♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ♥ Maximilian 0-1 år ♥

Av Debora Persson - 28 september 2009 17:59

Idag har vi varit med Maximilian på sjukhuset för att väga honom, göra hörselundersökning och ett PKUtest.

Han hade gått upp ca 200 gram sen vi lämnade sjukhuset, vilket är bra eftersom vi har problem med amningen. Trodde knappt han hade gått upp något alls.

Hörsel verkar det inte vara fel på men man vet aldrig så här tidigt eftersom dom inte kan säga själva om dom hör eller inte.

PKUtestet uppskattades inte. Det är ju blodprov som ska se om man har någon av de fem ovanliga sjukdommar (50 av 100 000 barn får någon av dem varje år) så nålen var inte det roligaste för varken mig eller lilleman.

Man tycker så synd om dom när dom har ont.



 
     



För övrigt så föddes 19 barn på MAS den 23 september.

7 Flickor och 12 pojkar. Maximilian var en utav dom.



  

   Födelsedagsbarnet


      

 Nyblivna morbröder.


  Moster


 

Även om det var kalas för min mamma så blev det en massa presenter till både Maximilian och mig med.

Av Debora Persson - 28 september 2009 10:00

Det är som ett mirakel

när ett barn har blivit fött

-ut kom en liten människa

som ingen annan mött!

 



 Ett spädbarn är så vackert

och dess doft så underbar

o det är nå´t visst med blicken

så sällsamt vis och klar

 


Från den stund man tar emot det

blir inget mer detsamma

för ett barn förändrar livet

för sin pappa och sin mamma

 


Ett sånt hav av ömsint kärlek

som plötsligt väller fram

för detta lilla under

som ännu vägs i gram




Dikten fick vi skriven på ett kort från min morbror och hans familj!

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards