♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ○ Våra Prinsar ○

Av Debora Persson - 9 april 2013 21:58

För 1 år sedan....

 

För 2 år sedan.....

 

För 3 år sedan....

 
  



Av Debora Persson - 10 mars 2013 21:10

Jag älskar er mina små prinsar♥

 

 

        

Av Debora Persson - 27 februari 2013 21:57

Mina prinsar för ett år sedan....  


   

Av Debora Persson - 20 februari 2013 21:27

Mina små älsklingar!


   

Av Debora Persson - 7 februari 2013 20:42

Tiden går så fort!

För ett år sedan såg det ut såhär....


                                        

Av Debora Persson - 1 februari 2013 19:31

Äntligen helg!

Jag välkomnar helgen!

Dagen började med att jag skulle till skolan och mannen var hemma med barnen. 9.30 skulle bovärden komma och förbesiktiga lägenheten men han kom redan 9.00 och var här i ca 2 minuter ungefär. Det enda han kollade med oss var om det var ok att han strök oss från listan för renovering så de som sen ska fltta in här får välja egna tapeter och sånt vilket var helt okej och då kommer vi ändå slippa en massa folk här hemma den sista tiden som ska skulle renoverat här. Sen gick han. Någon förbesiktning tycker jag inte att det var. Men det finns inte mycket att förbesiktiga då kanske eftersom alla tapeter och annat ska ändå bytas ut.

Strax efter besöket försvann jag hemifrån för att åka till skolan.

Två timmar engelska och två timmar matte. Man blir rätt trött i skallen sådär på fredagseftermiddagen. Och särskillt på matten då min hjärna normalt stänger av när det kommer mattetal i närheten. Men det gick bra idag iallafall.

När skoldagen var slut kom mina pojkar och hämtade mig.

Åkte och handlade till middagen. När vi lämnat affären är Maximilian ledsen för han ville köpa en film. Stannade inom på konsum så han skulle kunna köpa sig en film.

Mannen och en skrikande Vilmer sitter kvar i bilen. Vilmer har tappat nappen i affären.

Maximilian köper sig en Fåret Seanfilm och råkar gå förbi grönsakerna.

Han plockar i en röd, en gul och en grön paprika i korgen.

Jag säger att vi redan har paprika hemma och inte behöver köpa fler. Han blir arg.

Jag plockar upp den gula paprikan och byter den mot en annan för den gula var lite ful. Han blir arg. Han skriker.

Alla i affären tittar på honom.

Jag får huvudvärk.

Jag blir trött och känner för att lägga mig ner på golvet och skrika.

Maximilian skriker.

Skriker att han hellre vill ha paprika än en film.

Jag säger upp mig. Ger honom paprikorna.

Han är nöjd och jag är trött. Vi betalar en film och tre paprikor. Maximilians kväll är räddad.

När vi kommer hem sliter han upp filmen och ska titta på den, dock är han allt för snabb så han knäcker filmen i fodralet. Maximilian skriker och är ledsen.


Nu är iallafall helgen påbörjad. Maximilian väntar på att gladiatorerna ska börja. Jag väntar på att klockan kan slå läggdags. I helgen blir det bland annat biobesök, födelsedagskalas och gympa.


   
  


Av Debora Persson - 30 januari 2013 19:17

Idag sa vi upp barnens dagisplatser.

Sa upp platserna till augusti, det är ju ett tag till men nu har vi det gjort iallafall :) Lite tråkigt eftersom jag trivs med denna förskolan..

Barnen får iallafall gå klart till hösten så de slipper byta i samband med flytten.

Och snart kommer vi börja packa lite smått med. Vi har flyttat många gånger och vet med oss att man måste börja packa i tid för att hinna med allt med packning plus allt annat man ska hinna med i vardagen. Fast vi börjat packa tidigt alla gånger så har man ändå fått stå där två dagar innan flytt med hur mycket som helst att göra och man har en miljon saker att packa ner.

På fredag kommer de redan och ska förbesktiga lägenheten. Och lägenheten ligger redan ute för uthyrning.


Av Debora Persson - 28 januari 2013 07:12

God morgon!

Alla är uppe utom vår lilla sömntuta Maximilian 

Idag är det måndag och vi har hela dagen planerad idag. Jag ska först till skolan och efter skolan så bege vi oss iväg till Kristianstad där mannen ska träffa lillasyster för ett litet möte om ett skolarbete bland annat. Jag och barnen ska hälsa på Nadia så länge.


Nu ska vi iallafall ta och äta lite frukost och göra oss klara för dagen.

Vilmerbooo sitter brevid mig och ropar till pappa att han är hungrig nu. "Frukost nu, pappa!"

Ska väl se om Maxentaxen vaknar snart med så han får lite frukost i magen.

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Skapa flashcards