♥Så Älskade Från Första Stund♥

Alla inlägg under juli 2011

Av Debora Persson - 13 juli 2011 20:30

När man minst behöver det så kommer det såklart. Min hals gör fruktansvärt ont och varenda muskel i kroppen gör ont. Det gör jätteont att svälja.

Verkligen inget jag behöver just nu, och inte jobbet heller med tanke på att vi har hur mycket som helst att göra under festivaldagarna..

Men sånt är livet tyvärr. I morgon skulle Maximilian fått leka med morbror Alexander och Sofie under tiden jag skulle jobbat men nu behöver de inte komma för jag får bli hemma ändå.

Mannen har precis åkt hemifrån för att jobba nätter. Kommer inte hem förrän på fredag så vi får klara oss själva fram till dess. Inte roligt om jag är sjuk och knappt kan ta hand om mig själv.

Men men, nu blir det nog bingen för både mig och min lilla älsklingsprins som har somnat i soffan brevid mig.

Av Debora Persson - 13 juli 2011 11:34

Blir lite av en stressig dag idag. Jag har blivit inringd till jobbet och ska åka snart. Mannen ska jobba ikväll/natt och bilen är sönder. Hans uppdrag idag är att passa barn samtidigt som att försöka fixa bilen, nytt batteri ska inhandlas. Jag jobbar och står i.

Hörs ikväll!

Av Debora Persson - 12 juli 2011 21:17

Ikväll blev det staden igen.

Maximilian var tokglad när han insåg att det var buss vi skulle åka!

Och med sin nya ryggsäck på ryggen stod han och väntade in bussen idag!

      Han ville inte alls ta av sig sin ryggsäck så antar att han gillar den, dock så blev det ju lite bökigt när han väl skulle sätta sig i vagnen igen.

Det första vårt hjärta sa när vi kom in till stan var "ÅKA ÅKA" och med tanke på hur lycklig han var igår när han fick åka en karusell så blev det en idag med. Visst, det kostar att åka två minuter karusell men skulle ni se Maximilian när han åker karusell så vet man är det är värt vart enda krona! Jag lovar!

    Vi gick några rundor i stan och var borta några timmar.

Mannens kompis vann, och Maximilian fick välja pris som han sen fick! Han tackade nöjt! :)

 

Av Debora Persson - 12 juli 2011 15:23

Idag kör vi på en städ- och packdag. Inte världens roligaste, men det är skönt när man ser att man fått en hel del gjort ändå.

Och lite senare, om vi orkar och vill så åker vi in en liten runda till festivalen och tittar lite.

Annars är och ahr det varit en lugn dag. Skönt det med känner man.

Idag hem en fotobok som vi beställt helt gratis, den ska lillebror Algot få med lite bilder från Ölands Djurpark när vi var där.

Gratis är roligast! :)

 

Av Debora Persson - 11 juli 2011 20:39

Skulle in till festivalen idag vid tolvtiden tänkte vi. Tji fick vi med när vi insåg att vi inte ens kunde öppna bildörren. Batteriet var helt urladdat, dumt nog hade Maximilian fått sitta i framsätet igår och lekt lite...

Det som förvånar mig är hur okunniga folk är. Eller fullvuxna män som inte ens vet hur man kopplar två bilar med startkablar. Inte för att jag kan det. Jag är 23 och kvinna, jag behöver inte kunna sånt. Men vuxna män som aldrig har kopplat sina bilar?!

Dags att byta ut åbäket snart...?


Vi fick iallafall ta bussen till staden. Khaled mötte oss och vi gick till tivolit där Maximilian njöt i fulla drag vill jag lova!

Tur att han ändå var så stillsam som han var idag. När vi var på Öland så var han tokig i karusellerna och vägrade gå av dom så han åkte runda efter runda. Där var det gratis. Idag kostade det mer än vad det borde men han nöjde sig ändå med ett åk i bilkarusellerna.

Jag har aldrig sett en gladare och mer stolt kille som satt i bilen! Herregud vad jag smälte! Han satt och vinkade till alla som en liten prinsessa! Han flyttade sig mellan de två sätena i bilen hela tiden för att kunna se allt och alla!

Vilken liten hjälte!♥ Min lilla kärlek.



När vi kom hem igen var alla glada och nöjda. Davidsson kom och hjälpte oss med det viktigaste med bilen och vi gick sen till affären för att köpa mjölk.

Resten av kvällen blir det soffläge för vår del. Vår lilla hjälte sover efter en intensiv dag på festivalen. Nöjd då med andra ord!

(Klicka på bilderna!)


Köpt sig en barbapapa ballong!

  Min älskade och glada prins!   Så stolt!   Kollar in sin nya nalle och ballong---- Davidsson kom och hjälpte med bilen.   Fruktansvärt nöjd med sitt köp!   Lite av det som fick följa med oss hem idag.   Blev även en tågbana...   Nöjd!  

Av Debora Persson - 11 juli 2011 08:46

God morgon.

Idag är jag egentligen på världens sämsta humör, har kramp i magen, dundertrött, och vädret ute är tasikgt.

Men glad för att jag är ledig och dessutom ledig tillsammans med min andra hälft, vilket inte händer så ofta.

Maximilian har dumpat båda sina föräldrar och vigt sitt liv åt sin nya tågbana. När jag steg upp i morse hade han varit upp och hämtat sitt lok med vagnar och lekte med don i sängen.


Idag ska vi åka in till staden för att gå en runda på kristianstadsdagarna. Om vädret tillåter såklart. Vi var inne i fredags med men såfort vi kom in så började det regna och var inte alls roligt så fick åka hem igen.

Idag hoppas vi på att det blir lite roligare. :)

Nu ska jag dra upp karln som  ligger och snarkar trots att Maxmilian hoppar i sängen. Dags för frukost kanske?

Av Debora Persson - 10 juli 2011 17:56

Idag är det min pappas dag hela dagen.

Han fyller nämligen år!

Så grattis till världens bästa pappa/morfar! ♥

Hoppas du får och har haft en bra dag!


 

Av Debora Persson - 9 juli 2011 22:41

Äntligen har jag fått hem min lilla prins igen! Jag vet att det bara var dryga dygnet han lämnade mig men när man har barn och de är borta bara ett enstaka dygn så känns det som en hel evighet och man hinner sakna ihjäl sig.


Jag har jobbat och slitit hela dagen så till min lycka kom mamma och min lilla prins och hämtade mig utanför jobbet.

Mamma hade lämnat av Karin hemma hos sig sålänge för det fick inte plats mer folk i bilen eftersom det var fullt av Ikeaprylar.

Till min lycka hade mamma köpt det som fanns på min shoppinglista jag skickade med Maximilian.

Två backar på hjul med lock som han kan förvara sina leksaker i. En ljusblå och en ljusgrön.  

Till Maximilians lycka hade hans mormor köpt en tågbana till honom. Denna tågbanan var sen mycket vikigare än mig och han var inte alls kram och kelsjuk när han kom hem. Han skulle köra tåg så jag fick nöja mig med en snabb puss bara.

  När det sen plötsligt ringde på dörren sken Maximilian upp och sprang till dörren samtidigt som han sa "pappa pappa" och lät väldigt förväntansfull. Dock kom det en besviken min från honom när han såg att det bara var Oskar som kom. Men Oskar kom med mat till oss och Maximilian visade genast Oskar vad han hade fått av mormor. Vi käkade mat, lekte med tåg, tittade på HippHipp och åt vattenmelon till efterrätt.

    Min lilla prins har iallafall haft det bra hos mormor. Idag har de varit borta vid huset och matat djuren. Tittat på kaninbebisarna och myst.

Om ni dessutom är intresserade av att få en liten kanin så hör av er. 4 små bebisar måste hitta nytt hem!

Finns i Sölvesborg!

(mammas bild) 

När Karin slutat jobba begav de sig mot Malmö för att shoppa på Ikea.

Min lilla gottegris åt gräddbulle och verkade väldigt nöjd!

(mammas bild)

 

(mammas bilder)

Maximilian inviger nya sängen hos mormor och leker med pippi.

   

Just nu ligger vi i sängen och tittar på Sunes Sommar. Jag ska passa på att mysa med mitt lilla hjärta innan vi somnar båda två. I morgon ska jag upp och jobba igen men då kommer Oskar och leker med Maximilian en stund innan mannen kommer hem. Sen är jag banne mig ledig ett par dagar! Välbehövt!

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards