♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under juli 2011

Av Debora Persson - 26 juli 2011 10:18

  I hela 3 år har jag nu bloggat! Jag minns när jag skrev mitt första inlägg, då bodde i i Malmö och hade nästan precis fått vår lägenhet i Bunkeflostrand. Mannen bodde fortfarande kvar i blekinge i vår förra lägenhet. Jag hade fått jobb tidigare i Malmö och fick flytta ner innan han.

Men iallafall, hittills har jag skrivit 2864 inlägg (plus en massa till egentligen men som jag sen tagit bort av någon anledning)

Jag har laddat upp 5985 bilder med dessutom!


3 år. Och fler blir det! :)


  
  
  
  
  
  
Av Debora Persson - 24 juli 2011 20:58

Goddag!

Mannen har lämnat oss för nattarbete så jag och min trötta son är ensamma inatt.

Men idag har vi ändå haft fullt upp hela dagen. Först begav vi oss till Eko och efter det så åkte vi till Andys Lekland så Maximilian kunde leka av sig rejält, vilket han verkligen gjorde. När det var mat/fikapaus hade han inte ens tid att äta upp sin glass för han ville leka!

Han som älskar glass! Efter några timmars lek var vår son väldigt trött men skulle ändå inte åka hem så med oss hem hade vi istället en väldigt vansinnig kille som hellre ville leka.

Men vi var tvugna att åka hem, alla var trötta och mannen var tvungen att vila upp sig för nattens arbete.

Har även hunnit packa en hel del här hemma. Men har ändå massor kvar att göra.

Bara en vecka kvar tills vi befinner oss i ny bostad och jag känner mig lite väl stressad över att det inte är packat så pass mycket som jag hade tänkt. Vi jobbar så mycket kommande vecka att vi inte är lediga en enda dag tillsammans förrän på söndag då vi flyttar.

Det gäller att planera kommande vecka rätt nu så vi hinner med allt som ska göras. Lägenheten ska även vara helt städad på söndag innan vi lämnar stället eftersom städbesiktningen är kl 8.00 dagen därpå.

Så mycket blir det i veckan, ni får se! :)

     

Av Debora Persson - 23 juli 2011 10:03

God morgon!

Vaknade idag 8.15 så har knappast sovit särskillt länge. Somnade kanske 05.30

Arbetsnatten gick fint, det märks att folk är fattiga nu precis innan lön och precis efter en veckas festival i stan för vi hade verkligen ingenting att göra i natt förrän en kvart innan vi stängde... Så med andra ord gick tiden rätt sakta när man knappt hade något att göra.

När det var dags att sluta bestämde jag mig för att gå hem istället för att sova hos lillasyster. Kände att det är bäst egentligen att sova hemma om mannen skulle iväg vid 09.00 för då kunde man förhoppningsvis sova lite längre än till 08.00 men nu blev det ju inte så ändå. Fick iallafall sällskap av M på jobbet som bor i närheten så strax efter 04.00 traskade vi hem och gick ca 4 km. När man kom hem vid 05.00 var man rätt mycket uppe i varv så tog en bra stund innan man somnade.

Så idag tar jag och Maximilian det lugnt. Nu hade ju han sovit i äver 12 timmar när han steg upp så jag antar att det kommer dröja en bra stund innan jag kan fortsätta vila när det är dags för hans powernap..

Av Debora Persson - 22 juli 2011 17:27

I morse vaknade jag väldigt tidigt, lite för tidigt med tanke på att jag skulle jobba natt idag. Har sen bara sovit en halvtimme ungefär så kommer nog vara lagom mör när jag traskar hemåt i natt vid 04.00 Ska sova hos lillasyster inatt så är ju inte så långt för mig att gå.

Egentligen skulle vi hem till pappa i morgonbittit för mannen ska till Malmö så jag hade kunnat sova lite hos pappa och Maximilian hade varit underhållen men vi skippar det. Jag orkar inte fara runt och dessutom ska det bli dålig väder så då är det inte roligt för Maximilian att sitta i en husvagn hela dagen.

Idag har vi fått lite packat iallafall. Vi har inte så många dagar på oss att packa nu tills vi flyttar eftersom vi jobbar så mycket nästa vecka. Jag är nog bara ledig en dag nästa vecka så ska försöka få så mycket som möljligt gjort nu i helgen.

För övrigt så är vi nu ägare till en tvättmaskin igen! Så jävla skönt att ha en tvättmaskin, när man har småbarn går det verkligen åt tvättider så skönt att man har en egen i lägenheten med. Och nu kommer den verkligen behövas! Pappa var och hämtade den åt oss idag så vi får den lagom till vi flyttar. :)

 

Saknar maskinen vi hade i Malmö men det var en stor maskin och skulle aldrig få plats i denna lägenheten så den fick vi ju sälja. Den vi ska ha nu är en toppmatad och får plats i nya lägenheten. Väldigt skönt med tvättmaskin eftersom vi dessutom inte ens har tvättstugan i vårt trapphus utan vi får gå till ett annat när vi ska tvätta och det blir ännu bökigare.


Om en stund bär det av till jobb igen som sagt. Hoppas på en lugn kväll så man kommer hem i tid. Oskar kom hit för en liten stund sen så karlarna lagar mat just nu. Jag och Maximilian sitter i soffan och inväntar maten tillsammans med Disney Channel.


Idag fick vi hem massa roligt i brevlådan.... :)

Sådan post är mycket roligare än gamla räkningar!

  Kalasprylar och egenblandad mussli!  

Av Debora Persson - 21 juli 2011 09:19

Onsdagen började med att vi steg upp lagom till mannen kom hem från jobbet. Han skulle sova en timme ungefär innan han skulle stiga upp igen för att hjälpa till att jobba på Karlshamns Travet. Medans mannen åkte till travet begav jag och Maximilian oss hem till Fia en liten stuns innan vi åkte till Norje.

I Norje väntade pappa och Suss, lite senare kom även Alexandra, Simon och Hugo.

Vid 15.00 tiden befann vi oss nere vid havet där det small raketer och så kom det massor av pirater!


Nu har jag inte så mycket bilder därifrån på min egen kamera eftersom jag agerade fotograf med pappas kamera. Pappa befann sig i piratskådespelet och var polis! Suss var en av de elaka piraterna...

Så de bilder jag har kan jag bjuda på. Pappas bilder kommer senare!


Skådespel var det ja, pirater- både onda och goda. Pippi Långstrump kom och kastade piraterna i havet. Poliserna Kling och Klang var på plats och höll ordningen.


(klicka för större bilder!)

Maximilian & Hugo.

  Poliserna! Pappa var en av poliserna. När Maximilian såg honom första gången blev han rätt rädd faktiskt innan han nog fattade att det var han morfar!   Såklart blev det ju bad med! Fia, Emil & Maximilian badade. Själv höll jag mig på bryggan för jag hade så ont i halsen. Maximilian blev skogstokig när han sen inte fick bada mer. Mitt lilla hjärta som älskar att bada!

  När vi kom tillbaka från badet hade mannen och Kalleponken med kommit. även Karin, Khaled och Sofie anlände. Så kom även Suss syster med familj så det var rätt mycket folk på plats:) Det blev grillad kyckling och pastasallad. Gott som tusan!   Efter maten begav vi oss på en liten promenad och hamnade vid havet igen. Maximilian köpte glass som han älskar och visst tyckte han om det! :)   När glassen var uppäten åkte vi faktiskt hem. Mannen var jättetrött och vi med. Mannen hade bara sovit någon timme på ett dygn så var nog lagom trött och eftersom det var han som var chaufför så ville vi helst inte att han skulle somna bakom ratten så var lika bra att köra medans han var vaken:)

Dagen hade iallafall varit jättebra och vi är glada att vi slapp regnet när piraterna kom! Tyvärr kom regnet till travet så mannen var lagom dyngsur! Och mer och bättre bilder från dagen kommer vid senare när pappa har skickat bilder till mig:)


Av Debora Persson - 21 juli 2011 09:05

I tisdags åkte jag och Maximilian in till stan och fixade lite saker innan vi satte oss på tåget som skulle ta oss till Mörrum. I Mörrum blev vi hämtade av mannen och Oskar så vi begav oss till havet direkt för bad. Maximilian hade blåst upp sin lilla båt som han flöt omkring i. Uppskattades vill jag lova! :)

Själv badade jag bara till knäna. Liiite för kallt för min smak.. Men pojkarna badade ju såklart!

Mot kvällen blev det lugnt, mannen åkte till jobb och jag och Maximilian la oss och tittade på film.
 

(klicka för större bilder)

     

Av Debora Persson - 21 juli 2011 08:36

Idag har jag varit vaken sen 06-tiden. Blir så när halsen sviker och man inte alls kan sova bra. Mina pojkar sover fortfarande och ibland kan man se det som omvänd sovmorgon. Istället för att sova medans pojkarna är uppe så kan det vara skönt att vara uppe själv medans pojkarna sover. Man kan titta på annat på bolibompa på tv´n tillexempel:) Nu kan jag titta klart på filmen jag somnade ifrån igårkväll. Han väl se 10 minuter av den innan jag somnade.

Dock så hade jag ju velat sova lite längre idag eftersom jag jobbar sent ikväll.

Idag kommer det väl bli en hel del packning antar jag. Snart bara en vecka kvar!! Jösses som jag längtar! :)

Nu vaknade mitt lilla hjärta♥

Av Debora Persson - 20 juli 2011 22:29

Idag har det varit en helt underbar dag!

Vi har sluppit undan regnet under tiden vi träffade på piraterna- både de elaka och de snälla, poliserna och självaste Pippi Långstrump!

Mer om det i morgon. Nu blir det sängen för min del. Är helt slut i hela kroppen och dessutom är inte min hals helt på topp. Sånt tröttnar man fruktansvärt mycket på!

God natt!

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards