♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ○ Våra Prinsar ○

Av Debora Persson - 10 juni 2012 21:06

 

Mina fina pojkar.

Jag älskar er till månen och tillbaka!

  

Av Debora Persson - 9 juni 2012 22:15

Idag har vi varit på kalas hos barnens kusin Ebba som fyller år nästa vecka. Maximilian som hade längtat länge efter att få åka och hälsa på Ebba och Alex blev jätteblyg när han kom dit. Men efter en stund släppte det och han sprang runt och lekte. Nya favoriten är ju oxå Cajsa som han gillar att leka med så henne drog han runt på. :)

Deras nya lilla katt var också en favorit. Nu vet vi att Maximilian önskar sig en kattunge... det blir dock inga fler katter förrän vi flyttar till hus. Att ha katt i lägenhet funkar inte hos oss. Och när vi fått göra oss av med katterna för vi trott att det blivit allergi och massa annat besvär så väntar vi med katt igen tills katten ska kunna springa utomhus. Han får leka med katten hos sin farbor istället :)

Vi fikade och när det var dags att åka hem blev det livat. Maximilian hade ju knappast lekt klart och var inte redo att åka hem igen. Min stackars kille var ledsen hela vägen hem! Men när vi kom hem skulle vi tvätta så han blev glad igen n är han fick hjälpa pappa med tvätten. Det tycker han om! Han ska alltid följa med ner i källaren när någon av oss ska dit ner :)

Vilmer? Jodå, han sov igenom hela kalaset ;)


Matchande snygga killar idag!

Jeans, vit tröja/body och svarta rutiga västarna som de fick av morfar och Suss!

Mina fina älsklingar

 

Maximilian. Man ser fortfarande hur hemsk han ser ut runt ögonen.

Det vill inte gå bort ;( Stackars kille!   




    


Vilmer.   

    

Av Debora Persson - 6 juni 2012 22:30

"Idag bjöd morsan mig på potatis och palsternacka, det låter inte så gott men det var det!!

Jag åt nästan upp allt, till en början smakade det lite konstigt och mamma skrattade åt mig för jag gjorde roliga miner men sen vande jag mig vid det och då var det smaskens!"

     

"Kolla in min fina frisyr! Nu ser jag ut som pappa!"

 

Av Debora Persson - 3 juni 2012 12:13

Igårkväll och i natt har Vilmer varit väldigt orolig och sovit oroligt. Tror det beror på gårdagen, det blev nog ganska mycket för honom med all stress och alla människor så det blev nog en hel del nya intryck för den lille mannen. Vi sov "länge" idag iallafall. Klockan 8 vaknade jag och steg upp medans de andra sov till åtminstone 8:30. Maximilian har hunnit inspektera Vilmers doppresenter och han har utsett sina favoriter. Leksaken Vilmer fick från Fia med familj och den blå väskan med flygplanet som Vilmer fick av min morbror med familj. De två är favoriter! Leksaken har han lekt mycket med och väskan säger han att en sådan ska han med ha. Godkänt fick de iallafall! :) Idag tar vi det väldigt lugnt och om en stund ska vi åka iväg och gå en sväng med barnens farmor och farfar och så ska vi mata ankorna. Det har Maximilian längtat efter. Och jag hann inte mer än att säga "Så kan vi rota fram lite bröd.." så hajade Maximilian att det var akorna som skulle ha brödet så han blev jätteglad! :)

Av Debora Persson - 22 maj 2012 22:45

Jag har ett foto på Algot när han är liten, han är på dagis och de har maskerad och Algot har en nalledräkt på sig. Sjukt ball dräkt och sen har jag länge tänkt att den ska Maximilian leka i en vacker dag. När jag och mamma var uppe på vinden och letade gamla bebiskläder innan Maximilian föddes så såg jag dressen. Häromdagen kom jag på att jag skulle leta upp den, mamma trodde dräkten försvann i branden då många utklädningskläder fanns i huset då men nallen klarade sig. Jag hämtade den på vinden när vi var hemma hos mamma häromdagen.


En väldigt väldigt söt nallebjörn  

    

   

  Förutom världens sötaste nallebjörn har vi ju världens sötaste Vilmer med!  

        

Av Debora Persson - 16 maj 2012 07:46

Mina fina pojkar igår!

       

Av Debora Persson - 14 maj 2012 19:45

Maximilian

  Även i natt klarade Maximilian sig utan blött i sängen! Helt torrt var det när han vaknade! Duktiga älskling! Nu har han ju inte ens vaknar och kissat på natten utan han har låtit bli att kissa helt enkelt. Jag hoppas att den gången han blir kissnödig, att han vaknar då. Än så länge sköter han det galant!

  TROTS är något som numera ingår helt i vardagen. Herregud vilket humör han har!! Ibland känns det som om jag inte vill ta ut pojken bland folk. Ser han något han vill ha, ja då tar han det. Om ett stackars barn har en leksak och leker med den kommer Maximilian och puttar undan ungen och ryter "De e min!!" En gud så envis pojke med! Han blir så arg! Nu ska jag inte gnälla om honom, sånt tycker jag inte om och jag vet att det kommer i perioder. Maximilian är annars så glad och generös av sig, envis med gud så snäll! :)

  Vi håller Maximilian hemma från dagis hela denna veckan (tis-tors) eftersom de innan idag ringde från dagis och sa att det går maginfluensa på stället. Både barn och personal har blivit magsjuka och det kom från båda hållen tydligen så NEJ TACK, vi vill inte ha hem sjukdomen hit! De ringde och sa att vi fick göra som vi ville, om vi ville komma till dagis eller inte och såklart är vi hellre helt friska här hemma. Har absolut ingen lust att hela familjen ska bo på dasset.


   

Vilmer

  Idag blev det allra första smakportionen för hans del! (4 månader & 6 dagar) Det serverades katrinplommon och äpplen, vilken verkade vara gott. Jag hade åtminstone förväntat min en liiiiten reaktion, men ingenting! Inga sura miner eller något alls. Pojken gillade det och spottade inte ut något. Bra där!

Maximilian provade att ge sin lillebror en sked med. Hjälpsam kille! ♥

  Var idag på Öppna Förskolan och till fika var det paj med vanlijsås. Den där vaniljsåsen skulle jag nog inte tryckt i mig. Stackars Vilmer hade så ont i magen i eftermiddags och bara skrek och skrek. Det är det som är så lustigt, för vi har gett honom vanlig ersättning och jag har ätit mat ssom innehållit lite mjölkprodukter och ändå klarat oss men det är väl om jag äter "starkare" produkter som innehåller så mycket mer mjölk som att dricka mjölk, äta grädde, vaniljsås och sånt då kanske som han får ont i magen? Vi får se vad pricktestet säger när vi väl får komma till sjukhuset och göra det. Ena dagen känns det som om han inte alls är känsligt mot mjölken och andra dagen får han jätteont i magen!?

  

     

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards