♥Så Älskade Från Första Stund♥

Inlägg publicerade under kategorin ○ Våra Prinsar ○

Av Debora Persson - 24 januari 2013 08:16

God morgon!

Mannen och Maximilian är redan i väg för dagen.

Mannen ska på möte hela dagen och Maximilian ska tillbringa dagen hemma hos sin farmor. Egentligen skulle farmor hämtat honom på dagis men eftersom han fortfarande inte är tillräckligt pigg för dagis än tillbringar han hela sin dag hos farmor.

Vilmer ska på inskolning som vanligt men eftersom jag är i skolan sen och mannen på ett viktigt möte så hämtar faster honom och så får han tillbringa lite tid hos henne idag.


Men just nu är Vilmer tokigt trött och han ligger i sin säng men vägrar sova.

Hade varit bra om han kunde ta en snabb powernap innan dagis då han är blixtertrött när han är där ananrs.

Han brukar ju sova vid den tiden annars.

Om en stund ska vi bege oss till dagis och sen ska jag hem och göra mig klar för skolan.




Av Debora Persson - 19 januari 2013 19:51

Idag har vi paltat på oss en massa kläder och packat in pulkorna i bilen och begett oss iväg.

Vi begav oss iväg till barnens farmor och farfar och där gick vi iväg till pulkabacken och Maximilian åkte en massa rundor i backen innan vi gick tillbaka. Vilmer satt så snällt i sin pulka och var jättetrött i stort sett hela tiden men han vägrade somna ändå.

När vi kom tillbaka fikade vi lite och sen begav vi oss hemåt igen.

Tog lite bilder med mobilen innan men orkar inte föra över dom just nu.

Sen har vi inte gjort så hemskt mycket här hemma idag.

Av Debora Persson - 15 januari 2013 21:23

Förutom inskolningen på dagis idag har vi inte gjort alls mycket roligt. Har plockat lite här hemma och fixat lite. Maximilian var jättetrött innan middagen idag så han och pappa fick ställa sig och baka frallor så han inte skulle somna. Och han höll sig sen vaken till 20.00 ungefär. Lillebror somnade lite tidigare än vanlig med och han stängde väl sina små blå runt 19-tiden tror jag. Trött efter första dagen på dagis?


Fick ringa och fixa med csn idag med. Ska ju plugga 100% men när jag kolla på csn´s hemsida så kommer jag bara få ut lån+bidrag för 75%. Ringde csn och de sa att jag antingen måste sluta plugga en vecka tidigare eller lägga till en hel kurs för att få 100%. Nu låg jag tydligen precis på gränsen till 100%.

Knepigt sa jag och la på. Nu ska jag ju redan sluta en vecka tidigare än normalt eftersom betygen måste hinna skickas in till högskolan om jag ska söka dit.

Fick ringa till studievägledare på komvux och skulle se om jag då kunde lägga till en kurs eftersom jag ville plugga 100%. Men de hade gjort fel tydligen. De hade missat att skriva in i papprena att jag skulle sluta en vecka tidigare (att sluta en vecka tidigare är vanlig om man sen ska söka högskolan!) så jag slapp lägga till en kurs! :) Kononers!




Av Debora Persson - 6 januari 2013 15:54

Idag flydde mannen bostaden med en kasse öl.

Han och några kompisar skulle upp till de småländska skogarna och titta på hockey.

Vi här hemma tar det lugnt idag.

Jag har ägnat en bra stund åt att märka barnens kläder och har massor med kläder kvar att märka.

Nu ska Vilmer med börja dagis så det är många kläder som ska namnas så de inte kommer bort.

Vi har alltid märkt Maximilians kläder men ändå har massa kläder försvunnit. Har kanske missat märka något plagg eller så har det kommit bort ändå men nu passar jag på att märka hans kläder som inte tidigare varit märkta och även nya kläder han fått de senaste månaderna.

Mössor, vantar och andra ytterplagg ska med märkas.

Det är ett riktigt tråkigt jobb att märka en massa kläder men det är nödvändigt.

 

Bio

Av Debora Persson - 4 januari 2013 18:41

Idag har vi tagit det lugnt, vi har varit och handlat och i eftermiddags tog vi en promenad i Nytorpet med barnens farfar.

Fast man inte gjort särskillt mycket idag så är jag dödstrött.  

Det är ett jäkla levande här hemma och barnen är totalt rastlösa. Vi saknar dagis!
 Tror barnen behöver komma bort från sina päron och leka med andra barn nu :) Fast vi senaste tiden har haft fullt upp med jul, nyår, utflykter och födelsedag så är det nog idag som vi har kunnat ta det lugnt utan att stressa om någonting.


Häromdagen bokade iallafall jag två biljetter till De Fem Legenderna på bio.

Jag och Maximilian ska gå på bio. Maximilians första biofilm blir det.

Maximilian är taggad till max för detta tillfälle men mest längtar han nog till popcornen ♥

Så medan jag och Maximilian myser på bio så får pappan och lillebrorsan roa sig hemma hos min lillasyster under tiden.

Gå på bio blir ett bra avslut på jullovet för Maximilians del. ♥♥






  

Av Debora Persson - 28 december 2012 21:35

Bröderna har sina likheter måste jag allt säga!

Fast alla säger att Maximilian är lik mig och att Vilmer är lik sin pappa så är dom lika varandra med ibland tycker jag.

Första bilden är från När Maximilian fyller 1 år och andra bilden strax innan han fyller 1 tror jag.

Skulle kunna varit Vilmer på bilderna!

   

Av Debora Persson - 28 december 2012 21:04

Igår begav vi oss iväg till Kristianstad för lite mellandagsrea och lek på leklandet.

Vi mötte upp Oskar med som skulle göra oss sällskap hela dagen.  

Vi handlade lite på rean men inte alls mycket. Maximilian köpte sig en egen eltandborste med Musse Pigg.

Sen blev det inte jättemycket mer, hörlurar och en tröja ungefär. Det var så mycket folk inne i stan att det gick knappt att ta sig fram. Vi var inne i leksaksaffären och hämtade ut en födelsedagspresent till Vilmer med som man får gratis när man fyller år. Han fick ett pussel. Maximilian köpte med ett pussel kom jag på nu, ett pussel med 100 bitar.

I julklapp fick han av oss en låda med 4 pussel i, ett med 12 bitar, ett med 16 bitar, ett med 20 bitar och ett med 24 bitar. Alla dessa pussel hade han pusslat klart på 10 minuter så vi tänkte att han skulle få en utmaning istället. Pussel som han gör klart på bara ett par minuter är ju inte kul i längden :)


Sist blev det leklandet och Maximilian var sjukt taggad! Detta hade han sett fram emot länge nu så han var glad! Vilmer tyckte med det var roligt att leka, och bollhavet är ju roligast!


Nöjd kille!!

     

Tjiiiihoooo!

   

Nöjda pojkar!

 

Oskar är bra barnvakt! :)

 




  

Debbie


Debbie, 26 år.
Mamma till
3 prinsar.

♥♥♥
Maximilian -09
Vilmer -12
Ellion -13
♥♥♥

Mitt Liv.

♥ Familjen ♥

Tidigare år

Tidigare skrivet

Invisible Friend

 

Ställ din fråga till mig!

Gravidbloggar

Länkar

Letar du efter något speciellt?

Följ bloggen!

bloglovin Mamma till Maximilian 20090923

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards