter en stund var han inte alls sov-sugen och höll låda och bara skrek hela tiden.

Jag var för trött för denna cirkus så somnade men mannen fick ju försöka få tyst på honom själv.

Jag vaknade till lite ibland och försökte trösta honom men orkade inte hålla ögonen öppna särskillt länge.


Tillslut när jag vaknade igen så gick mannen och värmde upp lite mat till Mazimilian och när han kom tillbaka hade både jag och Maximilian somnat.


Vaknade igen vid sextiden tror jag och sedan vid niotiden då vi steg upp.

Idag har Maximilian badat och när jag gjort mig klar ska vi ut och gå så han kan somna och sen ska här packas om han inte vaknar..:)



               

                       

Av Debora Persson - 14 oktober 2009 13:26

Idag är vår älskling med i tidningen hemma i Blekinge på nyfödda.


 
  


För övrigt har jag hunnit med en hel del idag. Så mycket har jag inte hunnit göra på tre veckor.

Men Fanny var vänlig och erbjöd sig ta Maximilian i vagnen och gå en runda med honom så jag hann med både diska, slänga in tvätt i maskinen, plocka undan en hel del och packa lite i lådor.

Skönt att få lite gjort. Kändes visserligen lite tomt och TYST här hemma, nästan så man saknade den lilla stund dom var borta. Faktiskt första gången vi lämnade ifrån honom. Men det gick ju bra iallafall:)

Nu ligger han fortfarande i vagnen och sover så skulle nog passa på att käka innan han vaknar igen.

Av Debora Persson - 14 oktober 2009 11:00

Idag har vår älskling blivit tre veckor gammal. Han är faktiskt tre veckor och en kvart just nu.


Jag har tänkt tanken innan, men igårkväll kom vi fram till att stackarn har kolik. Han skriker hela tiden i stort sett och där vi läste om det så stämde allt in på honom. Har ju bara trott han vatt mer hungrig och trött tidigare..

Varför fick just vi den oturen? Kan förstå våra päron, för både jag och mannen skrek som grisar när vi var små..

Inte mycket att göra åt egentligen.

Man skulle ringa BVC och det har jag gjort men dom hade inte telefontid just då eftersom dom vaccinerar barn resten av veckan så lär det bli svårt att få tag i dom..


Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards